Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Problemet jag har haft,och fortfarande har,när det gäller CA är att indiciekedjan känns tunn som våris.
Dock har jag alltid haft honom som runner up till CP..motivet är inte helt långsökt och det finns onekligen en del märkliga omständigheter kring CA som tillsammans med hans utseende gör honom intressant.
Förklaringen till varför han gör sig av med sin revolver känns inte helt plausibel.De envetna besöken på konditoriet tvärs över gatan från mordplatsen.Självmordet och dess tidpunkt mm.
Något alibi har han inte.Att han tidigt ljög om detta är naturligtvis en försvårande omständighet.
Kort sagt så tycker jag helt enkelt att CA är mera sannolik som GM i en jämförelse med SE.
Skulle PU ha hittat ett vapen som på hyggligt vis kan kopplas till CA så skulle det vara en förklaring som kan köpas på ett helt annat sätt än en teori om SE.
Det blir spännande framåt sommaren.
Ja, dessa två är mina två huvudspår. Men, som sagt, vi vet på sin höjd en bråkdel av vad polisen vet. Vi är lite som flat earth society, gör en sanning av det vi ser, men fattar inte att det finns mer att se. Men kul är det.