Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-05, 15:00
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Om PU ska få trovärdighet i sina förklaringar måste alla hemliga övervakningsgrupper offentliggöras.

Ja, det duger inte att göra ännu en Ölvebro, dvs vifta bort alla iakttagelser som fantasier. Utan minsta bevis. Övervakning har pågått säger Säpo. Och en Säpogrupp ägnade sig åt illegal övervakning av Palme. Och du har berättat att Klara-Lidingö FBU övervakade Palme.

Någon luftig indiciebaserad "förklaring" om en ensamagerande GM fungerar inte. Det krävs bindande bevis. Annars fortsätter tråden in i oändligheten.
Citera
2020-03-05, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Precis. TP har ägnat sig åt en intellektuell lek som spricker på i stort sett alla punkter. Däremot verkar han vara grym på marknadsföring. Han övertygade exempelvis journalisterna att ge honom stora journalistpriset. En av de större skandalerna i det prisets historia vill jag påstå.
Ja det är helt sinnessjukt. Dessutom har väl Lars Larsson redan framfört samma teorier om SE i sin bok "Nationens Fiende" som kom före TP:s bok ?
Citera
2020-03-05, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
teatermord är Claes Hedbergs teori inte min ?

Det var du själv som redan 2012 skrev följande om Fauzzi

"Den andra möjligheten är att det är en person som har något med detta att göra och därför medvetet försöker blanda bort korten"

källa: (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986

Och du hade helt rätt, det är ingenting att skämmas för, tvärtom.
Spela inte dum för du blir genomskådad. Alla kan läsa innantill om din hypotes att Fauzzi mördade OP som en kopia av mordet på G lll...
Citera
2020-03-05, 15:12
Medlem
Citat:
Precis. TP har ägnat sig åt en intellektuell lek som spricker på i stort sett alla punkter. Däremot verkar han vara grym på marknadsföring. Han övertygade exempelvis journalisterna att ge honom stora journalistpriset. En av de större skandalerna i det prisets historia vill jag påstå.
Jag tror inte han fick stora journalistpriset utan snarare Guldspaden i klassen "Magasin". Ett pris som inte är alls lika tungt.

Han framstår ju inte som en klassisk privatspanare i sin personlighet vilket jag tror har gjort honom mer trovärdig i medias och allmänhetens ögon. Pinsamt för filter om en annan GM tillkänanges av PU. Deras trovärdighet kommer sjunka kraftigt. Otroligt att de vågade göra den här satsningen, måste berott på intresset från PU för SE. Tror det var den bekräftelse redaktören behövde för att våga gå ut med SE som GM, har svårt att tro att han tyckte själva storyn i sig själv var tillräckligt stark.
Citera
2020-03-05, 15:25
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Spela inte dum för du blir genomskådad. Alla kan läsa innantill om din hypotes att Fauzzi mördade OP som en kopia av mordet på G lll...
Det är ju klara paralleller mellan de två morden, men jag tror inte Fauzzi vet något om det.
Citera
2020-03-05, 15:30
Medlem
Citat:
Att ordföranden i guldspadejuryn Bertholof Brännström skriver i Filter kan nog säkert spela en roll.
Att Veckans Brott-researchern Jenny Küttim också har starka kopplingar till Mattias Göransson är också ett faktum.
Kunde dom lägga ner en procent av det arbete de lagt ner på att fria Quick hade läget varit ett helt annat.
Det handlar om ett kamaraderi som backar upp varandra i stället för att söka sanningen.
Citera
2020-03-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GordonSchumway
Visst är det så. Men en sak som också gnager mig är vad SE säger i sin sista intervju i ”Skydd och säkerhet” han pratar om ett infallsdråp där vapnet skulle vara ett som stals på Oxen samma kväll” Har man någon annanstans hört att ett vapen skulle ha blivit stulet på Oxen? Vad får han detta ifrån? Finns ju en mikroskopisk chans att SE var på Oxen vid 20-21, drack middag och stal detta vapen som ingen anmält eftersom det inte var lagligt. Han väljer i sin sista intervju att berätta hur allt gick till utan att faktiskt erkänna. Tanken kanske var att ta livet av sig, sen dök OP upp och ett annat alternativ uppenbarade sig. Att han var självmordbenägen vet vi ju.

Jag har läst i tråden att en ”magnum” stals på Oxen ”några veckor” innan mordet. Detta enligt Cedergrens förhör?
Vapnet skulle ha disponerats av en Peter Molander som var delägare i Oxen.

Om detta inbrott (vapnet låg i skåp) var något som SE var medveten om vid tidpunkten för intervjun kan jag inte säga.
Senast redigerad av Avel 2020-03-05 kl. 15:55.
Citera
2020-03-05, 15:40
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Jag tror inte han fick stora journalistpriset utan snarare Guldspaden i klassen "Magasin". Ett pris som inte är alls lika tungt.

Han framstår ju inte som en klassisk privatspanare i sin personlighet vilket jag tror har gjort honom mer trovärdig i medias och allmänhetens ögon. Pinsamt för filter om en annan GM tillkänanges av PU. Deras trovärdighet kommer sjunka kraftigt. Otroligt att de vågade göra den här satsningen, måste berott på intresset från PU för SE. Tror det var den bekräftelse redaktören behövde för att våga gå ut med SE som GM, har svårt att tro att han tyckte själva storyn i sig själv var tillräckligt stark.
Jag är helt övertygad om att de utgick från att mordet aldrig skulle klaras upp och att de aldrig någonsin trott på teorin om SE.
Citera
2020-03-05, 15:42
Medlem
Citat:
Nej, det starkaste beviset tycks vara att han besökt ett café mittemot mordplatsen.

Detta stämmer ju naturligtvis inte alls,och det vet du om..eller i vart fall borde veta om.

Att det sedan saknas påtagliga bevis..ja,det gäller ju för varje tänkbar som otänkbar teori gällande mordet på Olof Palme.Att avsaknad av konkreta bevis föreligger(för alla teorier i denna och alla andra trådar)kan knappast kallas en ögonbrynshöjande nyhet.
Det häpnadsväckande ligger snarare i att någon anser sig nödgad att posta självklara saker.
Citera
2020-03-05, 15:45
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Ja det är helt sinnessjukt. Dessutom har väl Lars Larsson redan framfört samma teorier om SE i sin bok "Nationens Fiende" som kom före TP:s bok ?

Alltihop kommer från Lars Larsson. När TP grep in spårade allt ur.
Citera
2020-03-05, 15:48
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Detta stämmer ju naturligtvis inte alls,och det vet du om..eller i vart fall borde veta om.

Att det sedan saknas påtagliga bevis..ja,det gäller ju för varje tänkbar som otänkbar teori gällande mordet på Olof Palme.Att avsaknad av konkreta bevis föreligger(för alla teorier i denna och alla andra trådar)kan knappast kallas en ögonbrynshöjande nyhet.
Det häpnadsväckande ligger snarare i att någon anser sig nödgad att posta självklara saker.

Jag försökte skämta. Men det finns som du säger inget konkret mot CA heller.
Citera
2020-03-05, 15:51
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash

Okej, tack. Guldspaden är nåt annat. Filter har högt förtroende bland journalister. Riktigt svajigt att äventyra det med SE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in