2018-07-12, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visst, lite märkligt för oss som betraktar det här fallet utifrån. Men kom ihåg att polis och åklagare hittills inte tycks ha haft en tanke på att gärningsmannen skulle kunna vara någon annan än just SD. Ser man det ur polisens perspektiv blir det alltså helt naturligt att inte intressera sig för andra bostäder än hans.

OM det skulle visa sig att inga evidens finns som kan fälla SD så har Örebropolisen en jävla uppförsbacke bara genom det faktum att så lång tid förflutit. Jag undrar hur man "jobbar brett" när man bestämt sig för att man har "jättemycket" analyssvar på väg in från enbart SDs sfär.
SD är en kuf men det behöver inte betyda att han är en mördare. Då finns det nog bättre skillade som nämnts i tråden.
Citera
2018-07-12, 00:15
Medlem
Citat:
Visst, lite märkligt för oss som betraktar det här fallet utifrån. Men kom ihåg att polis och åklagare hittills inte tycks ha haft en tanke på att gärningsmannen skulle kunna vara någon annan än just SD. Ser man det ur polisens perspektiv blir det alltså helt naturligt att inte intressera sig för andra bostäder än hans.

Jo - så kan det absolut vara. Man hoppas oavsett att de jobbat förutsättningslöst redan från ruta ett. Spontant tycker jag ändå att åtminstone en adress till borde fallit inom ramen för avspärrning. Men hoppas som du säger att det fanns annat som gjorde en sådan ointressant.
Citera
2018-07-12, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hmm, det där va nytt för mig, förut har det hetat att han befann sig
i "annat län", den uppgiften är alltså felaktig då?

Ja. Den uppgiften är inte korrekt.
Han jobbar på annan ort men pendlar emellan arbete och bostaden.
Citera
2018-07-12, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ni två verkar ha några ganska samstämmiga uppgifter.
  • Bl a blodet i och utanför LWs "lägenhet":
https://www.flashback.org/sp64375561

• Även denna uppgift om att UW vistats hemma under mordnatten verkar ni båda suttit inne med. Det har ju varit mycket frågor runt just UWs vistelse under 14-15/5.

Blir lite konfunderad.
Hur mycket kan det läcka under en och samma förundersökning? (Ni som följt med i tidigare fall, kanske har erfarenhet?)

Har ni möjligtvis samma källa?
Båda två, Flixa och Moralens Väktare, ni har ju båda två varit tidigt med i tråden:

Moralens Väktares första inlägg i tråden 19/5- 18
Flixas första inlägg här 22/5- 18

Har inte följt tråden så extremt noga, så jag vet inte om det enbart är dessa två inlägg som är samstämmiga och jag har inte kollat vidare.

Reagerar mest på dessa två informationsläckor att och ni båda två valt att inte gå in på uppgiften om UWs whereabouts under natten.

Misstror er inte, mer en stilla undran.

Sen funderar jag lite också över var LimeTime tagit vägen?

Jag kan förklara varför jag inte nämnt UW i tråden, det har att göra med att han inte varit aktuell för polisen. Självklart så är han kollad inledningsvis i utredningen. Men man har inga skäl att misstänka UW för mordet. Med en brasklapp att utredningen kan vända ifall det kommer fram bevisning för att SD är oskyldig.
Citera
2018-07-12, 01:39
Medlem
Det finns vittne som hört en manlig och kvinnlig röst samtala på väg från LW lägenhet i riktning mot bullerplanket.
Det vittnet blir ett nyckelvittne när det gäller vilka röster som hördes, vilken riktning och sist att LW kände sin lieman.
Citera
2018-07-12, 01:48
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
En fundering jag har angående Lenas anmälan mot SD gällande ofredande: OM det inkommit material kring detta innan LW väljer att inte medverka längre, sparas dessa uppgifter av polisen då? Enligt postare i tråden eller media så fanns bland annat sms sparat av LW. Om hon gett polisen tillgång till dessa, vad händer då med den informationen när fallet avslutas?

Jag tror att anmälningar sparas i polisens databas RAR (Rationell AnmälningsRutin).
I detta fall är ju den nya spaningschefen Mikael Nyqvist samma person som hade hand om LWs anmälan om ofredande. Möjligt att han minns detaljer runt vittnesmålet som kan sättas i kontext nu.
Citera
2018-07-12, 02:18
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det finns vittne som hört en manlig och kvinnlig röst samtala på väg från LW lägenhet i riktning mot bullerplanket.
Det vittnet blir ett nyckelvittne när det gäller vilka röster som hördes, vilken riktning och sist att LW kände sin lieman.

Gaah, vilken obehaglig känsla jag fick nu men detta var verkligen viktig information! Tack för intressant och efterlängtad pusselbit. (Man vågar ju snart inte sova av förväntan inför dina nattliga uppdateringar!)
Din info kan ju faktiskt klara upp en hel del;

* Att det var en man.
* Att hon kände honom.
* Att hon gick från sitt eget hem (och tex inte blev avsläppt vid motorvägen, satt i en bil eller kom från en granne.)
* Att hon redan hade sällskap (och inte gick för att möta någon)
* Kanske även att hon gick frivilligt? (om inte samtalet tydde på hot/bråk).
* Att fp troligtvis är mp.

Vet du om vittnet som hörde dem samtala även hörde skriken?
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-07-12 kl. 02:21.
Citera
2018-07-12, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Det största motivet borde otvivelaktigt kunna härledas till en möjlig kvinnlig MGM om ni frågar mig.

Finns det någon säker uppgift på antalet bostader som varit avspärrade - förutom SD:s och LW:s?

Har redan tagit upp det 20ggr
Varför blev inte HD s hus avspärrat ?
Citera
2018-07-12, 02:25
Medlem
Citat:
Jo men han kan ha tvättat kläder duschat och använt andra saker i H D s hus
Citera
2018-07-12, 02:27
Medlem
sommarljums avatar
Citat:

Holy shit! Hur dags var detta på dygnet?
Citera
2018-07-12, 02:34
Medlem
Citat:
Ja. Den uppgiften är inte korrekt.
Han jobbar på annan ort men pendlar emellan arbete och bostaden.

Jo, men han va alltså hemma den aktuella natten.
Vet du om det fanns en kvinna där också, det har påståtts i tråden.

Det har även sagts att NW skulle sova hos LW, vet du något om det.
Citera
2018-07-12, 02:46
Medlem
Citat:
Jag kan förklara varför jag inte nämnt UW i tråden, det har att göra med att han inte varit aktuell för polisen. Självklart så är han kollad inledningsvis i utredningen. Men man har inga skäl att misstänka UW för mordet. Med en brasklapp att utredningen kan vända ifall det kommer fram bevisning för att SD är oskyldig.

Hmm, problemet är ju att det inte finns några hållbara
bevis som visar att han är skyldig.

Vet du om det va något konstigt eller ovanligt med
LWs kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här