Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Jag försökte skämta. Men det finns som du säger inget konkret mot CA heller.

Liksom det inte finns något konkret emot någon eller några andra heller.
Nu har vi slösat bort några minuter på i sammanhanget meningslösa förtydliganden.
Åter till spåren!
Citera
2020-03-05, 15:57
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Ja det är helt sinnessjukt. Dessutom har väl Lars Larsson redan framfört samma teorier om SE i sin bok "Nationens Fiende" som kom före TP:s bok ?
Och Olle Minell i tidningen Proletären före Lars Larsson:s bok
Källa: http://proletaren.se/artikel/elefanten-i-porslinsbutiken
Citera
2020-03-05, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Och Olle Minell i tidningen Proletären före Lars Larsson:s bok
Källa: http://proletaren.se/artikel/elefanten-i-porslinsbutiken
Ok, så pass. Men tydligen så trodde inte Minell på att det kunde vara SE efter att han träffat honom.
Citera
2020-03-05, 16:34
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Om staybehind = Operation Gladio skulle det betyda att Sporborg började arbeta med nazisterna efter WWII.

Harry Sporborg (spook, lawyer, financier, deep politician)

Källa: https://wikispooks.com/wiki/Harry_Sporborg

Edit: Det känns inte som om det är "all the ducks in a row" där.

I think the nazi conectionto WWWII SB is new with this book.
Citera
2020-03-05, 16:35
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Ok, så pass. Men tydligen så trodde inte Minell på att det kunde vara SE efter att han träffat honom.
Du har också den här från 1992
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Citera
2020-03-05, 16:43
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Om en sjukgymnast säger att SE gjorde 15 tåhävningar men SE säger det var 20. Vem har då rätt?
Det beror på vilket vittnesförhör du pratar om. I första sa SE att han gjorde tre. Sedan 20. I det tredje gjorde han armhävningar. 269 stycken.
Citera
2020-03-05, 16:57
Medlem
argusmaximuss avatar
Att säga att man lutar mot en GM/en hypotes på flashback är vågat, enklast är ju att inte torgföra någon hypotes alls, och bara vara negativ mot alla uppslag som finns.

Så, vad säger ni som klagar på alternativen? Väntar ni på den "perfekta mördaren" med rykande pistol innan ni tar ställning för, och inte bara mot, något?

Eller är det så illa att alla teorier är helt omöjliga, så att ni inte kan ta ställning?

Seriös fråga.
Citera
2020-03-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Att säga att man lutar mot en GM/en hypotes på flashback är vågat, enklast är ju att inte torgföra någon hypotes alls, och bara vara negativ mot alla uppslag som finns.

Så, vad säger ni som klagar på alternativen? Väntar ni på den "perfekta mördaren" med rykande pistol innan ni tar ställning för, och inte bara mot, något?

Eller är det så illa att alla teorier är helt omöjliga, så att ni inte kan ta ställning?

Seriös fråga.
Det finns ju så sjukt mycket teorier... Har svårt att tänka mig att det är en ensam GM. Närmast i så fall ligger väl CA som inte hade något alibi och hade förutsättningarna för att genomföra mordet men det räcker inte riktigt.
Citera
2020-03-05, 17:27
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:

Du har genom 65 st inlägg sedan månadsskiftet missförstått detta med att ta ställning. De flesta ser inte detta som en omröstning i bostadsrättsföreningen där man ska ta ställning. De söker istället efter att komma närmre sanningen.

Citat:
Jag säger inte att SE är mördaren, jag säger att av de vi har att spela med så är han den minst otänkbara. Det är ju inte så att vi har ett överflöd av människor som är tänkbara GM.
Du har misstagit detta för ett brädspel.
Citat:
Detta är ju huvudproblemet. Många, de absolut flesta, suckar och skakar på huvudet åt SE. Och det är det lätt att göra, jag gör också det ibland. Men då kommer frågan - vem är det annars?
(...)
Det är lika bra att inse - den "perfekta mördaren" finns inte. Det vi har att spela med är bara otänkbara mördare. Det är de som återstår. Då får man ta den minst otänkbara. För mig är SE den person, utifrån vad jag vet.
Mordet på Olof Palme är inte Cluedo, där antalet potentiella aktörer är ett i förväg bestämt maximalt antal. Man får vara både ödmjuk och på alerten inför att det finns många informationer man saknar som MOP-läsare.

Citat:
Ja, dessa två är mina två huvudspår. Men, som sagt, vi vet på sin höjd en bråkdel av vad polisen vet. Vi är lite som flat earth society, gör en sanning av det vi ser, men fattar inte att det finns mer att se. Men kul är det.
Ja just, precis. Du är ju medveten om att du leker och plattklotar.
Citera
2020-03-05, 17:30
Medlem
Citat:

Seriös fråga.

I verkligheten är 99,9% av alla "teorier" avfärdade och lagda till handlingarna. Detta oavsett vad som sprids.
Citera
2020-03-05, 18:10
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Åter omvänd bevisning. Forska du om Paul Smiths bakgrund så kommer du att finna. När han kom med sin första bok påstod han sig stå i kontakt med PU samt att de skulle gå ut offentligt inom kort. Inte en själ kom till hans presskonferens. Var det kanske så att den samlade pressen hade tillräckligt bra kontakter för att genomskåda den lögnen och bojkottade.

Du verkar lite krampaktigt att kalla alla som avslöjar charlataner för att vara skitsnackare och andra invektiv. CA är skåpmat förpassat till historien skräphög med en stor mängd andra hypoteser som förekommit. De vaknar inte till liv av fejknyheter att de hittat ett vapen vid morsans sommarstuga utan det visar att det är desperata desinformatörer som trollar.

Du kommer aldrig att lyckas få folk att tro att jag hittar på och är något svin. Jag är en av mycket få som faktiskt prövat alla alternativ sakligt och utifrån det kommit fram till ett återstående avsnitt som KP uttrycker det.

För ett antal år sedan började det läcka kring konstigheter inom gamla span om manipulationer inom span för att sätta dit CP och med uppgifter att det fanns konstigheter kring den "avbrutna" spaningen. Fattar man inte att det spräckt tystnaden och gett PU det de behövde och fantiserar kring att det är trollteorier som Filters ihåliga associstiassociationer eller TRAMS om CA som gett PU hopp är mer än lovligt naiva.

Som sagt det är du som kommer med anklagelser om Paul Smith, och du måste då försvara dig ifall folk ifrågasätter ditt påhopp.

Varför jag irriterar mig på dig är eftersom du alltid skriver saker utan att för den skull lägga till någon källa eller bevis som styrker din teori, du antar att folk automatiskt ska tro vad du säger.

Om det du säger stämmer om Paul Smith är sant så får du som sagt peka på saker i hans bok som inte är sant, om CA.
Av allt jag läst och alla intervjuer man gjort med poliser och åklagare, samt granskningskommissionens rapport ang. CA så verkar allt som Paul uppgett i sin bok, stämma.
Citera
2020-03-05, 18:15
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Du har genom 65 st inlägg sedan månadsskiftet missförstått detta med att ta ställning. De flesta ser inte detta som en omröstning i bostadsrättsföreningen där man ska ta ställning. De söker istället efter att komma närmre sanningen.

Precis - närmare sanningen. Och det görs genom att testa hypoteser, att få sin kritiserad, att kritisera andras. Man kan kalla det att ta ställning, eller göra ett val, eller vad du vill. Hade man inte haft det angreppssättet till problemlösning på universitet hade man fått underkänt.

Sedan skiftar man självklart sitt ställningstagande efter nya fakta. Jag har, vilket jag tror en majoritet har, ändrat mina hypoteser allt eftersom. Och jag kommer förmodligen göra det i framtiden också.

Citat:
Du har misstagit detta för ett brädspel.

Nej, även om jag erkänner att brädspel kan vara riktigt kul.

Citat:
Mordet på Olof Palme är inte Cluedo, där antalet potentiella aktörer är ett i förväg bestämt maximalt antal. Man får vara både ödmjuk och på alerten inför att det finns många informationer man saknar som MOP-läsare.

Helt enig, men det är inget motsatsförhållande mellan det och att ta till att framföra egen hypotes - och få den testad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in