2020-03-01, 20:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ingen blir högintressant bara för att ha haft sex med henne.
Alla män visar inte samma galenskap som SD.
Ja, visst kan en man ha sex med en kvinna utan att sedan döda henne. Och angående galenskap så blir det väl ofta en ganska vinklad bild av den som är utpekad som mördare i en polisutredning. Kolla t.ex. på den empatilöse psykopaten Kaj Linna, eller de två onda psykopat-mördarbröderna i Arvika som enligt polisen ställde sig på sin kompis Kevins hals i triumf över att ha dödat honom. Väl rentvådda och sittande i TV4-soffan visade sig sedan alla tre vara både fullt normala och riktigt sympatiska.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-01 kl. 20:32.
Citera
2020-03-01, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Läste nyligen och la även in en kommentar här angående när HD berättar för två olika personer att LW är försvunnen. Det ska vara innan klockan 10 på fm, men kontakten mellan SD och HD är inte förrän runt 11 då han berättar det för henne. I förhöret undrar man också varför HD visste att dörren till LW stod på glänt (Enligt SD ska det vara HD som berättat det för honom).
SNURR!

Har inte hunnit till deras förhör men tycker å andra sidan inte att det är konstigt att halva Hjärsta visste om både försvinnandet och "dörr på glänt". Båda de äldre barnen W kontaktade ju kompisar och som jag har förstått det känner alla verkligen alla. Jag vet ju att av det jag fått höra, hur fort det sprider sig.

Aktbilaga 146:

Noa tittar i sin telefon på Snapchat till Albi*n Lind*in. Albin brukar alltid spara all
konversation. Det var under tiden 07.12-07.14
Noa: kommer nog inte till skolan på ett tag
Albin: varför?
Noa: Mamma är borta.
Albin: Va!!!
Noa: Ja vi skulle fira Aron och när vi kom så var hon borta och dörren var på glänt

Minns inte när UWs sms gick ut, som sedan spred sig vidare. Kanske ngn annan har koll.
Jag reagerade faktiskt på sonens "på ett tag". Hur kan han göra den bedöming kl 07.12?
LW drog ju iväg titt som tätt och letade burkar eller gjorde andra ärenden. Det kunde ju ha funnits en högst rimlig förklaring vid den tiden. I deras värld hade det ju bara passerat en timme.
Citera
2020-03-01, 20:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Troligtvis från barnens kaniner. Kaninhår som fastnat på en av SDs tröjor eller liknande, och som hon fick på handen när de bråkade. Jag hoppas verkligen de har analyserat detta.

Det kan ha kommit från vilda djur (räv, råtta, katt,grävling), hunden som UW har (eller kom den till senare?) JGs hunds hår som SD var hundvakt åt ibland, hundar som tidigare varit i området osv.

Om det hade varit fler hår än ett, kanske man hade tyckt att det var meningsfullt att analysera? Vilket de inte gjorde? Eller?

Allt beror väl också på hur händerna låg på brottsplatsen? Om de var knutna eller låg utvikta?
Citera
2020-03-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Okej ,men då kan han ju ha lånat sin största dotters shorts ? Ungdomar brukar ju vilja ha Big cloths nuförtiden ?
Antar att döttrarna älskade att ha kaniner i knäet ? att låna någon annan familjemedlems kläder när LW dog kan ju göra att polis inte riktigt hittar fram till vem som är den skyldige ?Något i den stilen ?

(Spekulation)
Eller att hans shorts låg bland döttrarnas kläder där det fanns kaninhår. Finns många lösningar. Men nåt kaninhår syntes ju inte nånstans på Lena - bara på en pinne i näromgivningen.
Citera
2020-03-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo ,men tänkte på att det kanske var därför HD visste att LW var försvunnen typ innan det hade bekräftats genom polis etc.
Då hade HD sagt det i förhören naturligtvis.Då hade UW sagt det i förhör.
Citera
2020-03-01, 20:29
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Här är en som han försökte med:
(Aktbilaga 145)
FB mess 2018-05-15 Från Stef*n D*vidsson Till T*ss P*ttersson (*=a,e)
Du, jag ska sluta skriva övertydliga och grova inviter till dig. Du är bra. Jag gillar dig. Vil ha dig som kompis.

Så hur många andra har han varit otrogen med, eller försökt med?
Ett av tecknen för en psykopat är sexuell promiskuitet.
Källa: https://www.expressen.se/halsoliv/psykologi/20-tecken-pa-att-du-kanner-en-psykopat/

Även en A*nika skriver SD sexuella anspelningar till på FB mess. I vittnesförhör berättar en granne om att kvinnor i området fått FB mess från SD där denne flirtar rätt tydligt.
Citera
2020-03-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det kan ha kommit från vilda djur (räv, råtta, katt,grävling), hunden som UW har (eller kom den till senare?) JGs hunds hår som SD var hundvakt åt ibland, hundar som tidigare varit i området osv.

Om det hade varit fler hår än ett, kanske man hade tyckt att det var meningsfullt att analysera? Vilket de inte gjorde? Eller?

Allt beror väl också på hur händerna låg på brottsplatsen? Om de var knutna eller låg utvikta?
Men hon hade bara några egna hårstrån i sina händer. Inga djurhår. Inte SDs hår. Bara sitt eget.
Citera
2020-03-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ser det som osannolikt. SD kallade kaninerna för råttor. Han hade inte mycket till övers för dom. Och ärligt talat verkar han inte vara en mjukis som gullade med en kanin i knät.
Området där LW hittades användes ju för rastning av hundar.
Det är därför inte helt osannolikt att det är hår från en Fido som hon råkat få i handen.
Citera
2020-03-01, 20:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Har inte hunnit till deras förhör men tycker å andra sidan inte att det är konstigt att halva Hjärsta visste om både försvinnandet och "dörr på glänt". Båda de äldre barnen W kontaktade ju kompisar och som jag har förstått det känner alla verkligen alla. Jag vet ju att av det jag fått höra, hur fort det sprider sig.

Aktbilaga 146:

Noa tittar i sin telefon på Snapchat till Albi*n Lind*in. Albin brukar alltid spara all
konversation. Det var under tiden 07.12-07.14
Noa: kommer nog inte till skolan på ett tag
Albin: varför?
Noa: Mamma är borta.
Albin: Va!!!
Noa: Ja vi skulle fira Aron och när vi kom så var hon borta och dörren var på glänt

Minns inte när UWs sms gick ut, som sedan spred sig vidare. Kanske ngn annan har koll.
Jag reagerade faktiskt på sonens "på ett tag". Hur kan han göra den bedöming kl 07.12?
LW drog ju iväg titt som tätt och letade burkar eller gjorde andra ärenden. Det kunde ju ha funnits en högst rimlig förklaring vid den tiden. I deras värld hade det ju bara passerat en timme.
Mycket underligt. Också regaerat på det, Det känns som SD var utvald redan innan mordet inträffat.
Citera
2020-03-01, 20:36
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Intressant, kan du utveckla hur du tänker?

Jag tänker som följer vad gäller min SPEKULATION kring GM:s eventuella val att relativt tidigt frånta LW synen:

1. GM önskade vara den sista LW lade ögonen på. Det tror jag denne uttalade för LW.

2. En blind LW hade GM grandiost övertag över. Hon kunde varken fly eller fäkta någorlunda framgångsrikt, menar jag.

3. Under den fortsatta attacken kunde LW inte se och därför inte exakt veta var GM var samt ej heller vad denne tänkte ta sig för, misstänker jag.

Hoppas att jag har fel.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Men hon hade bara några egna hårstrån i sina händer. Inga djurhår. Inte SDs hår. Bara sitt eget.

Ahh, tack, jag läste bara att någon i tråden skrev att hon hade ett hår som inte var identifierat som från människa i sin hand.
Måste ha läst slarvigt och/eller missuppfattat.

Man hinner ju varken läsa det ena eller det andra ordentligt. Särskilt inte om man ska hinna göra annat också.

Suck.
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Här är en som han försökte med:
(Aktbilaga 145)
FB mess 2018-05-15 Från Stef*n D*vidsson Till T*ss P*ttersson (*=a,e)
Du, jag ska sluta skriva övertydliga och grova inviter till dig. Du är bra. Jag gillar dig. Vil ha dig som kompis.

Så hur många andra har han varit otrogen med, eller försökt med?
Ett av tecknen för en psykopat är sexuell promiskuitet.
Källa: https://www.expressen.se/halsoliv/psykologi/20-tecken-pa-att-du-kanner-en-psykopat/
Oops kallar du verkligen detta för promiskuitet och otrohet när han var skild ?
Vad kallar du lättfotade LWs oräkneligt antal sexpartner då? Ingen har väl ens koll på hur många dom var.
Vänd på steken och förstå hur du skulle skriva om SD knullat runt som LW .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in