Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
Du har genom 65 st inlägg sedan månadsskiftet missförstått detta med att ta ställning. De flesta ser inte detta som en omröstning i bostadsrättsföreningen där man ska ta ställning. De söker istället efter att komma närmre sanningen.
Precis - närmare sanningen. Och det görs genom att testa hypoteser, att få sin kritiserad, att kritisera andras. Man kan kalla det att ta ställning, eller göra ett val, eller vad du vill. Hade man inte haft det angreppssättet till problemlösning på universitet hade man fått underkänt.
Sedan skiftar man självklart sitt ställningstagande efter nya fakta. Jag har, vilket jag tror en majoritet har, ändrat mina hypoteser allt eftersom. Och jag kommer förmodligen göra det i framtiden också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
Du har misstagit detta för ett brädspel.
Nej, även om jag erkänner att brädspel kan vara riktigt kul.
Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
Mordet på Olof Palme är inte Cluedo, där antalet potentiella aktörer är ett i förväg bestämt maximalt antal. Man får vara både ödmjuk och på alerten inför att det finns många informationer man saknar som MOP-läsare.
Helt enig, men det är inget motsatsförhållande mellan det och att ta till att framföra egen hypotes - och få den testad.