2020-03-03, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internetfargo
Fan snackar du om.
När det regnar bomber över varannan vecka som dödar barn och äldre så måste man väl ingripa speciellt när Syrien tappat all kontroll och är i händerna på ryssarna?

Turkiets främsta anledning till att invadera Syrien handlar om att de vill säkra sina gränser, från ISIS, PKK/PYD.

Hur rimmar det med att Turkiet har träningsläger och förser ISIS med vapen?

Skydda sin landsgräns gör man inte på främmande mark. Då kallas det ockupation. Se Cypern 1974!
Citera
2020-03-03, 09:51
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
1. Det är Ryssland och USA som bombarderat flest städer och har flest civila offer i Syrienkonflikten, så du vet inte vad du pratar om.
2. Jaha, och nu finns en flyktingkris i Turkiet för att EU inte fullföljt sina löften som leder till att Grekland är närmaste grannland, med din logik?
3. Europa har lika mycket "Terrorister" som Turkiet har. Turkiet har fler terrorattacker/år än hela Europa kombinerat.

Du vet som sagt inte alls vad du pratar om.

Du vet inte vad du pratar om när du säger att jag inte vet vad jag jag pratar om...

Förstår du inte att man inte har NÅGON som helst trovärdighet när man öppet samarbetar med dem värsta islamisterna på jordklotet så ......vet du inte vad du pratar om.
Man köpte olja av ISIS som stal helt öppet. Det var i samma sekund som turkarnas ord devalverades mångfaldigt! PUNKT
Citera
2020-03-03, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokrates77
Hur rimmar det med att Turkiet har träningsläger och förser ISIS med vapen?

Skydda sin landsgräns gör man inte på främmande mark. Då kallas det ockupation. Se Cypern 1974!

Källa? Vilka träningsläger pratar du om? Jämför du nu ISIS med FSA?

Det kan man absolut göra. Läs FN Artikel 5 och Adana Agreement. Hämtat från Wiki enligt nedan.

Senast redigerad av internetfargo 2020-03-03 kl. 09:53.
Citera
2020-03-03, 09:55
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Nja Daesh består av flera olika grupper bl.a Iraks gamla rebellarmé som beväpnats av USA.
Flera i USA har erkänt detta.

Mest vapen, fordon e.t.c har de fått utav USA.

Turkiet ville ej låta USA använda Incirlik p.g.a andra anledningar än att "åh nej de kommer bomba Daesh".
De vet hur amerikanerna krigar efter 2 miljoner civila offer i Irak.

Erdogan har ingen som helst ambition att göra Turkiet större och detta har han varit tydlig med i flera tal när det gäller Syriens gränser och varför de ska skyddas i form av en fredskorridor, du har fel.

Du ser, vi sitter på olika historier och så kommer det nog vara helt enkelt

Det är ett visst glapp mellan vad Erdogan gör och vad han säger.
Områden i Syrien ska inte tillhöra Turkiet utan kontrollers av rebeller som är lojala med Turkiet... Skillnaden på en officiell ockupation är obefintlig.

Att dessa områden "Vill" ansluta sig till Turkiet och Turkiet "Tillåter det" kommer senare.
Citera
2020-03-03, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Du vet inte vad du pratar om när du säger att jag inte vet vad jag jag pratar om...

Förstår du inte att man inte har NÅGON som helst trovärdighet när man öppet samarbetar med dem värsta islamisterna på jordklotet så ......vet du inte vad du pratar om.
Man köpte olja av ISIS som stal helt öppet. Det var i samma sekund som turkarnas ord devalverades mångfaldigt! PUNKT

Källa? Ryssland?

Som sagt. Sultanen dricker bebisblod också och våldtar 12 åriga flickor. Ner med han.
Senast redigerad av internetfargo 2020-03-03 kl. 10:03.
Citera
2020-03-03, 10:03
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Tror vi behöver ta fram statistik här men min bild av det hela är att när Turkarna opererat så har de haft minimala civila dödsfall och man jämnar inte städerna med marken genom flyganfall.

Det är just det som är skillnaden här; Tänk på att Ryssar och Amerikaner går "all in" med full frihet i luft, mark och allt möjligt. Nästa nivå från dessa stormakter är i princip att atombomba städerna.

När det gäller operationer riktade specifikt mot ISIS så vet jag för lite, tror de ej haft de som primär måltavla någonsin utan de har väl varit "Ja vi tänker även rensa bort de andra terrororganisationer som befinner sig i området".
Herregud, du håller på och romantiserar en ockupationsarmé!

Turkiet har inget i Syrien att göra, de skall bort, ju fortare desto bättre!
Citera
2020-03-03, 10:03
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Källa?

Som sagt. Sultanen dricker bebisblod också och våldtar 12 åriga flickor. Ner med han.

Det första man får upp om man söker på detta. Har dem stängt ner Youtube där i Turkiet?

https://www.youtube.com/results?search_query=ISIS+oil+to+turkey

https://www.youtube.com/watch?v=CZ4yPlPUekc

Bebisblod vet jag inte men att han gillar våldtäkt vet vi ju sedan han införde lagen om att förövaren måste gifta sig med offret för och slippa straff.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpBaeq/protester-mot-ny-valdtaktslag-i-turkiet

Om dessa är 12 eller 9 år har nog inte så mycket betydelse i sultanens ögon...

Frågor på det?
Citera
2020-03-03, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Herregud, du håller på och romantiserar en ockupationsarmé!

Turkiet har inget i Syrien att göra, de skall bort, ju fortare desto bättre!

Romantiserar ingenting, hoppas detta får ett snabbt slut och att de 4,5 miljoner flyktingar som idag lever i misär i Turkiet får komma hem snarast.

Turkiet är där för sina egna intressen. Precis så som Ryssland är i Krim och har varit sedan 6 år tillbaka.
Citera
2020-03-03, 10:06
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Romantiserar ingenting, hoppas detta får ett snabbt slut och att de 4,5 miljoner flyktingar som idag lever i misär i Turkiet får komma hem snarast.

Turkiet är där för sina egna intressen. Precis så som Ryssland är i Krim och har varit sedan 6 år tillbaka.

Dem flesta är redan hemma i kalifatet Turkiet min vän...
Citera
2020-03-03, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Det första man får upp om man söker på detta. Har dem stängt ner Youtube där i Turkiet?

https://www.youtube.com/watch?v=CZ4yPlPUekc

Bebisblod vet jag inte men att han gillar våldtäkt vet vi ju sedan han införde lagen om att förövaren måste gifta sig med offret för och slippa straff.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpBaeq/protester-mot-ny-valdtaktslag-i-turkiet

Om dessa är 12 eller 9 år har nog inte så mycket betydelse i sultanens ögon...

Frågor på det?

HAHAH du skämmer ut dig själv genom att länka till Youtube (RYSK MEDIA) och Aftonbladet.

Har den seriösa journalisten på Aftonbladet (Som hämtat från The Guardian - UK) ens hänvisat till vilken paragraf denna lag gäller?

Kan det vara samma som när Margot Wallström gjorde bort sig totalt och i princip förstörde alla relationer mellan Sverige och Turkiet?

En annan sak du bör veta är att Turkiet har nästan 10 gånger hårdare straff mot barnvåldtäkt e.t.c än här i Sverige, innan du börjar peka fingrar.
Det är alltså väldigt vanligt med 15-40 år fängelse. Medan maxstraffet här är 6 år och om grov våldtäkt 10 år. Inser du hur löjligt det är?

Återkom med vilken paragraf det gäller så kollar jag mer än gärna upp lagen åt dig min vän.
Senast redigerad av internetfargo 2020-03-03 kl. 10:13.
Citera
2020-03-03, 10:14
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Källa? Ryssland?

Turkiet hjälpte till att sälja olja som IS stal i Syrien, massor av olja. En svärson till Erdogan var inblandad. Konvojerna med olja körde dygnet runt, alla veckans dagar från IS kalifat i Syrien till Turkiet.

Detta pågick medan USA påstod sig bomba IS i Syrien, men de "såg" inte konvojerna. Det var Ryssland som avslöjade dem och sedan bombade dem. Där försvann en stor inkomstkälla för IS.
Så där ser du IS, USA och Turkiet i skön förening. Och nu ser vi det tydligt igen, samarbetet mellan terroristerna och Turkiet.

Resten av Turkiets kumpaner i övergreppet på Syrien vågar inte visa sig, de vet att de är avslöjade och det är bara en tidsfråga innan sanningen går upp för den stora allmänheten i Väst, som har blivit lurade så länge. Ledarna i USA, EU, Israel och Saudi skakar antagligen inför det stora avslöjandet som kanske Erdogan kommer med snart.

Det är hans sista trumfkort nu när han gjort sig osams med alla. Om han avslöjar sina kumpaner i komplotten mot Syrien, så kanske, kanske kan han bli sams med Ryssland, Syrien och Iran igen.
Citera
2020-03-03, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Turkiet hjälpte till att sälja olja som IS stal i Syrien, massor av olja. En svärson till Erdogan var inblandad. Konvojerna med olja körde dygnet runt, alla veckans dagar från IS kalifat i Syrien till Turkiet.

Detta pågick medan USA påstod sig bomba IS i Syrien, men de "såg" inte konvojerna. Det var Ryssland som avslöjade dem och sedan bombade dem. Där försvann en stor inkomstkälla för IS.
Så där ser du IS, USA och Turkiet i skön förening. Och nu ser vi det tydligt igen, samarbetet mellan terroristerna och Turkiet.

Resten av Turkiets kumpaner i övergreppet på Syrien vågar inte visa sig, de vet att de är avslöjade och det är bara en tidsfråga innan sanningen går upp för den stora allmänheten i Väst, som har blivit lurade så länge. Ledarna i EU, Israel och Saudi skakar antagligen inför det stora avslöjandet som kanske Erdogan kommer med snart.

Det är hans sista trumfkort nu när han gjort sig osams med alla. Om han avslöjar sina kumpaner i komplotten mot Syrien, så kanske, kanske kan han bli sams med Ryssland, Syrien och Iran igen.

Så din Källa alltså är du själv?

"Humanlife från Flashback sa att han hörde från Conny att Erdogan..."

Kan inte du ta fram det "bevis" Ryssland, December 2015 påstod sig ha på att Turkarna har kört en massa lastbilar med olja från ISIS?

Jag kunde inte hitta det nämligen.
Senast redigerad av internetfargo 2020-03-03 kl. 10:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in