2020-03-02, 12:21
Medlem
Vad är det här för jävla skit:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/folkhalsomyndigheten-vill-fa-iranskt-flygbolag-provat

Vafan stäng ute ALLA som har iranska pass och som befinner sig utomlands.

Varför är myndigheter så efterblivna.
Citera
2020-03-02, 12:22
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Jag köper att C-vitamin kan hjälpa i försvaret mot virusinfektioner, det har jag sett tillräckligt med rapporter kring. Men sen går du in och svepande säger att all modern medicin och vård är skadlig. Det fungerar inte så, världen är inte svartvit. Skulle inte kalla dig foliehatt men lite väl lättledd kanske? Menar du på riktigt att covid-19 inte påverkar lungorna? Har du inte läst rapporterna om hur mycket effektivare det är att röntga lungorna än att köra de där testkiten? Det är nåt som inte stämmer i din argumentation, utifrån mitt perspektiv. Kanske missförstår jag.

Du har nog missförstått mig, jag säger att det är ju den stora dödsanledningen att lungorna påverkas. Att få en hög dos c vitamin dos har visat sig att minska virala andningssjukdomar. Sett studier att 80 % minskar de virala andningssjukdomar vid höga doser av c-vitamin intranervös. Det är därför vi ser minskningen och högre antal friska i Kina. Finns tidigare studier på liknande virus infektioner där de använt sig av den metoden där de inte ens har krävts andnings hjälp redan efter tredje dagen.

På tal om läkarvården har jag själv egen erfarenhet angående bedömning av medicin. Har även flera bekanta som genom ändring av kosten samt läst om naturliga läkemedel som användes förut av våra förfäder. Han blev frisk ifån en aggressiv cancer. Hade du läst historian om den METABOLISKA epedemin som har ökat de senaste 30 år sen vi övergick till industriell matkultur där närproducerat nästan är uteslutet nu.
Om du också hade haft en brinnande intresse hade du med sök information, jag håller på att läka den viktigaste personen i mitt liv med aggresiv cancer. DETTA håller på hjälpas mycket bättre än den läkaren säger.

Har en dagbok som går i arv i min familj som börjades skriva 1846 där mycket information finns att hämta.
Citera
2020-03-02, 12:22
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Du kan inte mena allvar att du inte tror detta har med Corona att göra? Om du har sett filmen så borde du även sett mannens munskydd. Dra vilka slutsatser du vill...

Att folk ens förnekar fortfarande...

Skulle ett munskydd göra en immun mot någon av de andra 1000 sjukdomar som får folk att kollapsa varje dag? Det är snarare naivt att tro att det skulle vara sjukdomen. Mycket större chans att det är en annan orsak.

Jag förnekar ingenting men som sagt så säger inte sådana videos särskilt mycket. Folk har trillat ihop innan och kommer göra det efter. Flertalet fall ifrån kina som var andra orsaker.
Citera
2020-03-02, 12:23
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavur2020
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/folkhalsomyndigheten-vill-fa-iranskt-flygbolag-provat

Så vi skall låta smittade personer vara kvar i Iran?

Deras sjukvård är något överbelastad just nu medans vi har kapacitet kvar i Sverige.
Citera
2020-03-02, 12:24
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
2,4% känns inte som bara. Om teoretiskt alla får det så innebär det 240000 pers i Sverige. Troligtvis skulle 10% kilat ändå.

Men problem 2 är att om detta sveper över Sverige på ett år så kommer sjukvården att falla av alla som söker sig dit och att de som jobbar där också insjuknar till olika grader.

Detta har väl förvisso tagits upp i tråden ett par hundra gånger men är väl varje fall de mest basala händelserna som kan få ganska svåra följder.

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Exakt, det är antalet sjuka som behöver sjukvård som är extremt oroande, speciellt i ett land som Sverige där vi har minst vårdplatser inom EU.

Dödligheten kommer ju öka om inte alla får vård och smittan sprider sig.

Exakt detta riskerar att bli problemet och att förbygga en sådan situation överhuvudtaget verkar vara supersvårt rentav helt omöjligt att ta in för vissa i tråden.
Citera
Medlem
Varenda svensk myndighet som som sätts på prov, skulle troligtvis bete sig lika tafatt och senfärdigt som Folkhälsomyndigheten. Att sitta av tiden för en fet lön, tycks vara deras huvuduppgift.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Helt galet agerande.
Och tyvärr sant och jag tror minst 50% chansar för att få lite spänning i livet. Huspriserna har gått upp och pengarna bränner i fickorna med noll ränteläge och osäkert börsläge. Allt är köpt så nu är det bara spännande resor kvar och kläder som måste, måste bytas ut. Kommer jag bli smittad eller ej, vad spännande!
En ny klänning, vad spännande, jag lever!
Senast redigerad av shivashambo 2020-03-02 kl. 12:29.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Folkhälsomyndigheten gör bedömningen att de ansvariga myndigheterna i Iran inte har kontroll över situationen. Därför vill man att Sveriges direkta flygförbindelser med Iran genom IranAir ska stoppas.

– Att under nuvarande omständigheter fortsätta att ta emot stora grupper av passagerare från Iran skulle allvarligt försvåra arbetet med att begränsa spridningen av covid-19 och öka risken för en lokal spridning av infektionen, säger Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson.

Nu är det dags. Bättre sent än aldrig antar jag.
Edit: Jaha... Det ska bara omprövas och funderas på. De ska ha lite möten först. Kanske nästa månad......

Med deras initiala resonemang har det ingen betydelse eftersom det redan befinner sig iranier här. Det är nämligen så WHO resonerade kring att förbjuda flyg från Kina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavur2020

Man borde stängt ner flyg från både Italien och Iran för en vecka sedan, minst.

Men bättre sent än aldrig.

"desperate times call for desperate measures"
Citera
2020-03-02, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
2,4% känns inte som bara. Om teoretiskt alla får det så innebär det 240000 pers i Sverige. Troligtvis skulle 10% kilat ändå.

Men problem 2 är att om detta sveper över Sverige på ett år så kommer sjukvården att falla av alla som söker sig dit och att de som jobbar där också insjuknar till olika grader.

Detta har väl förvisso tagits upp i tråden ett par hundra gånger men är väl varje fall de mest basala händelserna som kan få ganska svåra följder.

Nästintill omöjligt att 100% skulle få det. Det går i stort sett inte. Men ja visst vore det ett elände om värsta tänkbara scenario inträffar. Men detta beror ju också på tid. Kan man sakta ner förloppet lär fler klara sig bra. Sjukvården klarar ett stadigt antal fall över tid, men inte tusentals på en gång. Forskning pågår även febrilt och man får nog mer och mer koll på hur detta bäst behandlas, vilka mediciner som är lämpliga etc. om några månader.
Citera
2020-03-02, 12:25
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Därför att om vi får ett Worst case scenario så kommer 60-80 % av befolkningen att bli sjuka. Då är 2% väldigt mycket helt plötsligt.
Tror du verkligen att 60-80% är rimligt i ett samhälle som känner till smittan?

Helt plötsligt fattar folk galna beslut och utsätter sig för bekräftat sjuka, det är vad som skulle krävas för att ens starta en spridning i denna omfattning.
Citera
2020-03-02, 12:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Hur fan fick du ihop det här? Även om HELA Sverige smittades (i princip omöjligt), och man tog i med den högsta uppskattade dödlighetssiffran (4%) så kommer du inte i närheten av EN miljon ens. Lugna ner dig. Sitt ner i båten.

Beror dock på hur man räknar. Ca 20% av alla fall hamnar i kritiskt/allvarligt tillstånd och behöver vård. När vårdplatserna är slut kan man alltså räkna med att dödligheten ökar. Om vi säger att hälften av dessa 20% i kritiskt tillstånd dör utan sjukvård så blir det alltså ca 1 miljon i Sverige ifall hela befolkningen skulle bli smittad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in