Citat:
Ursprungligen postat av
RealRoastBeef
Jag tror tvärtom att det är ett klappruttet läge att investera just nu. Skakningarna från corona har bara börjat på däck. Snart blir det allvar, sedan blir det bra köplägen för de som är friska. Vad ser du för uppsidor just nu på randen av en pandemi vi inte sett i modern tid? Jag är intresserad av att höra filosofin för jag kan ha missat något uppenbart.
Vänligen
RRB
Vad gäller Corona så är jag inte det minsta oroad. Nästan bara äldre och folk som har nedsatt immunförsvar som stryker med. 300000 människor per år dör i "vanliga influensor". 200 i Sverige. Så detta oroar mig inte. Men oron, plus andra faktorer gör ju att börsen går ned. Och då är det som bäst att köpa. Fast jag låter banken sköta allt åt mig. Jag är inte så väldigt insatt. Sedan är det ju skillnad om man planerar att köpa ett hus, bil, lägenhet, och kanske behöver ta ut pengarna inom 1-2 år. Då skulle jag också bli orolig. Men som jag har det, så kan jag ta att mina fonder/aktier dyker. Jag låter allt stå. Sparar 1000 / mån. också. Jag rör inte mina investeringar förrän de stigit igen.