2020-02-29, 20:59
Medlem
Noterar att en ny kommentator dykt upp i kommentarsfältet...

Denne nye kommentator kallar sig för: "Professor Lars"!

GP har idag ett reportage om hur s.k preppers förbereder sig för Corona-viruset.
Men, man har INTE tagit med och rådfrågat Über-preppern nr 1, i.a.f i hans egna ögon. Lars Wilderäng... Mannen som givit prepping ett ansikte i Sverige...

Han måste känna sig oerhört förbigången och negligerad...

https://www.gp.se/ekonomi/s%C3%A5-skyddar-sig-preppers-mot-coronaviruset-1.24683236
Senast redigerad av Satilamannen 2020-02-29 kl. 21:09.
Citera
2020-02-29, 22:23
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Väldigt preppigt att ställa upp med namn och bild i en utav landets största tidningar. Är det inte preppingens regel nummer ett att hålla käft om sina aktiviteter?
Citera
2020-02-29, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Men, man har INTE tagit med och rådfrågat Über-preppern nr 1, i.a.f i hans egna ögon. Lars Wilderäng... Mannen som givit prepping ett ansikte i Sverige...

Hans misslyckade försök när strömmen gick kanske spred sig till tidningsredaktionerna , eller så insåg dem att hans foliehattsteori om de stulna militärfordonen var droppen. Man vill ju inte kalla någon för expert när det uppenbart är en byråne.

I dagens inlägg här ryss-skovet dragit igång igen. Tydligen har han inte preppat tillräckligt.....
Citera
2020-02-29, 23:03
Medlem
Vansterpartiets avatar
Nu är väl Lasse bra kåt med coronavirus och börsras. Skinnet brinner säkerligen.
Citera
2020-02-29, 23:41
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
I dagens inlägg här ryss-skovet dragit igång igen. Tydligen har han inte preppat tillräckligt.....

Är det några som trollar Sätilla-Tintin genom att skicka in "tips" som han sedan går fullt tilt på? I detta fallet en rysk-ortodox kyrkas närhet till ett flygfält. Man kan ge sig fanken på att till sommaren kommer vi få ett spionrepotage där stollen och eLena inkognito har varit inne kyrkan och därefter spekulerar om radarutrustning i kyrkorgeln och radiosändare i spiran. Vi lär också få oss till livs information om en misstänkt bula på prästens särk efter att den själsliga herden observerat eLenas bakparti.
Citera
2020-02-29, 23:54
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNyaSaliv
eLena

Förstår inte riktigt vad detta syftar på? Hon heter Jelena och kallas för Lena.
Citera
2020-03-01, 11:57
Medlem
Nu har han verkligen spårat ur med helt sjövild cherry picking för att relativisera coronaviruset.

Det verkar ha gått prestige i frågan.
Citera
2020-03-01, 12:38
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Förstår inte riktigt vad detta syftar på? Hon heter Jelena och kallas för Lena.
Elena, inget J, är dopnamn, Lena kortformen (vanlig äv. i Ryssland) som hon nu reggat som tilltalsnamn.
Citera
2020-03-01, 18:42
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Elena, inget J, är dopnamn, Lena kortformen (vanlig äv. i Ryssland) som hon nu reggat som tilltalsnamn.

Så du menar att hon inte heter Елена i sitt ryska pass? Det är nämligen ett väldigt vanligt namn som normalt stavas Jelena på svenska och Yelena på engelska.
Citera
2020-03-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Så du menar att hon inte heter Елена i sitt ryska pass? Det är nämligen ett väldigt vanligt namn som normalt stavas Jelena på svenska och Yelena på engelska.

Kan ju bero på transkriptionen mellan kyrilliskan och den latinska stavningen och hur ljuden uttalas.
I utdraget 171018 från GU jag efterfrågat står det Elena...

Elena har börjat på systemvetarprogrammet (240 hp - 4 år helstidsstudier) H01 men har inte fullföljt alla kurser 171018 fanns det 187,5 hp registrerade, de sista 061205 och hon har alltså därmed heller inte någon fullständig examen.
Citera
2020-03-02, 19:37
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag har då och då läst lite av hans alster då jag är intresserad av bostadsmarknaden här i Stockholm. Tidvis har jag noterat hans kraftfulla reaktioner på vad han kallar "svärjevänner" men inte fäst något avseende vid det men nu verkar han göra skäl för epitetet "vildhjärna".

Flera användare kritiserar Folkhälsomyndigheten och indirekt Wilderäng som utmålat kritiker för att vara "alarmister".

Hans kommentarer vittnar om en stark emotionalism:

Citat:
Användare: "Sverige var först i världen med att stoppa flyg från Iran"

Det där stämmer väl inte? Turkiet stängde exempelvis gränsen mot Iran och stoppade alla flyg from den 26e Februari.

Wilderäng: Turkiet öppnade även sin gräns för flyktingar mot EU. Noterar att du tycker Turkiet är ett föredöme.

Användare: Hur lyckas du läsa in att jag tycker att Turkiet är ett föredöme i min kommentar?

Wilderäng: Du tycker alltså inte att Turkiet är ett föredöme? Varför ska vi då göra som de gör?
Bara ett litet axplock från dagens infantila diskurs.

https://cornucopia.cornubot.se/2020/03/folkhalsomyndihgeten-och-trafikverket.html
Citera
2020-03-02, 19:51
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Flera användare kritiserar Folkhälsomyndigheten och indirekt Wilderäng som utmålat kritiker för att vara "alarmister".

Ja, jisses, han gräver sin egna grav allt djupare ner i bloggträsket...

Min reflektion är att han mer paranoid än vad jag tidigare trott. Sedan undrar jag om inte hans sätt att agera i Corona-ämnet är ett sätt att försöka blidka myndigheterna i hopp om att få tillbaka föreläsningserbjudande. Verkar som det numera är helt dött för sådana jobberbjudande, kan inte heller vara bra för Wilderängs hybris och längtan efter kändisskap.

Han blev idag också hånad på Twitter för sin Ryska-kyrka-konspiration (finns mer info i inlägg tidigare här).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in