2020-03-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är obehagligt att läsa. T har två föräldrar, om en ballar ur i en kärnfamilj så finns ofta en annan förälder att landa mjukt hos. Men det gick inte här. Jag hade inte velat vara barn i den familjen. HD får det inte lätt med T när hon frigör sig och börjar fundera på hur pappa behandlade henne och mamma stod och tittade på. Det blir svårt att bli förlåten för sånt när ungen kommer upp i åldern när hon själv skaffar barn.

Verkligen sant det du skriver. Domen kommer inte bli nådig mot HD heller när dottern i vuxen ålder reflekterar över hur pappan var mot henne under uppväxten och hur modern i sin blinda besatthet av pappan valde att inte agera för att skydda sitt barn från det hon utsattes för.

Vidare skulle jag kunna ta gift på att dottern kommer ha ett problematiskt ångest-förhållande till mat, om inte en ren ätstörning, som vuxen (eller redan nu). Att få genomgå ett skärseldsförhör som går ut på att man är skall skämmas nåt oerhört för att man som växande barn/tonåring ätit en deciliter strössel under en vecka... Det bäddar verkligen för ätstörningar. Hon är en aktiv växande individ som sportar många gånger i veckan, rider, tävlar i kaninhoppning... HERREGUD, hon är både aktiv och växer fortfarande, en deciliter strössel på en vecka är väl INGENTING att bråka om, låt ungen njuta av livet för fasiken...! Hon är en smal och atletisk tjej utifrån vad jag sett, knappast så att hon ligger ens i riskzonen för nån överviktproblematik och så skammar han henne så hårt över lie strössel. Och HD väljer att titta bort när barnet plågas, förhörs och kränks över en sådan total skitsak. HEMSKT.

Som sagt, om jag skulle tvingas utforma ett recept på hur en ung tjej mest effektivt utvecklar anorexi eller bulemi eller generell ångest kring mat och självsvält senare i livet så skulle det gå ut på att bete sig exakt så SD uppenbarligen gör i sitt skammande. mot den unga tjejen. Fy fasen.
Senast redigerad av Malin.Nilsson 2020-03-03 kl. 21:18.
Citera
2020-03-03, 21:10
Medlem
Citat:
Ett mycket gott råd. Sinnesfriden kommer sänka sig. Bli ren. Hellre det än att nitiska åklagare, eller andra detektiver, börjar rota i saker som HD inte vill skall komma fram. Bättre att förekomma än förekommas.

Det som skaran av fanatiker och HD saknar är sinnesfriden.

Att ge bort det tunga som förpestar en renar. Själv lärt mig att ge bort saker som tynger i livet. Det har gett en frid som är skön.
Citera
2020-03-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Håller med. Ruskig historia detta.
Och mitt i allt så har tanken slagit mig att SD "njuter lite" av all uppmärksamhet han får nu. I rätten är det ett helt rum fullt med folk där han är jordbävningens epicentrum. Det "passsar" hans personlighet.

Marionetten JG kan väl ändå inte tro fortfarande att SD är helt oskyldig till detta??? Hoppas att han läser FUP!!

Om jag blivit så utnyttjad å förmodligen förd bakom ljuset av en sk vän åsså läste jag allt i FUP om vad min vän hade sagt om mig. Då skulle jag nog vara rätt besviken.
Men en psykopat är inte att leka med så var min vän det så kanske jag också skulle göra allt för att sköta mig. Vilken röra allt är. Men vart tusan finns civilcuragen hos vissa.
Citera
2020-03-03, 21:29
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag blir så otroligt kluven med HD.

Å ena sidan är SD en manipulerande, kontrollerande psykopat (som jag ser det). HDs dåliga mående, kan faktiskt helt och hållet komma därifrån från start. Om inte annat så blir ett redan dåligt mående säkert fördjupat av att leva med en psykopat.

Jag kan inte begripa hur en människa kan leva med en person som inte bara har bedragit henne under alla år, utan även pratat om att döda barnen och henne. Hans förklaringar är alltid lika konstiga; för att hon ska slippa lida?

Hon kan även tänka sig att komma tillbaka till SD.

Nä, jag ser något liknande mönster som man ser hos L*ena. Den känslomässiga bundenheten, svårigheten att ta sig ur. Vill ur, vill tillbaka.

Någon sa i början av tråden Knutby. Det tyckte jag var löjligt.

Men jag tänker att vad vi ser här är vad som händer med människor där skruvar har skruvats i och ur under åratal. JG som är så känslig. Tänk vilka skruvar SD har kunnat skruva åt, för att sedan släppa. Allt för att de ska göra som han vill.

Att man ska glömma så här mycket, om man är psykisk frisk. det tror jag inte på.

Antingen är hon psykisk sjuk på något plan/medicinerar eller så ljuger hon av någon anledning, medvetet eller förtränger.

Jag håller med. Nästan så att man skulle behöva ha en psykiatrisk bedömning för att kunna utvärdera hennes förhör. Som hon håller på nu vet man inte om hon själv är skyldig, eller om hon skyddar SD.

Tänk på att det är vad HD säger under rättegången (om hon nu är kallat som vittne) som gäller!
Hon har full frihet att ändra sitt vittnesmål från FUP!
Citera
2020-03-03, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Har precis läst (igen) om hur han läxar upp dottern T*ea 8 år för att ha småätit. Strössel och ev. lite mandelmassa. Han spelar in, på sin mobil, ett 47 minuters förhör med dottern om hur olämpligt det var, om förtroendebrist och att hon aldrig ska göra det igen. Sen skickar han "beviset" till sin fru HD så hon får ta del av hur illa dottern uppfört sig..

Alltså...går SD fri så kan jag tänka mig många som gärna tar en "privat stund" med SD kring hur man uppför sig mot sin 8-åriga dotter. Inte för att jag uppmanar någon att göra det, men det är nog ganska många som kokar över genom att bara läsa om vilket övergrepp det är mot sin 8-åriga dotter..

Och HD säger i förhör, sidnumrering 385 i Aktbilaga 149, att hon inte vill ta ställning för att det är mellan SD och T*ea...

Suck! Ja stackars barn. Det finns inga ord som kan beskriva det som kommit fram i FUP. Detta är ju inte trådsanning utan verkliga vittnesuppgifter och teknisk bevisning. Hela världen vänder sig upp å ner för alla dessa inblandade barn.
Citera
2020-03-03, 21:32
Medlem
Vad retsamt att det inte finns fler förhör med J*onas (HD's fling).

1. Hans dåvarande mobil kraschade under sommaren 2018 och då skaffade han en ny.
2. Det är möjligt att han kan ha raderat saker om HD bett honom om det, även om han inte minns exakt vad i så fall.
3. Han är osäker på om han fick veta att LW var borta när han pratade med HD 06.22 på morgonen den 15e maj. Han tror spontant att det iaf är något han fått veta när de PRATAT och inte via något meddelande.
Utifrån det vet han inte om HD kan ha ringt honom från jobbtelefon iom att de inte tillåts ha mobil på avdelningen eller om hon kunnat ringa från mobilen på arbetstid.

En mening i förhöret som förbryllar: "Det var tidigt, direkt på morgonen i samband med att det började diskuterats att Lena var borta."

Aktbilaga 150 sida 563

EDIT: Han berättar att han fick reda på av HD att Lena var död på lördagen mellan 13-15, och så vitt han minns så var det ännu inte bekräftat att det var LW.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-03 kl. 21:37.
Citera
2020-03-03, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandraren13
Suck! Ja stackars barn. Det finns inga ord som kan beskriva det som kommit fram i FUP. Detta är ju inte trådsanning utan verkliga vittnesuppgifter och teknisk bevisning. Hela världen vänder sig upp å ner för alla dessa inblandade barn.
Barnen har haft ett halvår på sig nu att få lite lugn och ro. Vi får hoppas att deras ro fortsätter och att lilla pappsen får bo långt borta under en lång tid.
Citera
2020-03-03, 21:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Du är en jävel på att vända bilder. Kan du?

Såklart

https://forumbilder.com/i/roqk
https://forumbilder.com/i/roq6
https://forumbilder.com/i/roqL
Citera
2020-03-03, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Verkligen sant det du skriver. Domen kommer inte bli nådig mot HD heller när dottern i vuxen ålder reflekterar över hur pappan var mot henne under uppväxten och hur modern i sin blinda besatthet av pappan valde att inte agera för att skydda sitt barn från det hon utsattes för.

Vidare skulle jag kunna ta gift på att dottern kommer ha ett problematiskt ångest-förhållande till mat, om inte en ren ätstörning, som vuxen (eller redan nu). Att få genomgå ett skärseldsförhör som går ut på att man är skall skämmas nåt oerhört för att man som växande barn/tonåring ätit en deciliter strössel under en vecka... Det bäddar verkligen för ätstörningar. Hon är en aktiv växande individ som sportar många gånger i veckan, rider, tävlar i kaninhoppning... HERREGUD, hon är både aktiv och växer fortfarande, en deciliter strössel på en vecka är väl INGENTING att bråka om, låt ungen njuta av livet för fasiken...! Hon är en smal och atletisk tjej utifrån vad jag sett, knappast så att hon ligger ens i riskzonen för nån överviktproblematik och så skammar han henne så hårt över lie strössel. Och HD väljer att titta bort när barnet plågas, förhörs och kränks över en sådan total skitsak. HEMSKT.

Som sagt, om jag skulle tvingas utforma ett recept på hur en ung tjej mest effektivt utvecklar anorexi eller bulemi eller generell ångest kring mat och självsvält senare i livet så skulle det gå ut på att bete sig exakt så SD uppenbarligen gör i sitt skammande. mot den unga tjejen. Fy fasen.

Håller med om att det är vämjeligt, men HD har också suttit i en verklig rävsax, som många med den sortens make/maka gör. När hon skiljer sig, förlorar hon kontroll på vad som händer hemma hos SD. Jag tror att SD skickade det där för att tydligt meddela hur dåligt hennes beslut att flytta var för döttrarna väl och ve.
Citera
2020-03-03, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Vad retsamt att det inte finns fler förhör med J*onas (HD's fling).

1. Hans dåvarande mobil kraschade under sommaren 2018 och då skaffade han en ny.
2. Det är möjligt att han kan ha raderat saker om HD bett honom om det, även om han inte minns exakt vad i så fall.
3. Han är osäker på om han fick veta att LW var borta när han pratade med HD 06.22 på morgonen den 15e maj. Han tror spontant att det iaf är något han fått veta när de PRATAT och inte via något meddelande.
Utifrån det vet han inte om HD kan ha ringt honom från jobbtelefon iom att de inte tillåts ha mobil på avdelningen eller om hon kunnat ringa från mobilen på arbetstid.

En mening i förhöret som förbryllar: "Det var tidigt, direkt på morgonen i samband med att det började diskuterats att Lena var borta."

Aktbilaga 150 sida 563

Men nog finns det en chat bevarad mellan Sillen och HD från den tiden? Eller har jag misstagit mig och det är mellan SD och HD. Ngt med att HD inte ska tänka så om det nu hänt Lena ngt mkt allvarligt?
Citera
2020-03-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Men nog finns det en chat bevarad mellan Sillen och HD från den tiden? Eller har jag misstagit mig och det är mellan SD och HD. Ngt med att HD inte ska tänka så om det nu hänt Lena ngt mkt allvarligt?

Jag vågar inte svara på det. Möjligt. Just nu matade jag bara igenom hans förhör pga att jag försöker korsläsa med andra förhör.
Citera
2020-03-03, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Såklart

https://forumbilder.com/i/roqk
https://forumbilder.com/i/roq6
https://forumbilder.com/i/roqL

Vilka är det på bild nr 1?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera