2020-03-02, 18:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det finns ingen tidsgräns och man kan inte veta om vapnet man lämnat in är vapnet som användes för att mörda OP, vilket påstods.

Men säg att du hade köpt CA:s stuga och hittat en S&W 357 Magnum. Som du sedan lämnat in till polisen. Sen ett år senare hör du att KP säger man kommer lägga fram en lösning inom några månader.

Hade du då kanske börjat fundera?
Citera
2020-03-02, 18:22
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Men säg att du hade köpt CA:s stuga och hittat en S&W 357 Magnum. Som du sedan lämnat in till polisen. Sen ett år senare hör du att KP säger man kommer lägga fram en lösning inom några månader.

Hade du då kanske börjat fundera?
Ja, absolut. Men det var inte så det famställdes.
Citera
2020-03-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
KP och HM är betydligt mer positiva til en lösning nu, jämfört med 2018
Nja. De är närmare ett avslut helt enkelt och kan utfästa en tidsplan. Redan vid omtaget och efter förhör kring Barbrogruppen mm var de inne på en begränsad konspiration.
Citera
2020-03-02, 18:31
Medlem
argusmaximuss avatar
Det finns ju en möjlighet att SE var pä väg norrut till kommunaltrafik efter utpassering på S44, ser LOP, vänder, går förbi LOP, ställer sig i hörnet Dekorima, sedan går några korta steg till LOP, går jämsides några meter, byter några ord, lägger hand på axel, sedan skott.

Linjerar med ABs och IMs VM (givet det VM där han inte börjar prata om "några minuter vid hörnet").

Sjuk slump - ja. Galet liten sannolikhet - ja. Men de stora sannolikheterna finns inte längre. Det är sådana här galna scenarier som finns kvar...

Om jag tror på ovan? Mer än stora tjusiga konspirationer i varje fall.
Citera
2020-03-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nja. De är närmare ett avslut helt enkelt och kan utfästa en tidsplan. Redan vid omtaget och efter förhör kring Barbrogruppen mm var de inne på en begränsad konspiration.

Bara nyfiken på hur du vet detta att dom tror på en mindre konspiration, källa?
Citera
2020-03-02, 19:00
Medlem
argusmaximuss avatar
Men något som jag funderar på: SE har inget i brottsregistret, vet någon om han gjort något våldsamt ö h t? Detta är det jag ser som talar mest emot SE som GM. Vem börjar sitt våldsamma liv med mord? Som att spela champions league innan man tränat.

En grej till: har han attackpsyket?

Sista grej: om spontandåd, kan han verkligen vara så sjukt smart att han kom storyn som lurade en hel PU - under enbart 20 minuters stressig flykt från statsministermord?

Fan vet.

Drömscenariet hade ju varit SEs kläder och koppling till BP, CAs persona, motiv och vapen, så har du mördaren.
Senast redigerad av argusmaximus 2020-03-02 kl. 19:03.
Citera
2020-03-02, 19:17
Medlem
Steppvargens avatar
Palmemordet och dess olika teorier verkar har blivit något av en religion i det här landet, åtminstone för vissa. Det första som slår mig är alla lögner. Många vittnen på mordplatsen anses ljuga, tre av dem så uppenbart, att de även blev misstänkta för brottet. Jag syftar naturligtvis på Skandiamannen, Alf (kommer inte på hans efternamn) och inte minst mannen bakom byggbarackerna LJ.

Detta är stor humor. Blottaren Alf ljuger om allt och Skandiamannen (SE) vill likt LJ framhäva sig själv. SE genom livräddande insatser och LJ genom att spela Rambo.

Roligaste vittnesmålet är dock LJ som trots att han liknar "Karlsson på taket" springer efter en beväpnad och hänsynslös mördare. Utan den nödvändiga propellern på ryggen så vill den spinkiga och obeväpnade 1,60 meter långa mannen ge sig ut ut på mördarjakt.

Lögner, lögner och åter lögner. VG sägs ljuga om vilken bio han varit på. CP sägs ljuga om tider. CA sägs ljuga om sin influensa under mordkvällen och hur han gjort sig av med sitt vapen.

LP ljuger i sitt utpekande, Chevamannen ändrar ständigt sina uppgifter och har tidigare påstått att rörelsemönstret på mördaren är som ett fingeravtryck som knyter CP till dådet, en övertro på sig själv som måste betraktas som en lögn, enligt min uppfattning. Förhörsledare mutar vittnen med 50 miljoner för att sätta dit CP.

Från första början har Hans Holmer och hans efterträdare varit fast i ett tunnelseende där allt som motbevisat deras teori avfärdats.

Jag ser fram emot nuvarande förundersökningsledare KP:s lösning. Betrodd hos hela svenska folket kommer han dock inte bli.
Jag har förövrigt en rätt osannolik lösning på hur mordet gått till. Återkommer dock med den senare eftersom detta inlägg blivit väl långt. Kanske dröjer det rent av några månader, behöver kolla upp vissa saker först (eller inte).
Citera
2020-03-02, 19:21
Medlem
p.norths avatar
Angående K. P s utspel
Kan det bero på att gärningsmannen eller dom inblandade finns utomlands sen många många år tillbaka, om det handlar om svenskar? Eller då utländsk? Och få dom utlämnade är en procedur mm.. K. P sätter alltså allt på ett kort för att få dom utlämnade, sätter press på det landet där dom då befinner sig. Därmed hans utspel, gett dom alltså en tidsfrist fram till en viss tidpunkt?
Citera
2020-03-02, 19:22
Medlem
Problemet jag har haft,och fortfarande har,när det gäller CA är att indiciekedjan känns tunn som våris.

Dock har jag alltid haft honom som runner up till CP..motivet är inte helt långsökt och det finns onekligen en del märkliga omständigheter kring CA som tillsammans med hans utseende gör honom intressant.

Förklaringen till varför han gör sig av med sin revolver känns inte helt plausibel.De envetna besöken på konditoriet tvärs över gatan från mordplatsen.Självmordet och dess tidpunkt mm.

Något alibi har han inte.Att han tidigt ljög om detta är naturligtvis en försvårande omständighet.

Kort sagt så tycker jag helt enkelt att CA är mera sannolik som GM i en jämförelse med SE.

Skulle PU ha hittat ett vapen som på hyggligt vis kan kopplas till CA så skulle det vara en förklaring som kan köpas på ett helt annat sätt än en teori om SE.

Det blir spännande framåt sommaren.
Citera
2020-03-02, 19:24
Medlem
Sobrilbils avatar
Någon som är insatt i politiska mord och har sett likheter någonstans, som kan peka i nån viss riktning?
Citera
2020-03-02, 19:28
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Problemet jag har haft,och fortfarande har,när det gäller CA är att indiciekedjan känns tunn som våris.

Dock har jag alltid haft honom som runner up till CP..motivet är inte helt långsökt och det finns onekligen en del märkliga omständigheter kring CA som tillsammans med hans utseende gör honom intressant.

Förklaringen till varför han gör sig av med sin revolver känns inte helt plausibel.De envetna besöken på konditoriet tvärs över gatan från mordplatsen.Självmordet och dess tidpunkt mm.

Något alibi har han inte.Att han tidigt ljög om detta är naturligtvis en försvårande omständighet.

Kort sagt så tycker jag helt enkelt att CA är mera sannolik som GM i en jämförelse med SE.

Skulle PU ha hittat ett vapen som på hyggligt vis kan kopplas till CA så skulle det vara en förklaring som kan köpas på ett helt annat sätt än en teori om SE.

Det blir spännande framåt sommaren.
Ja, dessa två är mina två huvudspår. Men, som sagt, vi vet på sin höjd en bråkdel av vad polisen vet. Vi är lite som flat earth society, gör en sanning av det vi ser, men fattar inte att det finns mer att se. Men kul är det.
Citera
2020-03-02, 19:28
Medlem
p.norths avatar
Frågan är vad det landet agerar, där dom befinner sig gör? Vilka huvuden ska rulla, vilka ska man offra? Det är frågan 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in