Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Läste nyligen och la även in en kommentar här angående när HD berättar för två olika personer att LW är försvunnen. Det ska vara innan klockan 10 på fm, men kontakten mellan SD och HD är inte förrän runt 11 då han berättar det för henne. I förhöret undrar man också varför HD visste att dörren till LW stod på glänt (Enligt SD ska det vara HD som berättat det för honom).
SNURR!
Har inte hunnit till deras förhör men tycker å andra sidan inte att det är konstigt att halva Hjärsta visste om både försvinnandet och "dörr på glänt". Båda de äldre barnen W kontaktade ju kompisar och som jag har förstått det känner alla verkligen alla. Jag vet ju att av det jag fått höra, hur fort det sprider sig.
Aktbilaga 146:
Noa tittar i sin telefon på Snapchat till Albi*n Lind*in. Albin brukar alltid spara all
konversation. Det var under tiden 07.12-07.14
Noa: kommer nog inte till skolan
på ett tag
Albin: varför?
Noa: Mamma är borta.
Albin: Va!!!
Noa: Ja vi skulle fira Aron och när vi kom så
var hon borta och dörren var på glänt
Minns inte när UWs sms gick ut, som sedan spred sig vidare. Kanske ngn annan har koll.
Jag reagerade faktiskt på sonens "på ett tag". Hur kan han göra den bedöming kl 07.12?
LW drog ju iväg titt som tätt och letade burkar eller gjorde andra ärenden. Det kunde ju ha funnits en högst rimlig förklaring vid den tiden. I deras värld hade det ju bara passerat en timme.