Citat:
Ursprungligen postat av
coronakontot
Jag köper att C-vitamin kan hjälpa i försvaret mot virusinfektioner, det har jag sett tillräckligt med rapporter kring. Men sen går du in och svepande säger att all modern medicin och vård är skadlig. Det fungerar inte så, världen är inte svartvit. Skulle inte kalla dig foliehatt men lite väl lättledd kanske? Menar du på riktigt att covid-19 inte påverkar lungorna? Har du inte läst rapporterna om hur mycket effektivare det är att röntga lungorna än att köra de där testkiten? Det är nåt som inte stämmer i din argumentation, utifrån mitt perspektiv. Kanske missförstår jag.
Du har nog missförstått mig, jag säger att det är ju den stora dödsanledningen att lungorna påverkas. Att få en hög dos c vitamin dos har visat sig att minska virala andningssjukdomar. Sett studier att 80 % minskar de virala andningssjukdomar vid höga doser av c-vitamin intranervös. Det är därför vi ser minskningen och högre antal friska i Kina. Finns tidigare studier på liknande virus infektioner där de använt sig av den metoden där de inte ens har krävts andnings hjälp redan efter tredje dagen.
På tal om läkarvården har jag själv egen erfarenhet angående bedömning av medicin. Har även flera bekanta som genom ändring av kosten samt läst om naturliga läkemedel som användes förut av våra förfäder. Han blev frisk ifån en aggressiv cancer. Hade du läst historian om den METABOLISKA epedemin som har ökat de senaste 30 år sen vi övergick till industriell matkultur där närproducerat nästan är uteslutet nu.
Om du också hade haft en brinnande intresse hade du med sök information, jag håller på att läka den viktigaste personen i mitt liv med aggresiv cancer. DETTA håller på hjälpas mycket bättre än den läkaren säger.
Har en dagbok som går i arv i min familj som börjades skriva 1846 där mycket information finns att hämta.