Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-03, 17:02
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealRoastBeef
Zooma ut och ta in hela bilden. Senaste är Indien. Vi kommer få läkemedelsbrist t.ex. Alla logistikkedjor kommer haverera när Europa och USA drabbas. Och det gäller alla typer av varor. Viruset har de perfekta egenskaperna för att göra enorm skada. Dessutom är eftersläpningen i antalet fall perfekt för att lura folk att det inte är någon större fara. Ett lömskt recept.
Fast en ännu mer perfekt egenskap för att åsamka största möjliga skada, hade väl varit om viruset slagit hårdare mot barn och ungdomar och friska människor i arbetsför ålder? Nu slår det ju mot sjuka och gamla?
Citera
2020-03-03, 17:34
Medlem
Citat:
Kommer nog bli ett rätt tufft uppvaknande inom en snar framtid för många.

Det tror jag oxå
Man ångrar sig alltid i efterhand att man inte köpte mer
Citera
2020-03-03, 17:56
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Blev ungefär som jag trodde i morse. Sköt från höften och gissade på 1%. Alltid kul när man har rätt synd att det inte händer oftare.

Jävlar vad det svängde idag. Var en helt underbar dag att vara delvis likvid och aktivt handla.
Citera
2020-03-03, 18:13
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Det finns inget som heter ”Borde” på börsen
Om du gör nulägesanalys har du inte förstått
Marknaden är framåtblickande
Tro inget annat
Jag tyckte jag var framåtblickande.
Citera
2020-03-03, 18:30
Medlem
Jag har lärt mig att man är en idiot om man säljer så fort det ryker lite. Börsen går alltid upp igen efter en tid. Dessutom hinner man inte sälja till dagens nedgång då det tar ett par dagar till med ännu mindre kvar. Är väl samma rädda krakar som nu hamstrar konservburkar och munskydd. Själv går jag aldrig in och kollar vad som finns vid såna tillfällen utan väntar tills man ser uppgången. Ordningen återställd oftast.
Citera
2020-03-03, 19:06
Medlem
Amfomss avatar
Go eller ? Det är ju NU det roliga börjar och det är rea på börsen. Här skall hamstras aktier !!

Nu kommer jag inte ihåg exakt varför börsen gick ner kraftigt för ett par år sedan men jag gjorde samma sak då som jag kommer att göra nu, handla för glatta livet.
I snitt har de aktierna jag köpte då gått upp med 318%. Ganska bra utveckling om jag får säga det själv.
Citera
2020-03-03, 19:27
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Vilken skarpsynt fråga... Vad tror du själv att jag menar...?

Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Du påstår att viruset inte är allvarligt för icke åldriga och friska personer. Jag undrar vad du har för källor för ditt påstående då sanningen är att det finns fullt friska under 40 är där läget är mycket kritiskt. Så är fallet i Italien just nu. Så, svara på frågan nu.

http://www.today.it/attualita/coronavirus-oggi-ultime-notizie-3-marzo-2020.html#_ga=2.79522397.812913523.1583184819-1806296083.158 2979630

Jag väntar på svar, hallå!?
Citera
2020-03-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tyckte jag var framåtblickande.
Då ska du få ett tips från coachen
Tänk 6 månader fram
Vart är vi då
Den här låtsasförkylningen från wuhan är passerad. Man har gråtit ut över sina halvdåliga rapporter. Har vi tur har FED sänkt räntan igen
Hur är utgångsläget inför det kommande nästa halvåret då?
Och presidentval i USA
Ja du fattar
Köp när det är billigt
Köp dyra kvalitetsbolag med utdelning
Lägg inga pengar på konserver, köp aktier istället
Citera
2020-03-03, 19:46
Medlem
WizKhalifass avatar
Citat:
Då ska du få ett tips från coachen
Tänk 6 månader fram
Vart är vi då
Den här låtsasförkylningen från wuhan är passerad. Man har gråtit ut över sina halvdåliga rapporter. Har vi tur har FED sänkt räntan igen
Hur är utgångsläget inför det kommande nästa halvåret då?
Och presidentval i USA
Ja du fattar
Köp när det är billigt
Köp dyra kvalitetsbolag med utdelning
Lägg inga pengar på konserver, köp aktier istället

Vilka bolag skulle du rekommendera att köpa sig in i?
Citera
2020-03-03, 19:52
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Det tror jag oxå
Man ångrar sig alltid i efterhand att man inte köpte mer

Lägena kommer men inte förrän om ett par månader. Vi skall långt ned i källaren den här gången.
Citera
2020-03-03, 19:58
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Lägena kommer men inte förrän om ett par månader. Vi skall långt ned i källaren den här gången.

Allting tyder på att vi varit med om en "dead cat bounce".

Som jag postade på Flashback häromdagen; https://www.youtube.com/watch?v=y4_f2sWjW8E
Han förutstpådde att vi måste vara med på att det kan bli en DCB vilket det verkar varit. Nu ska man in i LightAir igen eller guld/guldbolag som t.ex. Lundin Gold. Trejdade på LUG idag och tog några tusenlappar, borde gått in med mer och inte gått ut. Den lär nog se 20% upp imorgon

EDIT: Blir nog en RÖD vecka rakt igenom från och med imorgon.
Citera
2020-03-03, 19:59
Medlem
fendadens avatar
FED justerade ned räntan, förvånad över att ingen nämnt det ännu:

https://www.rt.com/usa/482216-federal-reserve-cuts-rates-coronavirus/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem