2020-02-24, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Det är ont om 100% bevis på alla 3 sidor sista 3 dagarna.

Så väntar fortfarande om hur många turkar som dött idag och SAA+Ryska

Men såg det här :

https://twitter.com/mohmad_rasheed/status/1231960532074319874

ok

Tills man ser fotobevis för det håller jag mig skeptisk, blivit rätt luttrad efter alla år att mycket skrivs som aldrig kan backas upp :/
Citera
2020-02-24, 20:55
Medlem
Men det är liksom pungkulor ner till fötterna på båda sidor hos soldaterna.

Tveksamt om man hade hittat soldater i USA, UK och EU år 2020 där man skulle våga sig in på strider med vad 60-70% chans att dö.
Citera
2020-02-24, 20:58
Medlem
Terroristerna lyckades ta en by dom inte kommer att kunna hålla, man tog stora förluster bara för denna moraliska seger. Samtidigt har SAA börjat gå som en löpeld i fickan i södra idlib.
Citera
2020-02-24, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
ok

Tills man ser fotobevis för det håller jag mig skeptisk, blivit rätt luttrad efter alla år att mycket skrivs som aldrig kan backas upp :/

Frågan är hur de turkiska soldaterna dör för jag ser inte några bilder på att dem följer med ut på strid.

Så det måste vara rena flygattacker från Ryssarna eller SAA.
Citera
2020-02-24, 21:02
Medlem
Citat:
Frågan är hur de turkiska soldaterna dör för jag ser inte några bilder på att dem följer med ut på strid.

Så det måste vara rena flygattacker från Ryssarna eller SAA.

japp, som det verkar är att turkiska soldaterna står för artilleri och det är dessa positioner som då bombas när de anfaller SAA
Citera
2020-02-24, 21:15
Medlem
Citat:
japp, som det verkar är att turkiska soldaterna står för artilleri och det är dessa positioner som då bombas när de anfaller SAA

Turkarna måste in med luftunderstödet...annars är allt detta totalt meningslöst. De kan ta över en by. Men par timmar senare bombar ryssen den till grund zero.
Citera
2020-02-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Turkarna måste in med luftunderstödet...annars är allt detta totalt meningslöst. De kan ta över en by. Men par timmar senare bombar ryssen den till grund zero.

Om de vill uppnå något är det det de behöver göra, men hur de ska lyckas med det och om de "vågar" är en annan sak
Citera
2020-02-24, 21:37
Medlem
Citat:
Om de vill uppnå något är det det de behöver göra, men hur de ska lyckas med det och om de "vågar" är en annan sak

Fast att de vill ha patriot system är väl för att kunna försvara Turkiet ?.

F16 plan ska ju kunna skjuta ner allt SAA och Ryssarna har förutom Su-35.
Citera
2020-02-24, 21:41
Medlem
Citat:
Fast att de vill ha patriot system är väl för att kunna försvara Turkiet ?.

F16 plan ska ju kunna skjuta ner allt SAA och Ryssarna har förutom Su-35.

Beror på placering givetvis men såklart att Patriot är primärt defensivt och inom Turkiets gränser.

Mycket möjligt det ska kunna det, men då behöver man ta det steget att man aktivt går in i den konflikten
Citera
2020-02-24, 21:49
Medlem
Turkiet vill ha patriot för att kunna skärma av Syriskt och ryskt flyg för att sedan låta deras proxy och assad trogna trupper gå in i ett läge där det i stort sätt endast används "small arms" vilket skulle kraftigt försvaga assad och eventuellt tvinga han att skicka tillbaks trupper.

Naturligtvis kommer turkarna använda sitt artilleri som hjälp. vilket kommer att göra stor skada på SAA.
Citera
2020-02-24, 22:05
Medlem
Sägs att Ryssarna just nu jämnar Nayrab med marken under natten för att skrämma iväg rebellerna efter att Ryssarna fått börja dra tillbaka sina soldater från Saraqeb där Rebellerna börjat bomba.
Citera
2020-02-24, 22:49
Medlem
Pre 1914s avatar
Rysslands flygflottilj i Syrien angreps av både drönare och raketer vilket gör det väldigt vanskligt med optimal aktivitet där. Hoppas man någon gång får veta varifrån de kommer. Om det är södra idlib eller inifrån Turkiet eller tom från celler på syriskt område.
Tror Ryssland tassat för mycket i detta krig och varit rädda för konsekvenser. Klarar de att stoppa Turkiet nu borde de bli mer frimodiga av israeliskt och amerikanskt snitt. Nu får de betala dyrt för all hänsyn de tagit tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in