2020-03-04, 14:05
Nu är jag nog inte först på bollen men det verkar som man använder Corona viruset som en rökridå för att skylla alla ekonomiska nedgångar på. Det är mycket möjligt att viruset är den utlösande faktorn, men raset skulle ha kommit oavsett förr eller senare. Nu har man viruset att skylla på vad det gäller både det ena och det andra, man kan ursäkta en massa tvivelaktiga handlingar och tvångsmetoder med hänvisning till Corona viruset.
Senast redigerad av RobRoys 2020-03-04 kl. 14:18.
Citera
2020-03-04, 14:09
Medlem
V
Citat:
Ursprungligen postat av Kralnor
Okej, så just nu är USA-terminerna kraftigt upp.
Dilemma dilemma. Ska man börja köpa in sig ordentligt igen redan eller ej....
Visst kan det vara en bulltrap igen...men å andra sidan har vi redan haft åtminstone en väldigt stark dag i USA sen raset. Marknaden verkar vilja återhämta förlusterna. Vill inte missa en kraftig uppgång nu alltså.

hmmmmmm.

Vilken sida av planen spelar du på???
Bull eller bear
Har du räknat på vad det kostar att sitta på läktaren?
Gör det
Det är dyrt , jag har provat , kostar mycket i framtida avkastning
Citera
2020-03-04, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
V

Bull eller bear
Gör det

Precis, det är så jag tänker. Jag är ungefär 35-40% likvid just nu, mest exponerad mot USA. Men vill gärna gå in igen nu. Men naturligtvis ännu hellre gå in vid lägre kurser.
Citera
2020-03-04, 14:23
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Satellitbilder visar att Kinas industri inte alls är igång, trots vad de kommunicerar, och det kommer så klart att påverka betydligt. Detta tillsammans hur de verkliga prognoserna för coronaviruset ser ut ligger till grund för FED's sänkning.

Intressant med satellitbilderna.
Citera
2020-03-04, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ibland är det dyrt och ibland är det extremt lönsamt, i snitt är det bäst att bara sitta still i båten. De som är aktiva går det i snitt sämre för.
Fast måste va rätt trist att va fullinvesterad när börsena rasar, att inte ha cash att kasta in när det är rea.
Citera
2020-03-04, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kralnor
Okej, så just nu är USA-terminerna kraftigt upp.
Dilemma dilemma. Ska man börja köpa in sig ordentligt igen redan eller ej....
Visst kan det vara en bulltrap igen...men å andra sidan har vi redan haft åtminstone en väldigt stark dag i USA sen raset. Marknaden verkar vilja återhämta förlusterna. Vill inte missa en kraftig uppgång nu alltså.

hmmmmmm.

Tror vi kan vänta en rejäl smäll till nästan säker.
Citera
2020-03-04, 14:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Fast måste va rätt trist att va fullinvesterad när börsena rasar, att inte ha cash att kasta in när det är rea.

Om man har som mål att det ska vara roligt och man gillar att vara aktiv kan man göra det också, men i snitt går det betydligt sämre för dem som försöker sig på detta.

Själv tillhör dem som varit mycket aktiv tidigare och har lyckats bra med det också, men jag är snarare undantaget som bekräftar regeln då väldigt många spelar bort sig helt. Nu har jag däremot fokus på annat och har inte tid att vara aktiv, dessutom har jag så stort kapital att jag kan ha större fokus på bra avkastning till låg risk då jag redan är ekonomiskt oberoende.

Men jag viktar upp eller ned ibland beroende på vad jag tror om marknadsläget, jag har alltså inte alltid exakt 100% investerat, snarare 75-110%
Citera
2020-03-04, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om man har som mål att det ska vara roligt och man gillar att vara aktiv kan man göra det också, men i snitt går det betydligt sämre för dem som försöker sig på detta.

Själv tillhör dem som varit mycket aktiv tidigare och har lyckats bra med det också, men jag är snarare undantaget som bekräftar regeln då väldigt många spelar bort sig helt. Nu har jag däremot fokus på annat och har inte tid att vara aktiv, dessutom har jag så stort kapital att jag kan ha större fokus på bra avkastning till låg risk då jag redan är ekonomiskt oberoende.

Men jag viktar upp eller ned ibland beroende på vad jag tror om marknadsläget, jag har alltså inte alltid exakt 100% investerat, snarare 75-110%
Nej roligt behöver det ju inte va men reagerar bara på att alla som säger att det lönar sig bäst att va fullinvesterad som inte har några pengar att handla för när det rasar
Citera
2020-03-04, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
V

Bull eller bear
Gör det

Ja man förlorar mer på att stå utanför än att vara inne i marknaden.
Citera
2020-03-04, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja man förlorar mer på att stå utanför än att vara inne i marknaden.
Men du är ” nästan ” säker på en smäll till
Utveckla gärna ? Har du nån indikation på det
Citera
2020-03-04, 15:22
Medlem
Kulturmannens avatar
Frågan är väl hur mycket ekonomisk påverkan Covid-19 kommer att ha, lokalt och globalt.
Det hänger förstås samman med hur smittspridningen ser ut framöver.
En viss påverkan har diskonterats men är det tillräckligt?
Personligen tror jag inte det och ligger utanför så länge.
Citera
2020-03-04, 15:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Nej roligt behöver det ju inte va men reagerar bara på att alla som säger att det lönar sig bäst att va fullinvesterad som inte har några pengar att handla för när det rasar

De som tänker så förlorar över tid mycket avkastning på att inte vara fullinvesterad när det stiger. Det vanligaste nybörjarfelet är att hela tiden tro att det ska rasa och att man därför står utanför börsen. De flesta tar inte igen det när det väl rasar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in