2020-03-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej, dessvärre kan jag inte ge nån närmare info då det där blev uppläst för mig i telsamtal.
Men jag vet att de båda poliserna som på morgonen den 15e kom till LW:s bostad, en av dem i förhör angav att h*n till en början uppfattade hemmet som ett "missbrukarhem" (detta för att det var så väldigt stökigt där), men att vederbörande polis vid närmare titt släppte tanken på .ett missbrukarhem eftersom det, trots allt stökigt, ändå var ett rent hem.

Säkert är det fler här i tråden som läst detta och som kan ge mer info om aktbil o sidnr.

Citat:
Ursprungligen postat av minaskor40
Precis så var det! Hon hade mycket prylar som låg höger/vänster men det var ändå rent!

Så har jag också läst det. Där har du rätt.
Citera
2020-03-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
För att han är ute på tomten flera ggr och "flyttar sin vattenspridare" under natten.
Vore konstigt om han stod med vattenslang från 23.00 och framåt.
Man kan inte vattna gräs på det sättet - då blir det ju en bassäng.

Och av tusen andra sätt, så valde han den här förklaringen.. Och antagligen spolar han bort spår med slangen.

Nix, jag köper inte att han väljer att hitta på en vattenspridare han inte har för att få ihop sin historia, om han bara hade velat förklara att han var i trädgården och rännde hade han med stor sannolikhet dragit till med nåt han faktiskt brukar göra i trädgården. Han säger ju f.ö. inte att han flyttar vattenspridaren flera gånger, bara att han är i trädgården flera gånger. Gödslar och planterar gör han också, mitt i natten (edit: iaf enligt första förhöret, i andra är det mer oklart). På direkt fråga om vattenspridaren "är en sån som står på" svarar han ja.

Att förklara eventuellt vatten har han alla möjliga andra sätt att göra också. Han väljer istället en uppenbar lögn som dessutom är märklig. Det här är en karl som mördat en kvinna han har ett våldsamt förhållande med, i sitt eget bostadsområde, med mycket blod mind you, och nästan kommit undan med det. Jag har hemskt svårt att köpa att han skulle klanta sig så med vattenspridaren.
Senast redigerad av .-.-.-. 2020-03-04 kl. 22:16.
Citera
2020-03-04, 22:11
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, det känns rörigt värre.

Jag har anteckningar lite överallt, det gå inte att överblicka.
Det som känns värst är när man kommer på något, och så kan man inte komma på alls var man läst det.

Men som jag misstänker av det som du sammanställer, är att han ljuger lite till höger och vänster.

Om nu branden/larmet i pelletspanna var den 15:e, är det sannolikt att något eldats upp. Kanske har han fler jeansshorts? För några jeansshorts finns ju med i FUP? Och varför eldar han isf inte upp skorna på en gång? Rädd att det blir rester?
Nu undrar man vad är vitsen att ljuga om att ha har tränat om han har simmat istället? En ska om han ljuger var han har varit, t ex att han checkar in på gymmet, för att sedan göra något annat.

Det verkar som att han ljuger om allt, så till sist blir det väl omöjligt för honom att hålla ihop allt.

Jag har för mig att jag inatt läste att HD sa: Att SD har två exakt likadana par jeansshorts? Och att han nästan alltid hade dem på sig. Och att han tvättade dem väldigt sällan. Kommer ihåg det för det lät så äckligt.
Citera
2020-03-04, 22:15
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har läst någonstans att en del psykopater ljuger inte bara när det är nödvändigt, utan gör det ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Narcissister/psykopater lider ofta av tvångsmässigt ljugande MYTOMANI, han kan inte avstå att ljuga i stort som smått.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mytomani
Alltid intressant att läsa vad ni två skriver, just eftersom ni hör till de som tydligast driver åklagarens linje. Kan ni visa på något konkret exempel där ni menar att åklagaren har kunnat belägga SD med lögn?
Citera
2020-03-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag har för mig att jag inatt läste att HD sa: Att SD har två exakt likadana par jeansshorts? Och att han nästan alltid hade dem på sig. Och att han tvättade dem väldigt sällan. Kommer ihåg det för det lät så äckligt.

Jag undrar som tidigare NÄR köpte SD dessa BLÅ joggingskor?
Var det rent av på morddagen?

Dom finns inte tidigare på bild, vad jag sett.
Citera
2020-03-04, 22:24
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
Jag tror det blir svårt. Jag har för mig att i "Abbeblattelito"-fallet så lyckades åklagaren inte att komma
åt det som fanns lagrat på Abbes Apple-konto på Itunes. Google och Apple har nog samma inställning i sådana här fall.
Just så i Blattelitofallet. Huj så förvånad man blev av HovR sänkte domen från Trs på 18 år till 3,5 år.
Kommunikationen såg liknande ur mellan Abbe Blattelito och Annie. Mycket hot fram och tillbaka med det stora skillnaden att det som vanligt var tjejen förföljdes och inte killen som i detta fall.
I det sticker detta drama ut genom att det var BO som var den galet efterhängsna som föröljde MGM ända in i HDs trosor.
Citera
2020-03-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Alltid intressant att läsa vad ni två skriver, just eftersom ni hör till de som tydligast driver åklagarens linje. Kan ni visa på något konkret exempel där ni menar att åklagaren har kunnat belägga SD med lögn?

Jag svarade generellt vad som är känt och angav källa.
Citera
2020-03-04, 22:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag svarade generellt vad som är känt och angav källa.
Din "källa" där var ju notknapparen, och ni båda driver ju helt klart åklagarens linje här. Men åter till frågan: Menar ni alltså att åklagaren har kunnat belägga SD med lögn, och i så fall om vad?
Senast redigerad av Draifos 2020-03-04 kl. 22:38.
Citera
2020-03-04, 22:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Observera datumen ca, 2 mån efter mordet 2018-07-12, 01:39 Om MVs hörvittne.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det finns vittne som hört en manlig och kvinnlig röst samtala på väg från LW lägenhet i riktning mot bullerplanket.
Det vittnet blir ett nyckelvittne när det gäller vilka röster som hördes, vilken riktning och sist att LW kände sin lieman.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har denna vittnesuppgift kommit till utredarnas kännedom före eller efter att SD släpptes ur häkte?

Citat:
Före och vill betona att vittnet inte pekade ut SD som den manliga rösten.
Utan hörde rösterna från sitt öppna sovrumsfönster.

Citat:
Vill bara kommentera dina åsikter om att jag skulle vara delaktig i att förstöra förundersökningen, Så vill jag bara säga att jag lämnar inte ut någonting som inte den misstänkta gärningspersonen redan har konfronterats med i förhör. Så han har redan lämnat en förklaring till uppgifterna som kommit fram under utredningen. Och då är det ingenting som kommer att påverka en kommande rättegång.

Citat:
Ska revidera mitt inlägg tidigt i utredningen om att man ökade ut avspärrningen utanför LW bostad och anledningen skulle vara att man hittat blod.

Man vet idag att mördaren befann sig utanför LW bostad och väntade på att hon skulle komma ut. Avspärrningen gjordes för att leta efter spår som fimpar, snus spott eller liknande spår. Vet inte vad den undersökningen fått fram för spår om det överhuvudtaget fanns några spår som kan leda till en gärningsman.

Aktbilaga 151 vittnesförhör sid 184-185

-Sovrummet i bostaden är på ovanvåningen, mot uteplatsen och parken/lekplatsen som gränsar
mot raden hus med nummer 4. Det var en varm kväll så Ulla hade sovrumsfönstret på glänt.
Ulla säger att det varit många varma nätter och att hon därför har svårt att veta vilken natt
som hon väcktes av ijud.

-Ulla tror att det var natten mellan måndag till tisdag som hon
vaknade av röster. Hon steg inte upp för att titta då hon var så trött. Ingemar var inte hemma
tänker hon, för hade han varit hemma hade hon berättat om händelsen för honom då hon vaknade. Ingemar var på tjänsteresta och sov borta natten mellan måndag och tisdag denna
vecka. Ingemar sov inte borta fler nätter än den natten.

-Ulla vet att hon tänkte, "vad högt man pratar" och att det kändes väldigt nära. Hon hörde inte
vilket språk rösterna pratade på. Hon vet att det var någon av de varma dagarna det hände.
Ulla brukar gå upp och se efter vad det är då hon blir väckt. Det har tidigare hänt att en grupp
personer passerat på gården, då har hon tittat ut. Den här gången var hon för trött.

-Rösterna kom från gatan, men lät nära. Det var en röst som var stark som väckte henne. Den
starka rösten var en mans röst. Den var ganska mörk. Han pratade väldigt snabbt. Ulla kunde
inte urskilja vad den sa. Rösten lät en kort stund, kanske en halv minut. Ulla vet inte om hon
hörde någon mer röst. Hon kan inte beskriva ytterligare en röst. Den rösten Ulla hörde
pratade med någon men hon vet inte om personen fanns på platsen eller om han pratade i
mobil.

-Ulla var sömndrucken. Hon tror att hon kan ha hört något mummel också. Det var en
stark röst som lät, sen blev det tyst och sen lät den starka rösten igen.
Med stark röst menar Ulla att hon kunde höra den från gatan, genom springan vid det
öppnade fönstret. Den var så stark, inte var en vanlig samtalston om någon bara passerar, att
hon väcktes av den.

- Ulla har ingen aning om vad det rösten pratade om handlade om. Men
rösten lät uppjagad och intensiv. Det första Ulla hörde var rösten, då vaknade hon. Hon tänkte
att hon borde gå och titta för lät som att de befann sig i trädgården utanför hennes
sovrumsfönster. Hon tänker att de måste ha varit precis utanför planket vid uteplatsen vid
hennes uteplats.

-Det sista Ulla hör är att det blir tyst, rösten liksom försvinner, och sen somnade hon om. Det
var som att det lugnade ner sig. Ulla tänker att det kan ha varit så att personerna försvann
förbi kortsidan av hennes hus, nedåt gatan, och att rösterna därav snabbt dämpades. Det kan
också ha varit så att de rörde sig uppåt, längs gatan, mot och/eller förbi huset med nummer 4.
Ulla hör inga andra ljud i samband med att hon hör rösten.

-Ulla hade dragit för gardinerna i
sovrummet helt så det var helt mörkt i rummet. Hon vet därför inte om det var ljust eller
mörkt ute. Hon var yrvaken, som efter djupsömn, och tänker därför att hon måste ha sovit i
ett par timmar. Ulla har inte berätta för någon om det hon hörde.

----------------
Minns ni hur förbaskade jag och Carinah78 var på MV att Moralens väktare läckte uppgifter från utredningen?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-04 kl. 22:53.
Citera
2020-03-04, 22:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Exakt samma mer eller mindre, som jag hört länge nu. Och det är inte från någon Jeanette. Jag tror det var så här klarsynta människor upplever honom förr eller senare.

Det känns som man blivit luttrade av all info om SD (plus HD och JG) dessa två år i denna tråden. Ändå blir allt hundra gånger värre när man LÄSER FUP:et.

Vill krama en kvinnlig polis efter förhör
Straffar/torterar sina egna barn
Våldtagit LW och filmat eller fotat det
Planer på att döda barnen
Planer på att döda HD- "barmhärtighetsmord"
Påstår att LW och han har haft sex överallt och blodet sprutat och LW har spottat sperma över barnens cyklar. Sex i hela huset. På hela tomten. I hans och HD´s säng. I barnens sängar. Med barnens cyklar. Och mycket, mycket mer...
Ständiga hot om mord och våld mot LW. Och mot hennes minsta barn.
Pussar sin mamma på MUNNEN
Har fått mensblod i hela ansiktet och tycker det är kul att berätta det
HD har försökt stoppa denna tråd
HD har ständiga "minnesproblem" - ja, det kan man ha under stress. Men svar som "jag vet inte om jag vill svara på det" Skyddar SD in i det sista. Tycker inte hon har skyldighet att medverka i förhör.

Detta slår alla skräckhistorier man kan tänka sig. Oavsett om han mördat LW (vilket han givetvis har gjort), så ska han inte gå lös i samhället. Och inte hans klon HD och ögontjänaren JG, heller.

"Jag ställer mina barn vid ett stup, jag förhör dem i 47 minuter och spelar in det. Min fru tycker som jag. Jag visar upp möss med tarmarna hängande och jag visar bilder på krossade fåglar och grodor. Jag eldar när det är eldningsförbud i hela landet, jag går vad jag vill, jag dödar och hotar vem jag vill och jag är stolt över att jag skadade andra barn när jag var liten. Och jag pussar min mamma på munnen."

Enkelt sammanfattat: My Way or the Higway

Det tar liksom aldrig slut...Jag tror dessvärre inte att detta är det första mordet, våldtäkten eller övervåldet.

Du store grabb som säkert läser här. Tyvärr. Du har så rätt. "Manwhore". Fast det är bara förnamnen på detta monster och hans anhängare.

Bra samma fattning av Stefan Davidsson.

jag tillägger: (154/29)

”Liv har också märkt att Stefan och Hanna har varit väldigt stränga mot sina döttrar. Som exempel nämner hon att om de hade åkt buss till skolan för att det regnat en dag, så var de tvungen att kompensera det med någon annan aktivitet på kvällen.”

Nu när man vet om vilken sadist och barnaplågare han är så känns inte citatet enbart som något ”moralstärkande”.

Lycka till Ingvar Backman med att försöka tuta i rätten vilken snäll förälder Stefan är när sanningen finns här för envar att beskåda.
Citera
2020-03-04, 22:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Bra samma fattning av Stefan Davidsson.

jag tillägger: (154/29)

”Liv har också märkt att Stefan och Hanna har varit väldigt stränga mot sina döttrar. Som exempel nämner hon att om de hade åkt buss till skolan för att det regnat en dag, så var de tvungen att kompensera det med någon annan aktivitet på kvällen.”

Nu när man vet om vilken sadist och barnaplågare han är så känns inte citatet enbart som något ”moralstärkande”.

Lycka till Ingvar Backman med att försöka tuta i rätten vilken snäll förälder Stefan är när sanningen finns här för envar att beskåda.
Ahhh, där har vi det ultimata beviset nu åker SD dit för så gör bara mördare

Med resonemanget om illa behandling om sina barn indikerar mördare skulle LW mördat halva betesvägen.

Om du kallar SD barnaplågare och sadist vilket ord finns kvar åt beskriva LW s slagsmål med sins barn och fkera tillfällen lämnat dom ensamma nattetid då hon är med manliga "vänner" och catchar?.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-04 kl. 23:10.
Citera
2020-03-04, 23:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Nu har han tillgång till 90:- i veckan, så nu behöver han inget bankkort. Det blir nog sötsaker för hela slanten. Man tänker på alla bilder med bullar, kakor, tårtor han hävt i sig på GC-turer och så tänker man på KGB-förhören han utförde på sitt barn. Fruktansvärt.

Ja det har han ärligt förtjänat.

Jag hoppas han har alltför mycket tid att tänka när lampan släcks på natten.
Han kan nog ha det tufft där inne, i sin ensamhet, men även det har han ärligt förtjänat:
https://forumbilder.com/i/roxi

Om han tröttnar på sina tidningar kan han kanske ge sig i kast med de stora svenska diktarna.
Min stora favorit Pär Lagerkvist som skrev ”Ångest, ångest är min arvedel”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in