2020-02-28, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Sedan är han innerst inne väldigt orolig, saken gör det ju inte bättre av att hans fru är i Spanien och klättrar...

Har (e)Lena inte något arbete som hon behöver sköta eller från VEM och VAR får hon sina pengar till att lajva äventyrare och att köpa bröd, mjölk och smör för dagen ?

Eller är det Lasse som betalar.. ?
Citera
2020-02-28, 09:46
Medlem
CP-Gretas avatar
En annan grej som bevisar Wilderängs sjukliga kontrollbehov är att han i alla år kollat och sparat läsarnas IP-adresser. Detta har han påpekat i kommentarer för dem ibland.

Sjuke Wilderäng: -Du ska inte tro att du är anonym! -Jag vet att du sitter i xxxxxxxx och skriver!

Läsare: -Jag har VPN.
Citera
2020-02-28, 09:50
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Har (e)Lena inte något arbete som hon behöver sköta eller från VEM och VAR får hon sina pengar till att lajva äventyrare och att köpa bröd, mjölk och smör för dagen ?

Eller är det Lasse som betalar.. ?

Hon är deltidsbrandman på Sätilas räddningstjänst och sedan drar hon väl in pengar på vara instruktör/ledare på div. Reseäventyr.
Citera
2020-02-28, 10:11
Medlem
Helan-och-Halvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Hon är deltidsbrandman på Sätilas räddningstjänst och sedan drar hon väl in pengar på vara instruktör/ledare på div. Reseäventyr.

Ojdå! Då får Lasse se upp. Har hört att många kvinnor har fetish för brandmän. Kanske är det därför (e)Lena sökt sig dit? Hur ska Lasse hantera detta med sitt uppenbara kontrollbehov och beta-cuck-utseende? En tjejkompis till mig blev tillsammans med en brandman. Efter ett tag började hon vänstra med hans kompis som också är brandman. Sedan uppdagades allt och det tog hus i helvete.
Citera
2020-02-28, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Greta
En annan grej som bevisar Wilderängs sjukliga kontrollbehov är att han i alla år kollat och sparat läsarnas IP-adresser. Detta har han påpekat i kommentarer för dem ibland.

Sjuke Wilderäng: -Du ska inte tro att du är anonym! -Jag vet att du sitter i xxxxxxxx och skriver!

Han vet altså IP adressen till ISP'n.....Wow, vilket IT-geni!
Citera
2020-02-28, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallskorsten
Får lyfta på hatten denna gång.
Han prickade in börskraschen ned kuslig exakthet - bara någon dag före. Äras den som äras bör.
Likaså tesla. Först en liten dipp, sen upp och sen rakt ned i källaren.

Även en trasig klocka visar rätt två gånger per dygn. De gånger han tar fram sina analyser, oftast teknisk analys och säger åt vilket håll börsen ska gå de närmaste dagarna har han fel lika ofta som den trasiga klockan.
Swing trading och daytrading är knappast Lasses paradgren, snarare långsiktig förvaltning.
Citera
2020-02-28, 11:45
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Greta

LOOOOOOOOOOOL, jag kommer ihåg för en himla massa år sedan när jag hängde i en massa SVBK-bloggar (fråga inte) och de gjorde exakt samma sak när människor ifrågasatte dom - "jag har din IP-adress! Jag vet vart du bor! Jag har en utskriven lista på allas ip-adresser sparade!". Jag antog att den sortens tramseri mest uppstod för att de hade noll internetvana, men Lasse borde väl veta bättre?
Citera
2020-02-28, 13:47
Medlem
Hmm, kan det vara så att aggressiviteten ökar när äventyrerskan är ute på äventyr?
Citera
2020-02-28, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Även en trasig klocka visar rätt två gånger per dygn. De gånger han tar fram sina analyser, oftast teknisk analys och säger åt vilket håll börsen ska gå de närmaste dagarna har han fel lika ofta som den trasiga klockan.
Swing trading och daytrading är knappast Lasses paradgren, snarare långsiktig förvaltning.

Absolut. Han har ju ropat vargen kommer sen han startade bloggen😂
Men nu satte han den allt:
https://cornucopia.cornubot.se/2020/02/mest-extrema-uppgangen-i-nasdaq-100.html?m=1

Vidare får jag skylla mig själv som inte lyssnade på honom. I stället hånade jag honom🤪
(FB) Vad vet vi om vildhjärnan Lars Wilderäng?
Citera
2020-02-28, 21:16
Medlem
Det finns några kvar som tänker själva i kommentarerna, Kent no 1 och Niklas.

Stor humor stt läsa, framförallt när bloggarens raljanta attityd föll platt.
https://cornucopia.cornubot.se/2020/02/konjunkturbarometeren-kvar-i.html?m=1#comment-form
Citera
2020-02-28, 21:53
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamLem
Det finns några kvar som tänker själva i kommentarerna, Kent no 1 och Niklas.

Och hur länge får det vara kvar på hans exklusiva vitlista tro?
Citera
2020-02-29, 07:50
Medlem
Ja, Niklas och Kent No 1 kommer nog snart att vara bannade och utvisade från den heliga graalens blogg ! Undrar om de komer att buga på sina knän och skicka in selfies med ansikte och tydlig legitimation ? KNAPPAST !!

Dock, Lasse har faktiskt 15 hp, dvs 10 gamla poäng i Sannolikhetsteori 1 (NMS010)
En kurs han fick G (odkänd) i 1994-01-17

Likaså 10 gamla poäng , dvs 15 hp enligt det nya systemet i fortsättningskursen Statistikteori 1 (NMs020) En kurs han fick G (odkänd) i 1994-05-27

Fast av dessa kurser märks ytterst lite i Lasses "analyserande"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in