2020-03-02, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Jag har känslan av att Lisbeth nästan instruerade eller åtminstone inte ville ge mer info än nödvändigt. Men då har hon samtidigt med brått mod låtit en oskyldig CP genomgå en lång rättsprocess och tillslut frikännas. Är man beredd att offra någon pga sin egen rädsla så måste den verkliga GM ha mäktiga vänner som kunde hota henne?

Ja det är väl inte speciellt långsökt att hon kan ha varit hotad lång tid efter mordet..
Citera
2020-03-02, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Svaret är givet. Scenarion som bygger på fantasi och lite anpassade uppgifter har noll procents chans.

Ser du det som uteslutet Boboslacke att Lisbeth kan ha blivit hotad och därmed inte berättat sanningen? Hur ser du på hennes utpekande av Christer Pettersson? Var GM lik Chrille eller hittar hon bara på ?
Citera
2020-03-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corrigan
Jobbar på att få fram adressen. Källan uppger jag inte än (men det är nära bekanta).

På Resarö i Vaxholms kommun?
Citera
2020-03-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak
Bara nyfiken på hur du vet detta att dom tror på en mindre konspiration, källa?
Därför att det nämndes av KP på ett tidigt stadium när han första gången sa att de kunde avföra CP.
Citera
2020-03-02, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det vet han inte. Snubben vet exakt lika mycket som resten av deltagarna i den här tråden, det vill säga väldigt lite.

Nja du försöker hela tiden låtsas som att illa underbyggda fantasier och systematiska slutsatser är lika värda istället för att sakargumentera. Vissa hör vad de vill höra. När det gäller SE försöker vissa påstå att det är deras huvudspår men du missar när han kommenterar det syrligt och alla formuleringar med plural, medgärningsmän och anstiftare samt låtsas som att det finns någon slags alternativ logik som slår den verkliga.

Sanningen är väl att du inte söker sanningen utan desperat bekämpar fakta och logik. Tyvärr för dig är det för sent.
Citera
2020-03-02, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steppvargen
Palmemordet och dess olika teorier verkar har blivit något av en religion i det här landet, åtminstone för vissa. Det första som slår mig är alla lögner. Många vittnen på mordplatsen anses ljuga, tre av dem så uppenbart, att de även blev misstänkta för brottet. Jag syftar naturligtvis på Skandiamannen, Alf (kommer inte på hans efternamn) och inte minst mannen bakom byggbarackerna LJ.

Detta är stor humor. Blottaren Alf ljuger om allt och Skandiamannen (SE) vill likt LJ framhäva sig själv. SE genom livräddande insatser och LJ genom att spela Rambo.

Roligaste vittnesmålet är dock LJ som trots att han liknar "Karlsson på taket" springer efter en beväpnad och hänsynslös mördare. Utan den nödvändiga propellern på ryggen så vill den spinkiga och obeväpnade 1,60 meter långa mannen ge sig ut ut på mördarjakt.

Lögner, lögner och åter lögner. VG sägs ljuga om vilken bio han varit på. CP sägs ljuga om tider. CA sägs ljuga om sin influensa under mordkvällen och hur han gjort sig av med sitt vapen.

LP ljuger i sitt utpekande, Chevamannen ändrar ständigt sina uppgifter och har tidigare påstått att rörelsemönstret på mördaren är som ett fingeravtryck som knyter CP till dådet, en övertro på sig själv som måste betraktas som en lögn, enligt min uppfattning. Förhörsledare mutar vittnen med 50 miljoner för att sätta dit CP.

Från första början har Hans Holmer och hans efterträdare varit fast i ett tunnelseende där allt som motbevisat deras teori avfärdats.

Jag ser fram emot nuvarande förundersökningsledare KP:s lösning. Betrodd hos hela svenska folket kommer han dock inte bli.
Jag har förövrigt en rätt osannolik lösning på hur mordet gått till. Återkommer dock med den senare eftersom detta inlägg blivit väl långt. Kanske dröjer det rent av några månader, behöver kolla upp vissa saker först (eller inte).
Visst är det så att vi efter ala år av tunnelseende och förnekelse har en kompetent PU som har mitt förtroende.
Citera
2020-03-02, 19:53
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Jag hade visst fått lite fel information om vapenfyndet i Täby. Det var två revolvrar inte en. Och den ena är en Smith & Wesson .357 Magnum, jag har fått se ett par bilder på dem. Vad den andra är för fabrikat och modell kan inte jag avgöra på bilderna. Ska se om jag kan luska fram adressen där de hittades också.

Citat:
Nya bud...nu dementerar de uppgiften om Täby och påstår att det var i Vaxholm de hittades. Synd, det var lite intressantare med Täby, kanske därför de påstod det till att börja med. Finns det någon intressant figur vi kan knyta till Vaxholm?

Många bud på vapen här inne nu.....den ena försöker låta trovärdigare än den andra...
Citera
2020-03-02, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nja du försöker hela tiden låtsas som att illa underbyggda fantasier och systematiska slutsatser är lika värda istället för att sakargumentera. Vissa hör vad de vill höra. När det gäller SE försöker vissa påstå att det är deras huvudspår men du missar när han kommenterar det syrligt och alla formuleringar med plural, medgärningsmän och anstiftare samt låtsas som att det finns någon slags alternativ logik som slår den verkliga.
Visa gärna belägg för detta. Man kan lika gärna tolka det tvärtom, som att det KP säger är att det rör sig om en ensam GM.

"Runt utredningen finns det en massa spännande och intressanta uppslag och spår. Sydafrika, Iran och Irak, poliskonspiration, Säpo och alla möjliga tankar kring Olof Palmes internationella engagemang. Dessa teorier är intressanta. Men ju närmare brottsplatsen man kommer desto mer spekulativa blir de."
Om man läser mellan raderna kan detta tolkas som att han avfärdar idén om en konspiration och det de hittat är en ensam GM (typ SE).

Att du är så tvärsäker på din hypotes/teori kring mordet gör att du tappar i trovärdighet tyvärr.
Citera
2020-03-02, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Angående K. P s utspel
Kan det bero på att gärningsmannen eller dom inblandade finns utomlands sen många många år tillbaka, om det handlar om svenskar? Eller då utländsk? Och få dom utlämnade är en procedur mm.. K. P sätter alltså allt på ett kort för att få dom utlämnade, sätter press på det landet där dom då befinner sig. Därmed hans utspel, gett dom alltså en tidsfrist fram till en viss tidpunkt?
Kan inte se det. Någon av dem som hörts men inte är offentligt kända är nog misstänkta. Alla vittnen kring mordplatsen är nog avförda.

Vad återstår då. Barbrogruppen med Donald F och personer kring polisspaningar där fortfarande locket ligger på för oss.Något har kommit fram där som identifierat något som skingrat dimmorna kring vissa personer som genom det knutits till platsen och agerande i samförstånd samt vapen. Exakt vad kan och skall vi inte veta i nuläget.
Citera
2020-03-02, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Visa gärna belägg för detta. Man kan lika gärna tolka det tvärtom, som att det KP säger är att det rör sig om en ensam GM.

"Runt utredningen finns det en massa spännande och intressanta uppslag och spår. Sydafrika, Iran och Irak, poliskonspiration, Säpo och alla möjliga tankar kring Olof Palmes internationella engagemang. Dessa teorier är intressanta. Men ju närmare brottsplatsen man kommer desto mer spekulativa blir de."
Om man läser mellan raderna kan detta tolkas som att han avfärdar idén om en konspiration och det de hittat är en ensam GM (typ SE).

Att du är så tvärsäker på din hypotes/teori kring mordet gör att du tappar i trovärdighet tyvärr.

Du bara låtsas. Fan kan tolka bibeln också men det är bara sådana som är fast i verklighetsfrämmande fantasier som kan tro på det du påstår.

Teorin om SE är tom och krystad i alla led.

Jag har ingen hypotes men har kunnat spräcka många utan pekar bara på vad logik och fakta visar på.

Många förstår det men trollen Bräcke som förr.
Citera
2020-03-02, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Men något som jag funderar på: SE har inget i brottsregistret, vet någon om han gjort något våldsamt ö h t? Detta är det jag ser som talar mest emot SE som GM. Vem börjar sitt våldsamma liv med mord? Som att spela champions league innan man tränat.

En grej till: har han attackpsyket?

Sista grej: om spontandåd, kan han verkligen vara så sjukt smart att han kom storyn som lurade en hel PU - under enbart 20 minuters stressig flykt från statsministermord?

Fan vet.

Drömscenariet hade ju varit SEs kläder och koppling till BP, CAs persona, motiv och vapen, så har du mördaren.

Det sägs ju att han satt och söp på jobbet denna kväll och blev kanske övermodig och därför vågade
han skjuta OP.

Jag hade en gammal arbetskamrat som bad om utsäkt och nästan var osynlig när han var på jobbet....men då det var firmafest och han fått några stänkare innanför västen var han tolt en omvänd person, dom som inte kände honom blev nästan chockade över hans betende i onyktert tillstånd

Kanske var SE liksdan och därför vågade ta klivet ut och skjuta OP?

Va vet jag?
Citera
2020-03-02, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Många bud på vapen här inne nu.....den ena försöker låta trovärdigare än den andra...

Inget av dessa vapen är sanna utan det är desperation från spräckta teorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in