2020-03-03, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Den 15e maj är SD's granne ute i skogen med sina hundar.
Klockan är då mellan 16-17 då hon ser HD i skogen. Hon upplever det som att HD först försöker gömma sig bakom ett träd. Det är därefter hon skickar det där sms:et till SD.
Ja, hon var i Hjärstaskogen mellan Hjärsta och Vivalla.
Edit: Sedan ser hon att HD går in på SD's tomt, vilket hon inte brukar göra.

Aktbilaga o sida?
Citera
2020-03-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Aktbilaga o sida?

Kolla bakåt i tråden på mina inlägg från i em. Det står där.
Citera
2020-03-03, 21:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snejider
Vilka är det på bild nr 1?

Häktet 😁
Citera
2020-03-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Idag från rapporteringen i Nerikes Allehanda:

Mycket intressant. Kan knappast vara en ren tillfällighet?

Tränade han alltså ngn annanstans annars?
Eller bara där, men endast dessa två gånger?

En tanke är att han ville ta ett par skor från gymmet
som han skulle ta på sig under brottet? Tänkte eftersom
skor brukar stå ganska oskyddat vid entrén.
Citera
2020-03-03, 21:56
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Mmm.. men grejen är den att INGEN har sett honom på gymmet den dagen och det framgår av deras förhör. Vare sig personal eller folk som var på gymmet då. Städaren som sägs ha släppt förbi SD har inget minne av att han släppt in någon eller grejat med några skor som SD pratar om. Enligt loggen på gymmet så var han där i början av maj och den 11e eller nåt (finns ett kvitto från gymmet som skrevs ut för att kolla loggen)
Aktbilaga 151 längst ner.

Sååå…. ja... vad är sanningen?

Enligt FUP så befann sig SDs telefon på gymmet då, har jag för mig! Han tog också ett kort på Södra vattentornet när han åkte därifrån och skickade till LW. Tornet ligger väldigt nära gymmet.
Citera
2020-03-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Enligt FUP så befann sig SDs telefon på gymmet då, har jag för mig! Han tog också ett kort på Södra vattentornet när han åkte därifrån och skickade till LW. Tornet ligger väldigt nära gymmet.

Enligt honom, men ingen annan som hördes på gymmet.

(Långt ner i aktbilaga 151)
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-03 kl. 22:01.
Citera
2020-03-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Enligt mig så här:

SD hade fortfarande stark åtrå till LW. HD förstod även detta. HD gör sken av att det inte kommer att fungera så länge LW finns med i bilden. SD försöker då att bryta med LW, men klarar inte det. Åtrån är för stark, förmodligen i detta skede mest en sexuell sådan. Det är då som SD börjar diskutera en lösning med HD. Vad som sedan sker är att SD känner att han har tappat kontrollen över både HD och LW. Allt som hänt kommer upp till ytan och ligger där. Hans hat gentemot LW har alltid funnits där, han anser ju att hon bär skulden till att allting har gått åt helvete. Men nu kommer allting fram till ytan. Vad som får bägaren att rinna över för SD är att blir oerhört kränkt av att LW uppgett att hon tänkt starta ett nytt liv, och hennes början till ett nytt liv kommer med Norgeresan. Detta gör SD till ett livsfarligt monster. Han är såpass djupt nere i mörkret att han ser bara en väg kvar.

Detta förklarar ju intte HD och SDs kärleksfulla chattande precis innan och efter mordet? Snarare har de kommit överens om att "LW ska bort", vilket kanske SD tog bokstavligt. HD har dubbla känslor inför detta, å ena sidan förfärad o andra sidan överlyckligt, att han gjort "allt för henne" (HD).
Citera
2020-03-03, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum

kanske cyklade till gymmen men gick aldrig in.
Tog ett par skor i entrén?
Citera
2020-03-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, så borde det vara.
Han är något våghalsig om han går där mitt på dagen om det är han, men han kan inte haft mycket tid på sig att kolla.
Han var ju på jobbet väl(? )och förhör.

Nu snurrar allt man har läst lite runt i huvudet.
Och nu orkar jag inte kolla hans tidslinje för 15 maj.

Han satt ju och raderade alla bilderna på polishuset vid 17-18-tiden iaf.
Så lunch från jobbet?

Våghalsighet ingår när man är född utan nerver. Tror t o m han klev in i polishuset med de blå mördarskorna på fötterna.
Citera
2020-03-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
kanske cyklade till gymmen men gick aldrig in.
Tog ett par skor i entrén?
Enligt gymkortet så "stämplade" han in vill jag minnas. Man måste dra kortet på de flesta gym för att dörren/passergrinden skall öppnas.
Citera
2020-03-03, 22:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Håller med om att det är vämjeligt, men HD har också suttit i en verklig rävsax, som många med den sortens make/maka gör. När hon skiljer sig, förlorar hon kontroll på vad som händer hemma hos SD. Jag tror att SD skickade det där för att tydligt meddela hur dåligt hennes beslut att flytta var för döttrarna väl och ve.

Så är det säkert, en slags illabefinnande som han upplever sig ha, det ska hon få känna på nu när hon har flyttat.

Jag tänker också på att HD under så många år levt med denna man. Det kan inte ha varit något helt nytt? Då borde hon reagera mycket starkare.

Hon har säkert medlat och slätat över under åratal pga att hon har blivit avtrubbad av hans sätt. Allt för att hålla honom lugn.

Jag funderar verkligen över hennes mentala hälsa.
Förhören med henne ger mig huvudbry.

Stänger hon av bara? Isolerar sina känslor från det som hon inte orkar med?
Citera
2020-03-03, 22:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Lena hade all rätt i världen att informera frun, vem är du att säga vilka regler som är gällande för älskarinnor?!
Ponera att han lovat henne ett förhållande och L vill vara ärlig och rättfram eftersom SD aldrig kommer ”till skott” med att berätta för frun vad som egentligen försiggår

Jag är den som säger att så här beter man sig fan INTE.

Aktbilaga 146 sid 147. Förhör K*istin J*akobsson. ()

2017-04-11 Berättar Lena att hon varit på en Geocatshing grej. flinar rejält nu jag är elak .....
Hon provocerar det här paret.
Stefan och hans fru. De visar utåt att det är två. Hon gör det
genom åka till eventen trotts att Stefan och hans fru ska ditt. Det är lite gränslöst (bild 78-87).

I ett sms står det ikväll är det jag som vann (bild 78). Kristin berättar att hon tror att Lena
menar att nu är det brutet. Hon tog på sig örhängen som hon har fått av Stefan, även ett
halsband som Stefan gett till frun
(bild 80).

Överenskommelsen med frun är att Lena och han
aldrig mer får prata.
I samanhanget och eventet pratar Lena med Stefan ändå för att göra frun
arg och Stefan obekväm.

Efter det kommer Lena hem och är väldigt glad för att det har blivit väldigt obekvämt.
Hennes seger är att hon inte tänker backa i det här. Kristin tänker att det är bra men dumt och
onödigt, men hon har varit arg på honom. Det är svårt att tala med henne eftersom hon är så
gränslös och resultat har vi ju.

Lena skriver till Kristin "Jag vet att det kommer att döda mig "- (Bild 89) Kristin tolkar det
som att hon menar att det kommer att bryta ner mig. Hon har fått uppfattning av att Lena inte
är rädd för honom. Hon tror inte Lena skulle hålla på så som hon har gjort.

Lena har berättat för mig att Stefan ska ha berättat för frun om halsbandet, att han gav både
Lena och henne samma halsband.

Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.
----------------

Det sista stycket är så fruktansvärt ondskefullt att man kan tro det är hämtat ur en skräckmanus.

Tror Fleudhesten som med stor envishet förvarat varenda galenskap som LW ägnat sig åt fortfarande att LW ville bara ärlig och rättfram när hon informerade frun ?

Det är svårt att svara så det förväntar jag mig inte.
Ditt försvar tråden igenom av LWs sjuka beteenden talar för sig själv.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-03 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in