2020-03-01, 21:33
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Varför tror du inte sprit hjälper? Hålla immunförsvaret i trim är nog skitsamma.
Menar du att dricka sprit? Ska du marinera dig i sprit då tänker du? Kan fungera, men du är död efter att blodet har några procent i sig. Som desinfektion kan det fungera bra.
Citera
2020-03-01, 21:33
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Också lite tidigt att säga i förtid eftersom många av de symtomfria sannolikt smittats nyligen och inte blivit sjuka än. Men ja, mycket skrik i denna tråden.

Off-topic: Hehe kul att även Engels intresserar sig för smittan

Trevligt att man blir igenkänd.

Det är hans majestätiska skägg som intresserar mig, inte hans ekonomiska teori - om du nu undrar
Citera
2020-03-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Vad jag fattar det som så gör handsprit ingen nytta?

Enda sättet att potentiellt skydda sig är att ha immunförsvaret i trim och undvika folkmassor och trånga utrymmen med andra människor?
Tvål & vatten i minst 30 sekunder är bäst. Om du bara rengör alla hudytor som viruset finns på på det sättet så får du bort det.

Handsprit (av den sort som biter på höljesförsedda virus, all handsprit gör inte det) kan du använda om du inte har tillgång till tvål och vatten enligt ovan. Det gör nytta, men är inte lika säkert som tvål och vatten vilket är bäst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandetiger
Haha Du har preppat också? Köp gasmasker!!!! OMG ett nytt influensa-virus!!! ALLA KOMMER DÖÖÖ NEJ!!
Antar att du preppade inför SARS, Ebola, Fågelinfluensan, Svininfluensan, och alla andra också? SYND. Du hade fel då, och har fel nu också!

60-80% av jordens befolkning kommer att smittas? Asså hahahaha, tror du på det själv ens? Foliehatt x1000
Det är väl inte vad jag tror det är vad experter har kommit ut och sagt. Om inte du vet bättre?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HsEgen
Du tror det kommer stanna vid 14 smittade?

vilken jävla idiot alltså. Tror den dumma jäveln att spanska sjukan gick från 1 smittad till 100 miljoner på en kväll?
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Dags kolla på detta och det är FAKTA siffror så kanske det går upp ett och annat ljus men misstänker många forts sin tro att det är farligt...
https://www.youtube.com/watch?v=RQ6lTGo4Pcc
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det dör ungefär 90 000 människor varje år i Sverige. Låt oss för enkelhetens skull säga att 1/100 av Sveriges befolkning dör årligen.

Räknat på jordens befolkning skulle det innebära ungefär 70 000 000 människor årligen. Blir c:a 200 000 människor dagligen.
Såg siffror på Spanska sjukan i Sverige. Det normala dödstalet då var 15 per 1000 inv. o år, när spanska sjukan härjade som värst steg det till 35, omräknat till årsbasis.
Citera
2020-03-01, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Men skämtar du? Det var en kvinna som blev smittad nu en månad sedan och vi vet inte ens om hon lever eller ens mår bra. Mörkertalet kan vara stort och sedan så kan man få permanenta skador i lungorna och även testiklarna av detta virus och 60-80% av jordens befolkning kommer att få det och i sverige kommer det öka otroligt mycket med tanke på alla som åker hit.

Kan du dela med dig av informationen om dom permanenta skadorna?
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
HAHA PRECIS LOL ROLIGT ..

Jag har ju gott om pengar, Jag ger dig 200.000 :- CASH om du åker ner till kina och blir hostad i ansiktet. och stannar kvar 1 månad. Eftersom det vara är en vanligt influensa och helt ofarlig. Det är 200.000 gratis pengar för dig ju. Och jag menar fullaste allvar. Jag bokar biljett och allt till dig.

Billigare biljetter till Iran o mer kaos! Bara knalla in på närmsta sjukhus o krama alla som hostar.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Har vi fått någon förklaring till hur dessa tester går till ännu?

De kör snabbtester på bilister utmed vägen på sina håll. Både feber koll och "secretion" tests som jag förstått det. Sen är ju den där jävla sekten orsaken till att skiten blossade upp så kraftigt i landet.
Citera
Medlem
Citat:
Vad jag fattar det som så gör handsprit ingen nytta?

Enda sättet att potentiellt skydda sig är att ha immunförsvaret i trim och undvika folkmassor och trånga utrymmen med andra människor?

Citat:
Någon?

Det finns mycket du kan göra. Sätt dig ned i lugn och ro och se igenom denna instruktionsfilm på vad du kan göra. Den har gjorts av en sjukvårdslärare som utbildar sjuksköterskor i bl.a. smittskydd. Han är dessutom pensionerad så han både kan och får tala sanning.

Dr John Campbell: https://www.youtube.com/watch?v=RECcmQQQOj8 och https://www.youtube.com/watch?v=IkdPFCStA38
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Angola kör bredspektrigt:

Angola has announced that it will ban citizens from China, South Korea, Italy, Iran, Nigeria, Egypt and Algeria from entering the country.

The ban will only apply to those who have travelled directly from those countries, and has been implemented to prevent the spread of coronavirus.

- Guardians liveblog, nyss

Algeriet??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in