2020-03-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Kanske, men borde inte någon av de andra ha uttryckt det i så fall? Åtminstone borde hon visat den läggningen mot någon annan.

Så behöver det inte alls vara. Kan vara specifikt mellan just de 2.

Kanske SD krävde förnedringssex för att det öht skulle bli något mellan dem? Bara en fundering...
Senast redigerad av zilvereko 2020-03-22 kl. 21:15.
Citera
2020-03-22, 21:14
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Inte så märkligt med LW:s sexuella liv. Hon hade en man i sin soffa, sen låg hon med en annan man i dotterns säng, när dottern kom hem och upptäckte det.

Jag förstår att två av barnen tagit avstånd från deras mamma, tur att de har en pappa som verkar relativt normal.
Då förstår du, som väntat, inte särskilt mycket. Dom hade valt att huvudsakligen bo hos sin far... du kanske själv varit tonåring och vet hur (ir)rationellt grundade såna beslut kan vara? Innebär fasen inte att dom förkastat henne.
Senast redigerad av DreamTwister 2020-03-22 kl. 22:01.
Citera
2020-03-22, 21:22
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
/.../

Men enligt vännen i Skottland så började hon lämna barnen (barnet) ensamma mer och mer i slutet.
Pojken var på väg att fylla 12 år och de övriga var i tonåren. De kunde lämnas ensamma längre stunder det sista året.
Citera
2020-03-22, 21:29
Medlem
Är det Någon i tråden som tänkte besöka Tingsrätten under veckan? Som kan delge tråden lite info från vittnesförhören...vet inte hur det blir fortsatt med den suveräna uppdateringen från AB?
Citera
2020-03-22, 21:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
SD:s resonemang ang. hennes blödningar vid samvaro faller pladask. Även HD:s uttalande om att hon fått berättat för sig att LW blödde vid samvaro faller.
Ja, men vad HD beträffar kan hon väl alltid skylla på sitt dåliga mående - och sitt minne.
Citat:
Jag har inte hunnit läst i genom alla vittnesmål men visst är det så att LW:s andra partners inte har uppfattat något blodvite i samband med samvaro?
Ja, det verkar så: Fem män är enl. stämningsansökan kallade att vittna "till vederläggande av Stefan Davidssons förklaring till var Lena Wesströms blod kommer ifrån" (+ en barnmorska).
Citera
2020-03-22, 22:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
HD:s kommentarer till Maria på mordmorgonen antyder snarast att HD inte haft annat än högst kortfattad kontakt med SD då. Annars skulle hon inte tala så frispråkigt o spontant och ta fasta på födelsedagen.
SD 11.06: N ringde i morse och undrade om jag visste var L*na var. De skulle uppvakta A, men hon var ej hemma.
HD 11.44: Oj
11.07: Nu skrev U**e. Hon är fortfarande borta. Ville ha kontaktuppgifter till de hon brukar cacha med.
HD 11.44: Mgl?
SD 11.46: har messat honom
HD 11.46: B*holder
HD 11.47: Känner du oro?

Att pojken hade födelsedag fick hon veta via SD först kl 11.06. Eller så inte.
Citat:
Det känns troligt att insikten/informationen kommer från annan källa/annat håll. Rimligen är hon förhörd av polisen kring detta och hennes egen version borde finnas i annan förhörsutskrift. Gissningsvis är det uppringda barnet hemma hos HD vid tillfället och kan se över till LW:s hus, eller tittar förbi på vägen till skolan, kontaktar kamrat odyl — och sen meddelar mamman (och HD inser att det är ovanligt att bli uppringd av LW:s barn kl 7) — eller så kan HD eller dottern följa ngt flöde på mobilen där LW förklaras försvunnen. Eller, HD blir meddelad av ngn annan som redan blivit kontaktad. Konstigare är kanske att SD inte kontaktar henne förrän 11.
Mycket troligt att hon skulle kunna ha fått reda på läget via sociala medier. - Inom en halvtimme i så fall.
Citat:
Däremot känns det rätt otroligt att HD inte kvickt skulle ha fattat hur saker låg till o vem GM var — ungefär vid tiden då hon svarar ”oj”.

Min känsla.
Istället för ett "oj" vore det mest naturligt att tala om att hon redan kände till försvinnandet. Vid den här tidpunkten har hon hunnit berätta att LW är borta för chefen, grannen och "fiskaren". - Var hon upprymd?
Han räknade nog med att polisen skulle läsa deras chatt. - Men varför bad han henne inte hålla tyst vid första kontakten?
Senast redigerad av Reviews 2020-03-22 kl. 22:03.
Citera
2020-03-22, 22:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det är viktigt att påpeka att förutom tvättkorgen handlade det om en lång period, antagligen åratal, och jag kan inte se att en singelkvinna ska leva i celibat. Vi lever under 2000-talet så talibanfasonerna ska vi inte komma dragande med.

Så du tror att hon plötsligt ändrade beteende de
sista 9 dagarna av sitt liv?
Citera
2020-03-22, 22:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hon är verkligen en gåta.
Jag har tidigare inte hört att hon själv skulle vara glutenintolerant men i så fall är det helt ofattbart att hon inte förstod vad som var fel med barnet. Dessutom är hon sjuksköterska. Helt otroligt.

Vi vet väl inte när HD fick sin diagnos?

Eller när hon utbildade sig till sjuksköterska?
Citera
2020-03-22, 22:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag har i min bekantskapskrets människor som har kliniskt rent hemma men vars barn far illa genom bristande uppmärksamhet och omsorg. Hur du är som mamma sitter inte i det. LW hade sina fel och brister som alla andra. Men gå in på hennes instagramprofil och då ser du istället en kvinna som prioriterade att leva och att vara med sin familj ute i naturen. Jag tänker ignorera snoris och den heliga gloria fr o m nu. Inte bra för blodtrycket att läsa deras inlägg.

Hon var inte med sin familj ute i naturen.

Den enda som någon enstaka gång följde med henne var A.
De andra ville ha något med hennes GC att göra.
A visste säkert vad som gällde. Om han ville ha sin mammas
uppmärksamhet så var han tvungen att dela hennes intresse.

De hon var ute i naturen med var hennes älskare.
Citera
2020-03-22, 22:27
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Bra uppfattat och uttryckt!
SD:s resonemang ang. hennes blödningar vid samvaro faller pladask. Även HD:s uttalande om att hon fått berättat för sig att LW blödde vid samvaro faller.
Jag har inte hunnit läst i genom alla vittnesmål men visst är det så att LW:s andra partners inte har uppfattat något blodvite i samband med samvaro?

Advokatfirman
Backman & Bergström

Aktbilaga 279 skriftlig bevisuppgift från st.pdf sid 1-3

6. Konversation på Facebook messenger Stefan Davidsson - Lena Wesström 23 juni 2016.
Åberopas till styrkande av att Stefan Davidsson och Lena Wesström skrivit om blod i en kontext rörande sex.

-------------------
Vilket jag kan beskräfta då jag läst det. Det var någonting om att LW skrev när skulle träffas på en snabbis att nu är jag inte var lika kladdig som jag var sist för det har slutat blöda. Någonting sånt..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-22 kl. 22:35.
Citera
2020-03-22, 22:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
SD 11.06: N ringde i morse och undrade om jag visste var L*na var. De skulle uppvakta A, men hon var ej hemma.
HD 11.44: Oj
11.07: Nu skrev U**e. Hon är fortfarande borta. Ville ha kontaktuppgifter till de hon brukar cacha med.
HD 11.44: Mgl?
SD 11.46: har messat honom
HD 11.46: B*holder
HD 11.47: Känner du oro?

Att pojken hade födelsedag fick hon veta via SD först kl 11.06. Eller så inte.

Mycket troligt att hon skulle kunna ha fått reda på läget via sociala medier. - Inom en halvtimme i så fall.
Istället för ett "oj" vore det mest naturligt att tala om att hon redan kände till försvinnandet. Vid den här tidpunkten har hon hunnit berätta att LW är borta för chefen, grannen och "fiskaren". - Var hon upprymd?
Han räknade nog med att polisen skulle läsa deras chatt. - Men varför bad han henne inte hålla tyst vid första kontakten?

Jag vet inte vad som finns av övrig bevisning, men frågan annars då är väl vad som är det troligaste. Men om SD uttryckligen instruerat HD — per tfn el motsv., eller ”in person”, mellan 7 och 11 — så fattar ju HD och skulle då ha vetat hela tiden.
Varför behövde SD instruera HD att verka överraskad, om hon hört det av ngn annan än SD? Vill möjligen HD inte nämna sin källa? Eller ge sig in på att förklara på sms?

— ”Känner du oro?” Något svar på den? Ganska ledande och talande fråga...

Om du f.ö. ser nåt som jag inte ser så shoot.

Jag kan gärna hoppa på båten, men måste veta att det finns en...
Citera
2020-03-22, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och ändå hade hon sperma från två olika män i samma trosor.

Reasnoble doubt, sperma lever länge i kvinnan. Sedan kan sperma förts över från trosa till trosa isv... Men nu är det SD som dödat med sjutton slag mot huvudet. Det kontra sperma i en tvättkorg. Svårt veta vad som är värst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in