Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Det är obehagligt att läsa. T har två föräldrar, om en ballar ur i en kärnfamilj så finns ofta en annan förälder att landa mjukt hos. Men det gick inte här. Jag hade inte velat vara barn i den familjen. HD får det inte lätt med T när hon frigör sig och börjar fundera på hur pappa behandlade henne och mamma stod och tittade på. Det blir svårt att bli förlåten för sånt när ungen kommer upp i åldern när hon själv skaffar barn.
Verkligen sant det du skriver. Domen kommer inte bli nådig mot HD heller när dottern i vuxen ålder reflekterar över hur pappan var mot henne under uppväxten och hur modern i sin blinda besatthet av pappan valde att inte agera för att skydda sitt barn från det hon utsattes för.
Vidare skulle jag kunna ta gift på att dottern kommer ha ett problematiskt ångest-förhållande till mat, om inte en ren ätstörning, som vuxen (eller redan nu). Att få genomgå ett skärseldsförhör som går ut på att man är skall skämmas nåt oerhört för att man som växande barn/tonåring ätit en deciliter strössel under en vecka... Det bäddar verkligen för ätstörningar. Hon är en aktiv växande individ som sportar många gånger i veckan, rider, tävlar i kaninhoppning... HERREGUD, hon är både aktiv och växer fortfarande, en deciliter strössel på en vecka är väl INGENTING att bråka om, låt ungen njuta av livet för fasiken...! Hon är en smal och atletisk tjej utifrån vad jag sett, knappast så att hon ligger ens i riskzonen för nån överviktproblematik och så skammar han henne så hårt över lie strössel. Och HD väljer att titta bort när barnet plågas, förhörs och kränks över en sådan total skitsak. HEMSKT.
Som sagt, om jag skulle tvingas utforma ett recept på hur en ung tjej mest effektivt utvecklar anorexi eller bulemi eller generell ångest kring mat och självsvält senare i livet så skulle det gå ut på att bete sig exakt så SD uppenbarligen gör i sitt skammande. mot den unga tjejen. Fy fasen.