Citat:
Ursprungligen postat av
Meze
Tänkte också direkt på familjen i Bjärred där föräldrarna gemensamt bestämde sig och sedan dödade HELA familjen. Här var det BARA Hanna och barnen som skulle dödas och Stefan leva vidare. Vilket avskum till människa denne Stefan Davidsson är!
Bäst att tillägga att jag inte tycker det är rätt att någonsin döda och att Hanna och Oscar i Bjärred gjorde helt fel med att döda sig själva och barnen. Menar bara att det verkligen belyser vad för person Stefan är som skulle döda sin fru och barn och själv leva vidare. Hur kan man ens få tanken???
Han ”löser problem”. Som Mirandamirage skrev i ett inlägg tidiagre idag: ” Han styr alla människor och hans idéer kring hur han löser problem påminner mig om Madsen. Hur gör man när man har ett problem? Ja, man delar problemet i mindre bitar.”
Ja det är Madsens egna ord, och vidriga i sitt sammanhang (styckningen av Kim Wall . Och precis som Madsen verkar Stefans inte förstå hur det hans snömos uppfattas av omvärlden. Mundiarré skulle jag vilja kalla det.
Ta bara märkligheterna i det 3:e förhöret. Han kan nog helt enkelt inte hjälpa sig, distanslös som han är. Han verkar inte inse hur hans ord och beteende uppfattas. Vilken normalt funtad person sitter och gör sådana utläggningar vid i ett polisförhör där man är huvudmisstänkt i ett mordfall...
”att han går igång på att spana på folk. Skulle helst vilja blivit polis. SO uppger också att han går i gång på tanken att bli en hjälte. Han ville ta syn på något som han kunde avvärja och därigenom bli en hjälte. Han har också haft tankar på andra hjälteinsatser. Han har en dröm om att få åka på en flight där båda piloterna dör eller blir sjuka så att han får lov att ingripa och rädda planet och bli en hjälte. ”