2020-03-03, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Osmanska riket? Det tog slut egentligen innan ens gallipoli slaget. 1912 med nederlaget på Balkan. I princip slutade osmanska riket att existera. Sultanen satt fortf och runkade nåt år till när Kemal slängde ut han.
Du är bara en knapp majoritet i Turkiet. En sekterist är du. Mer än halva av ditt folk håller ej med dig ens utan betraktar dig som en hjärntvättad efterbliven idiot.

Bra att du lägger ner debatten x För att du vet det jag skriver är sant. Sanningen gör ont. Och du har inget vettigt att komma med 😁

Jag har ingen lust att debattera vidare för du påstår en massa saker om mig som inte stämmer. Blir oseriöst och barnsligt samt väldigt off-topic i just denna tråd.

Jaha. Så ett 1000-årigt imperium beslöt sig för att sluta vara..

Det sista slaget var 1915, Gallipoli.
Efter det var förlusterna så stora (På båda sidorna) samt att britterna invaderade Istanbul att det var över.

Varför tror du Britterna bara "lämnade" det Nya Turkiet?

För de hade hittat en kompis som skrev på allt. Inkl Lausanne 1923.

Orkar helt ärligt inte snacka om gamla Turkiet.
Fokus på dagens Turkiet istället som hittills skjutit ned 3 stridsflyg!
Citera
2020-03-03, 10:45
Medlem
Citat:
O du forts här med idiotiska uttalanden ”rädda folk från Assad”.. jösses..

Svara nu på mina frågor:
Om Kurder gör exakt samma sak i Turkiet, som isis gör i Syrien. Hur bör/ska erdogan agera?
Borde då Ryssland, usa , eller Iran eller nån fjärde ingripa för att stoppa blodbad och rädda kurderna?
Berätta gärna, tack

De har ju agerat de senaste 40 åren och utvecklats så pass mycket att de inte längre är beroende av israelisk underrättelsetjänst och "KURDERNA" (PKK) inte längre kan storma en by med 50 man.
De kan heller inte gömma sig i bergen.

Precis så som ISIS tvångrekryterat och hjärntvättat folk i Syrien gjorde PKK mot kurderna i 40 år.
Dock har PKK numera flytt landet.

De bor istället numera i Norra Syrien och försökte bilda en stat.
Just nu blir de rensade och flyr säkert längre in i landet.

Om nu Syrierna inte ska räddas från Assad, varför rymmer man inte söderut istället för till Turkiets gränser??
Senast redigerad av internetfargo 2020-03-03 kl. 10:48.
Citera
2020-03-03, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internetfargo
Jag har ingen lust att debattera vidare för du påstår en massa saker om mig som inte stämmer. Blir oseriöst och barnsligt samt väldigt off-topic i just denna tråd.

Jaha. Så ett 1000-årigt imperium beslöt sig för att sluta vara..

Det sista slaget var 1915, Gallipoli.
Efter det var förlusterna så stora (På båda sidorna) samt att britterna invaderade Istanbul att det var över.

Varför tror du Britterna bara "lämnade" det Nya Turkiet?

För de hade hittat en kompis som skrev på allt. Inkl Lausanne 1923.

Orkar helt ärligt inte snacka om gamla Turkiet.
Fokus på dagens Turkiet istället som hittills skjutit ned 3 stridsflyg!
Gamla Turkiet? Osmanska riket var inte ens turkiskt. Majoriteten av osmanska riket är kristna. Där ser man din kunskap. Gå läs och kom tillbaka.

3 stridsflyg men tappade över 20st haha 😂
Citera
2020-03-03, 10:48
Medlem
Citat:
De har ju agerat de senaste 40 åren och utvecklats så pass mycket att de inte längre är beroende av israelisk underrättelsetjänst och "KURDERNA" (PKK) inte längre kan storma en by med 50 man.
De kan heller inte gömma sig i bergen.

De bor istället numera i Norra Syrien och försökte bilda en stat.
Just nu blir de rensade och flyr säkert längre in i landet.

Om nu Syrierna inte ska räddas från Assad, varför rymmer man inte söderut istället för till Turkiets gränser??
Svara på min fråga är du snäll. Det är en hypotetisk fråga. (Om du nu vet vad det innebär)

1.Om Kurder gör exakt samma sak i Turkiet, som isis gör i Syrien. Hur bör/ska erdogan agera?

2.Borde då Ryssland, usa , eller Iran eller nån fjärde ingripa för att stoppa blodbad och rädda kurderna?
Senast redigerad av Camuga 2020-03-03 kl. 10:50.
Citera
2020-03-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ja precis.. Sionisten Kemal Ataturk "Räddade" osmanska riket.

Ja det finns 15 miljoner kurder i Turkiet, som skickar sina söner till bl.a Syrien.

Jag tror att du och jag inte har så mycket mer att diskutera, vi kommer aldrig någonsin förstå varandras perspektiv då du faktiskt tror att hjälten Ataturk räddade Osmanska riket genom att driva tillbaka 5000 fjuttiga Greker från Izmir

Det är ingen som undrar hur Osmanska riket hade sett ut idag om de förlorade första världskriget.

Vad babblar du om?! Ataturk samlade folk med olika etniciteter för att skapa enighet. Flertalet var kristna som tvingades konvertera. Vad har det med dagen turkar att göra. Jo, ni snor äran för något någon annan har skapat!

Ringer det några klockor att turken systematiskt snodde barn från kristna familjer för att användas i krig mot sina egna, janitsjarer.
Citera
2020-03-03, 10:51
Medlem
Citat:
Gamla Turkiet? Osmanska riket var inte ens turkiskt. Majoriteten av osmanska riket är kristna. Där ser man din kunskap. Gå läs och kom tillbaka.

3 stridsflyg men tappade över 20st haha 😂

De tre stridsflyg Syrien förlorat kostar nästan lika mycket som Turkiets hela UAV program (inkl utbildning, produktion e.t.c).

Turkiet har 25 st UAVs av modellen TAI ANKA som kostar +200 miljoner och du menar alltså att de förlorat 80% av sin flotta i Syrien?
Är det BuLgaRiAn ArMy NewZ du läser igen?

Edit: Tar bort Off-topic. Ej värd min tid helt enkelt
Senast redigerad av internetfargo 2020-03-03 kl. 11:37.
Citera
2020-03-03, 10:55
Medlem
longbow4ys avatar
Turkiska försvarsministern säger att man med F-16 skjutit ner en syrisk L-39 i Syrien.

L-39 som används främst som skolflygplan i andra länder.
https://en.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39_Albatros

Ingen match för en modern F-16.
En tydlig markering från Turkiskt håll. Men mot vem egentligen?
Citera
2020-03-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokrates77
Vad babblar du om?! Ataturk samlade folk med olika etniciteter för att skapa enighet. Flertalet var kristna som tvingades konvertera. Vad har det med dagen turkar att göra. Jo, ni snor äran för något någon annan har skapat!

Ringer det några klockor att turken systematiskt snodde barn från kristna familjer för att användas i krig mot sina egna, janitsjarer.

Propaganda.

Det var en ära att bli janitsjar.

Vi stänger debatten helt enkelt. Du jag och Camuga osv kommer aldrig hålla med varann.
Citera
2020-03-03, 11:03
Medlem
Citat:
Propaganda.

Det var en ära att bli janitsjar.

Vi stänger debatten helt enkelt. Du jag och Camuga osv kommer aldrig hålla med varann.
Det var ingen ära någonstans. Det var pojkar som kidnappades som barn. Tack vare de så kunde osmanska riket vara starkt. Men detta är offtopic

Svara istället på min fråga som du undviker
Citera
2020-03-03, 11:03
Medlem
Citat:
Det var ingen ära någonstans. Det var pojkar som kidnappades som barn. Tack vare de så kunde osmanska riket vara starkt. Men detta är offtopic

Svara istället på min fråga som du undviker

Vilken fråga vill du ha svar på min vän? Har ju svarat så gott jag kan och din fråga är ju ett faktum senaste 40 åren i Turkiet.

Det finns en terrororganisation i Turkiet som heter PKK. Konflikten har skördat över 40000 civila.

Turkiet var en gång i tiden beroende av utländska makter men sköter konflikten helt själva nu och har i princip rensat PKK från landet.

Men jag antar du syftar på om nu 15 miljoner kurder i Turkiet en dag fick för sig att döda en massa människor i Turkiet? Är det den frågan du vill ha svar på?

Vet faktiskt inte hur jag ska svara på den frågan. Vad gör man om 2 miljoner svenskar en dag börjar mörda en massa människor? Jag vet inte
Senast redigerad av internetfargo 2020-03-03 kl. 11:08.
Citera
2020-03-03, 11:07
Medlem
longbow4ys avatar
Som svar på nedskjutningen av ett Syriskt flygplan twittras det att Syrien nu avfyrat ballistiska missiler från Homs området
It's confirmed
SAA launched wave of ballistic missiles from Homs
https://mobile.twitter.com/CoolHuh_/status/1234777813015764992

Om detta stämmer kan det eskalera snabbt.
Citera
2020-03-03, 11:12
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Så din Källa alltså är du själv?

"Humanlife från Flashback sa att han hörde från Conny att Erdogan..."

Kan inte du ta fram det "bevis" Ryssland, December 2015 påstod sig ha på att Turkarna har kört en massa lastbilar med olja från ISIS?

Jag kunde inte hitta det nämligen.

Här är ett av många:

Russian jets destroy Isis oil convoy after Putin accuses Turkey of buying oil from jihadist group

Moscow has since published satellite images purporting to show Turkish tanker trucks filling up with oil at an installation controlled by Isis in Syria

https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/russian-jets-destroy-isis-oil-convoy-after-putin-accuses-turkey-of-buying-oil-from-jihadist-group-a6 761326.html

Sök på : Russian airstrikes destroy oil convoy eller liknande så hittar du mer.

Erdogans svärson som då var minister var själv inblandad genom sitt transportföretag. Bilarna körde som sagt dygnet runt i flera månader. Olja transporterades till Turkiet, och från Turkiet fick IS vapen.

Så Erdogan har varit djupt inblandad i stödet till terroristerna i Syrien från krigets början. Beväpning och träning på turkisk mark, försäljning av stulen olja. Det är ingen vacker historia som Erdogan har gjort sig skyldig till.
Ett tag trodde jag att han skulle befria sig från USA, som svek och började samarbeta med kurderna. Erdogan började ju samarbeta med Ryssland.

Men stödet till al-qaida har alltså fortsatt, det har vi tydliga bevis för nu. Erdogan har skitat ned sig rejält! Han är inte värd ditt stöd!

Edit: Jag kan tillägga att Ryssland tog med sig filmerna till Washington, där man konstaterade att filmerna var äkta.
Senast redigerad av humanlife 2020-03-03 kl. 11:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in