2020-03-02, 12:26
Medlem
coronakontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Du har nog missförstått mig, jag säger att det är ju den stora dödsanledningen att lungorna påverkas. Att få en hög dos c vitamin dos har visat sig att minska virala andningssjukdomar. Sett studier att 80 % minskar de virala andningssjukdomar vid höga doser av c-vitamin intranervös. Det är därför vi ser minskningen och högre antal friska i Kina. Finns tidigare studier på liknande virus infektioner där de använt sig av den metoden där de inte ens har krävts andnings hjälp redan efter tredje dagen.

På tal om läkarvården har jag själv egen erfarenhet angående bedömning av medicin. Har även flera bekanta som genom ändring av kosten samt läst om naturliga läkemedel som användes förut av våra förfäder. Han blev frisk ifån en aggressiv cancer. Hade du läst historian om den METABOLISKA epedemin som har ökat de senaste 30 år sen vi övergick till industriell matkultur där närproducerat nästan är uteslutet nu.
Om du också hade haft en brinnande intresse hade du med sök information, jag håller på att läka den viktigaste personen i mitt liv med aggresiv cancer. DETTA håller på hjälpas mycket bättre än den läkaren säger.

Har en dagbok som går i arv i min familj som börjades skriva 1846 där mycket information finns att hämta.
Du applicerar en erfarenhet av en sak på något helt annat enligt mig. Vi får nog vara överens om att vi har olika åsikter. Jag uppskattar dina inlägg ändå. Och som sagt, du behöver inte tjata om C-vitamin för min del.
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Så vi skall låta smittade personer vara kvar i Iran?

Deras sjukvård är något överbelastad just nu medans vi har kapacitet kvar i Sverige.
Ja, vi har inte plats. Det är fullt.
Citera
2020-03-02, 12:26
Medlem
Fortsatt lugnt på smittfronten i Sverige.
Läget verkar som skrivet förut vara under kontroll.

Skönt.
Citera
2020-03-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Så vi skall låta smittade personer vara kvar i Iran?

Deras sjukvård är något överbelastad just nu medans vi har kapacitet kvar i Sverige.

Ja detta måste ju faktiskt vara anledningen till att myndigheterna valt den approach de gjort.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Risken att det skulle vara något annat som helt plötsligt börjar ta död på människor runt om i världen samtidigt som Coronaviruset kan nog antas vara ungefär 0.

Vad talar du om? Menar du att folk inte har fallit till marken tidigare? Den här tråden blir bara knäppare och knäppare för varje dag.
Citera
Medlem
Nästa direktflyg från Iran landar imorgon på Landvetter 14:10.
Citera
2020-03-02, 12:28
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavur2020
Vad är det här för jävla skit:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/folkhalsomyndigheten-vill-fa-iranskt-flygbolag-provat

Vafan stäng ute ALLA som har iranska pass och som befinner sig utomlands.

Varför är myndigheter så efterblivna.

Helt jävla otroligt, är Tegnell bortplockad nu?
Har generaldirektören kommit tillbaka från sportlovet måntro?

Nu börjar man så smått agera efter att vi potentiellt har fått in flertalet smittspridare i landet.
Man verkar ju nästan vilja skapa en kris för för att sedan visa på någon form av handlingskraft.
Citera
2020-03-02, 12:28
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Ja detta måste ju faktiskt vara anledningen till att myndigheterna valt den approach de gjort.
Och även stoppa flighter från Italien?
De svenskar som är där ska alltså lämnas åt sitt öde?
Citera
2020-03-02, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic

Ironitråden i tråden är den bästa 😂.
Citera
Medlem
Horby-kvinnans avatar
Det här tyder på att läget i Sverige är rätt lugnt, via EXP för 5 min sedan:
Region Skåne meddelar nu att det tagits cirka 300 prover i regionen – men att man inte haft ett enda positivt test av coronavirus.
https://www.expressen.se/nyheter/over-3000-doda-i-coronaviruset/
Citera
Medlem
Ni som har panik över Sveriges antal sjukhusplatser, tänk på att ni räknar på ett normalläge. I ett krisfall kommer självfallet nödlösningar få sättas in. Har redan spekulerats av vissa läkare och andra i medier att det kan komma bli aktuellt att använda större lokaler för att husera patienter, att man kan få kalla in pensionerad sjukvårdspersonal, snabbt utbilda ny personal, stöd till egenvård i hemmen etc.

Ett katastrofläge är inte detsamma som business as usual-måndag. Säger inte att det inte kan bli riktigt knöligt men man kommer knappast ens i lagom-sverige stå och vrida händerna över att de fina vanliga sjukrummen är slut så ojsan folk får väl ligga utanför på asfalten och hosta.
Citera
2020-03-02, 12:30
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Nästintill omöjligt att 100% skulle få det. Det går i stort sett inte. Men ja visst vore det ett elände om värsta tänkbara scenario inträffar. Men detta beror ju också på tid. Kan man sakta ner förloppet lär fler klara sig bra. Sjukvården klarar ett stadigt antal fall över tid, men inte tusentals på en gång. Forskning pågår även febrilt och man får nog mer och mer koll på hur detta bäst behandlas, vilka mediciner som är lämpliga etc. om några månader.
Självklart inte men teoretiskt. Naturligtvis, eller i Sverige får det nog heta förhoppningsvis så kommer folk och myndigheter att agera. Var enbart som ett förenklat svar vad som kan hända om inget görs.

Kan även vara så att viruset försvinner lika fort som den kom, eller att varmare väder fixar det mesta. Den som lever får se.
Citera
2020-03-02, 12:30
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Var har vi sett det någonstans????
Respiratorer och syrgas lagar inga trasiga lungor...
Det är sådant som ingår i intensivvård vilket de allvarligare sjuka får.
Nej de lagar inget men ger kroppen chans att kanske tillfriskna. Utan detta går det ofta åt fel håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in