2020-03-03, 10:20
Medlem
Admin bör rensa hela tråden på konspirationsteorier (inkl mina egna).

Det är absurt hur mycket SKIT som sprids i tråden.

Jag får referera till https://www.reddit.com/r/CombatFootage/ där ni kan få njuta av bl.a 2 jetplan som Syrien förlorat bara på några dagar för första gången efter en 8 årig lång konflikt.

Hej svejs.
Citera
2020-03-03, 10:21
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetfargo
Romantiserar ingenting, hoppas detta får ett snabbt slut och att de 4,5 miljoner flyktingar som idag lever i misär i Turkiet får komma hem snarast.

Turkiet är där för sina egna intressen. Precis så som Ryssland är i Krim och har varit sedan 6 år tillbaka.
Jo, du romantiserar en ockupation! Skäms!
Ryssland är inbjudna av Syrien för att bekämpa terroristerna. Det är en helt annan sak och helt lagligt enligt internationell rätt. Turkiets invasion är olaglig.

Bästa sättet att lösa flyktingfrågan är att se till att får bort terroristerna i Syrien, då kan det bli fred. Då kan folk återvända hem från flyktinglägren.
Varje vettig ledare skulle lösa det så. Det är direkt avskyvärt att använda flyktingar för sina egna intressen, som Erdogan nu gör.
Var finns moralen?
Citera
2020-03-03, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jo, du romantiserar en ockupation! Skäms!
Ryssland är inbjudna av Syrien för att bekämpa terroristerna. Det är en helt annan sak och helt lagligt enligt internationell rätt. Turkiets invasion är olaglig.

Bästa sättet att lösa flyktingfrågan är att se till att får bort terroristerna i Syrien, då kan det bli fred. Då kan folk återvända hem från flyktinglägren.
Varje vettig ledare skulle lösa det så. Det är direkt avskyvärt att använda flyktingar för sina egna intressen, som Erdogan nu gör.
Var finns moralen?

Mmm.. Ryssland är lika "inbjudna" som djävulen är till kyrkan.

Nej. Den är inte olaglig, läs Adana agreement och UN Article 51.

Turkiet försöker rädda människoliv genom att bomba regimen tillbaka till stenåldern och ingen aftonbladet artikel du länkar kommer ändra på det faktumet. Har absolut inget att skämmas över.

Om någon här ska skämmas så är det hela EU som ser på när det pågår ett folkmord.

Sluta komma med dina känsloargument om moral som du baserat på Wolfgang Hanssons artiklar.
Citera
2020-03-03, 10:26
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
HAHAH du skämmer ut dig själv genom att länka till Youtube (RYSK MEDIA) och Aftonbladet.

Har den seriösa journalisten på Aftonbladet (Som hämtat från The Guardian - UK) ens hänvisat till vilken paragraf denna lag gäller?

Kan det vara samma som när Margot Wallström gjorde bort sig totalt och i princip förstörde alla relationer mellan Sverige och Turkiet?

En annan sak du bör veta är att Turkiet har nästan 10 gånger hårdare straff mot barnvåldtäkt e.t.c än här i Sverige, innan du börjar peka fingrar.
Det är alltså väldigt vanligt med 15-40 år fängelse. Medan maxstraffet här är 6 år och om grov våldtäkt 10 år. Inser du hur löjligt det är?

Återkom med vilken paragraf det gäller så kollar jag mer än gärna upp lagen åt dig min vän.

Djiiizzez, är du på riktigt? Är allt Ryskt nu helt plötsligt 😃
Citera
2020-03-03, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Djiiizzez, är du på riktigt? Är allt Ryskt nu helt plötsligt 😃

Snackar du om?

Du inser väl att youtubeklippet du länkar till är en video från Ruply, RT (Russia Today) ?

Det är som att jag ska länka till TRTWORLD och säga att allt som sägs där är sant, för att turkarna säger det.
Citera
2020-03-03, 10:28
Medlem
Citat:
Man sa att sultanerna drack bebisblod innan första världskriget då hela världen invaderade Gallipoli och se hur det gick.. Världens största flotta sjönk framför ögonen på "Bebisblodsugarna".

Jag ser favorit i repris.

Det finns miljontals turkar spridda över världen idag som längtar efter att bli martyrer.
Har inget med bebisblodsugande att göra. Kemal Attaturk räddade turkarna i gallipoli, sedan fick han hjälp av sovjet, ammunition och vapen att fördriva grekerna ur landet. Sedan nickade han ut den siste sultanen.
Så snacka inte goja.
Vad gäller Turkiet så är typ landet 1/4 om inte mer , 20% kurder ,.. sunni turkar är knapp majoritet. Så lägg ner detta snack att ”turkar världen över”. Finns inga turkar världen över. Det du pratar om är terrorister, jihadister världen över , pakistanier, uigurer etc. Det är de du förlitar dig på. Vi ser ju hur det går i Syrien o Irak 🤣
Citera
2020-03-03, 10:29
Medlem
Turkarna sköt ner ännu ett SAA plan

Syrian State Media SANA: Turkish forces shotdown SyAF warplane
Citera
2020-03-03, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Har inget med bebisblodsugande att göra. Kemal Attaturk räddade turkarna i gallipoli, sedan fick han hjälp av sovjet, ammunition och vapen att fördriva grekerna ur landet. Sedan nickade han ut den siste sultanen.
Så snacka inte goja.
Vad gäller Turkiet så är typ landet 1/4 om inte mer , 20% kurder ,.. sunni turkar är knapp majoritet. Så lägg ner detta snack att ”turkar världen över”. Finns inga turkar världen över. Det du pratar om är terrorister, jihadister världen över , pakistanier, uigurer etc. Det är de du förlitar dig på. Vi ser ju hur det går i Syrien o Irak 🤣

Ja precis.. Sionisten Kemal Ataturk "Räddade" osmanska riket.

Ja det finns 15 miljoner kurder i Turkiet, som skickar sina söner till bl.a Syrien.

Jag tror att du och jag inte har så mycket mer att diskutera, vi kommer aldrig någonsin förstå varandras perspektiv då du faktiskt tror att hjälten Ataturk räddade Osmanska riket genom att driva tillbaka 5000 fjuttiga Greker från Izmir

Det är ingen som undrar hur Osmanska riket hade sett ut idag om de förlorade första världskriget.
Senast redigerad av internetfargo 2020-03-03 kl. 10:35.
Citera
2020-03-03, 10:35
Medlem
Krigsherren I Libyen Khalifa Haftar har öppnat en ambassad i Damaskus

https://syria.liveuamap.com/en/2020/3-march-libyalna-has-officially-reopened-its-embassy-in-damascus
Citera
2020-03-03, 10:36
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Snackar du om?

Du inser väl att youtubeklippet du länkar till är en video från Ruply, RT (Russia Today) ?

Det är som att jag ska länka till TRTWORLD och säga att allt som sägs där är sant, för att turkarna säger det.

Jag länkade också till sökningen... läs länkarna kompis. Är Bbc ryskt?
Sultanen har väl inte förnekat heller pucko... bara du.
Citera
2020-03-03, 10:38
Medlem
Citat:
Ja precis.. Sionisten Kemal Ataturk "Räddade" osmanska riket.

Ja det finns 15 miljoner kurder i Turkiet, som skickar sina söner till bl.a Syrien.

Jag tror att du och jag inte har något mer kvar att diskutera.

Osmanska riket? Det tog slut egentligen innan ens gallipoli slaget. 1912 med nederlaget på Balkan. I princip slutade osmanska riket att existera. Sultanen satt fortf och runkade nåt år till när Kemal slängde ut han.
Du är bara en knapp majoritet i Turkiet. En sekterist är du. Mer än halva av ditt folk håller ej med dig ens utan betraktar dig som en hjärntvättad efterbliven idiot.

Bra att du lägger ner debatten x För att du vet det jag skriver är sant. Sanningen gör ont. Och du har inget vettigt att komma med 😁
Citera
2020-03-03, 10:41
Medlem
Citat:
Mmm.. Ryssland är lika "inbjudna" som djävulen är till kyrkan.

Nej. Den är inte olaglig, läs Adana agreement och UN Article 51.

Turkiet försöker rädda människoliv genom att bomba regimen tillbaka till stenåldern och ingen aftonbladet artikel du länkar kommer ändra på det faktumet. Har absolut inget att skämmas över.

Om någon här ska skämmas så är det hela EU som ser på när det pågår ett folkmord.

Sluta komma med dina känsloargument om moral som du baserat på Wolfgang Hanssons artiklar.
O du forts här med idiotiska uttalanden ”rädda folk från Assad”.. jösses..

Svara nu på mina frågor:
Om Kurder gör exakt samma sak i Turkiet, som isis gör i Syrien. Hur bör/ska erdogan agera?
Borde då Ryssland, usa , eller Iran eller nån fjärde ingripa för att stoppa blodbad och rädda kurderna?
Berätta gärna, tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in