2020-03-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Allt kommer förmodligen kollapsa redan innan mars månad. Corona är exponentiell och det finns inget vaccin.

Det är redan 2:a mars du!
Citera
2020-03-02, 20:07
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Inte ett enda smittofall rapporterat från Turkiet!?

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Hmm... De har väl trots allt en del resurser och borde väl kunna testa. De har ju dessutom landgräns mot Iran (visserligen stängd sen 23/2).

Är det Erdogan som censurerar smittan i landet? Eller finns annan förklaring?

Högst troligt ja. Litar mindre på öppenhet från Erdogan är från Kina om jag ska vara ärlig.
Citera
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Inrikesministern sa att det är viktigt att hämta information om Covid-19 från pålitliga källor.

Jag tolkar det som att han hänvisar till Flashback.

Annars upplevde jag en större oro efter att ha tagit del av regeringens uppträdande. Jag får allt oftare en känsla av att vi står inför något historiskt.
Varför ska man hämta informationen från en rad stolliga preppers som tror att miljoner svenskar kommer dö?

Det enda historiska med detta blir hur preppers ska försöka bortförklara att de hade totalt fel om spridningen. Sverige har fått två nya fall på två dygn. När kommer egentligen domedagsspridningen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Varför är 1177 nedringda om Corona, är folk inte läskunniga?👀

Ring telefonnummer 1177 om du har feber, hosta eller andningsbesvär och något av följande stämmer in på dig:

Du har under de senaste 14 dagarna varit i Kina, Hongkong, Iran, Sydkorea eller norra Italien. För Italien omfattas Aostadalen, Piemonte, Ligurien, Lombardiet, Emilia-Romagna, Trento-Alto Adige, Veneto, Friuli Venezia Giulia och Toscana.
Du har under de senaste 14 dagarna varit i kontakt med någon som har covid-19.
När du ringer telefonnummer 1177 får du information om när och var du ska söka vård. Det är viktigt att ringa först och inte åka direkt till en mottagning, eftersom det finns rutiner för hur du i så fall ska tas omhand.
Citera
2020-03-02, 20:08
Medlem
Mattias71s avatar
Nu drar Frankrike i väg
178 st nu.
Citera
2020-03-02, 20:08
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavio
Svensken är en oerhört skör, rädd, hypokondrisk typ. Allt framstår som faror och minsta hot blossas upp som rena infernot från helvete. Om ett influensa-virus och nått dussin smittade svenskar kan få er att reagera såhär (balla ur här, tömma butikerna på varor osv) undra då vad ni skulle göra om Ryssen kom. Lägga er i fosterställning och spontant dö.

300 år utan krig gör väl en vekling av alla tillslut. Pinsamma är vad ni är.

Det är inget influensa-virus, och detta bör tas på största allvar. Därmed sagt är jag ingen prepper eller domedagsprofet. Men jag har iaf vett att sätta mig in i vad det handlar om, men om det är en selfie du har som avatar ursäktar jag din dumhet.
Citera
2020-03-02, 20:09
Avslutad
Det kanske är största hotet mot effektiva virusåtgärder i Sverige. PK mentaliteten, där en grupp riskerar att kränkas. Slutar väl med några iranier anmäler Sverige för kränkande särbehandling och de dyra advokaterna får ut miljonskadestånd betalt av våra skattepengar.
Citera
2020-03-02, 20:09
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Varför är 1177 nedringda om Corona, är folk inte läskunniga?👀

Närmare 2miljoner av landets invånare kommer från stampat jordgolv, vad förväntar du dig?
Citera
Tinuviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Tinuviel 2020-03-02, 20:10
Moderator
Riktlinjer:
Ämnet diskuteras nu i en rad forumdelar.

- Inlägg som rör den myndigheternas hantering och den politiska hanteringen kan tas i (FB) Politik: inrikes
- Frågor om prepping avhandlas i (FB) Prepping och survivalism
- Vill man diskutera konspiration och alternativa teorier håller man sig här:
(FB) Konspirationer och alternativa teorier
- Trådar som handlar om påverkan på världsekonomin finner man i den här forumdelen:
(FB) Ekonomi

Annat OT är:
Inlägg som bara är länkar utan någon förklaring
Allmänt hat om invandring.
Oneliners.

Varningar kan komma att utdelas.

OBSERVERA:
Användaren SuraStina har sammanställt en lista över smittade i Sverige. En länk till denna kommer att infogas i TS och denna uppdateras dagligen.

// mod
2020-03-02, 20:10
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
vet någon vad spanska sjukan hade för "mortality rate".

Var den värre än Covid19?

1%

Svar nej, Covid19 är betydligt värre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Det där är trams. Får folk vård i tid är det ett patetiskt svagt virus. Sydkorea har 27 kritiska fall av 4.335 och räknar fortfarande.
Folk har inte hunnit dö än. Du måste ge det lite mer tid innan vi kan säga något om utfallet.
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavio
Svensken är en oerhört skör, rädd, hypokondrisk typ. Allt framstår som faror och minsta hot blossas upp som rena infernot från helvete. Om ett influensa-virus och nått dussin smittade svenskar kan få er att reagera såhär (balla ur här, tömma butikerna på varor osv) undra då vad ni skulle göra om Ryssen kom. Lägga er i fosterställning och spontant dö.

300 år utan krig gör väl en vekling av alla tillslut. Pinsamma är vad ni är.

Jag skulle hävda tvärtom flera århundrade utan krig gör en till att bli mer nonchalant som inte kan föreställa sig ett kris scenario. Det vill säga du.

Det är inget vanligt influensa-virus och har du inte fattat det ännu kommer du nog inte att göra det även om Sverige förvandlas till Wuhan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in