2020-03-04, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men du har ju glömt att hon skulle resa till Norge. Var det inte prylar överallt pga det tror du?

Nej, hon var okristlig. Guds straff verkställda genom SD. Han har gjort kristendomen en tjänst.

Är i tråden för att lära så detta inte sker igen.

Djup sarkasm, men åter till ämnet.

Advokaterna verkar ha gjort ett rätt blekt intryck, dessutom fadäs med onumrerade inlagor som de lämnade in under dagen till domstolen. Oaktat vad de kristna fundamentalisterna säger är det mindra bra av advokaterna.
Citera
2020-03-04, 15:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja verkligen sjukt hur han behandlar alla i hans närhet men särskilt sina barn.

Arv och/eller miljö formar oss så det kommer från antingen eller.

De jag även reagera på i förhören med hans bror vara att han sa att HD:s personlighet var väldigt lik deras mammas.

Funderar på om även HD har en släng av psykopati och de är lite varandras spegelbilder.

Skulle vara intressant att ta del av vad tidigare bråk mellan HD, systern och mamman handlade om.

Skulle inte förvåna mig, klassisk psykologi. Och sen kallade han ju HD för mamma i mobilen.
Säkert freudianskt, inte bara för att dölja kontakt.
Citera
2020-03-04, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Då är han dum i huvudet. Får han ett tidsbestämt straff så kan detta höjas till livstid i Hovrätten, om åklagaren också väljer att överklaga.

Hade han inte varit dum i huvudet hade Lena varit i livet i dag. Han kan inte acceptera att förlora.
Citera
2020-03-04, 15:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Angående hur det såg ut i LW:s bostad när poliserna kom dit och tyckte att det var mycket prylar:

Jag tänker att hon hade ”rivit fram” extra mycket eftersom hon skulle resa till Norge snart och kanske ville ”inventera”.

Hon hade blivit avbruten mitt i paketinslagningen. Om jag hade blivit avbruten mitt i paketinslagning så hade det varit rörigt även hemma hos mej, vilket det normalt inte är.

Tänker att det helt enkelt sammanföll.

Hon hade också mycket prylar i övrigt i bostaden - så det var väl extra ”skickligt” av henne då att det inte var ofräscht.

Så någon kvart var det verkligen inte.
Citera
2020-03-04, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Glömde (från rättsalen)

”Enligt försvaret ska Lenas mobilhörlurar ett bankkort vara försvunna. Och försvaret menar att varför skulle Stefan ta det, han han har eget bankkort. ”
Bankkort har en del i mobilskalet. Hörlurarna kan ju också följt med telefonen när den försvann.
GM ville kanske inte lägga tid på att bara ta mobilen så allt fick följa med?
Citera
2020-03-04, 15:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Skulle inte förvåna mig, klassisk psykologi. Och sen kallade han ju HD för mamma i mobilen.
Säkert freudianskt, inte bara för att dölja kontakt.

Han kallade även LW för ”Mamma”.
Vilket jag tycker är mycket märkligt.
Citera
2020-03-04, 15:18
Medlem
Citat:
Men du har ju glömt att hon skulle resa till Norge. Var det inte prylar överallt pga det tror du?

Ser mig runt på skrivbord och kontoret, bara hoppas SD inte blir friad, jag förtjänar massor av slag om ordning och reda hemma och på jobbet är straffbart.

Seriöst, ingen påstår att LW var på en bra plats i livet den sista tiden. Ingen gör det. Men många av oss har förstått att relationen med kufiska psykopaten SD är starkt bidragande till hennes psykiska förfall. Finner få ord för de kristna snoriga asgsmar som finns i denna tråd.
Citera
2020-03-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Han kallade även LW för ”Mamma”.
Vilket jag tycker är mycket märkligt.
Det där är intressant. Han hade väl henne inlagd som "mamma" i mobilen väl? För att inte HD skulle kunna se vem som messade och/eller ringde? Eller har jag tolkat fel? KALLADE han henne mamma också när han pratade om henne eller till henne?
Citera
2020-03-04, 15:21
Medlem
Citat:
Nej, du.
Najstraj.
Men läs förhöret med polismannen. Snor-Johan var vänlig nog att lägga upp det för nån timme sedan.
Drivor av skor och jackor i hallen indikerar inte förberedelse inför Norge-resa!
Citera
2020-03-04, 15:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Nej, hon var okristlig. Guds straff verkställda genom SD. Han har gjort kristendomen en tjänst.

Är i tråden för att lära så detta inte sker igen.

Djup sarkasm, men åter till ämnet.

Advokaterna verkar ha gjort ett rätt blekt intryck, dessutom fadäs med onumrerade inlagor som de lämnade in under dagen till domstolen. Oaktat vad de kristna fundamentalisterna säger är det mindra bra av advokaterna.

Lam återgivning av NA, eller medveten PK-strategi...?

”Åklagaren saknar ett protokoll som de anser behövs redovisas för att slutföra sin sakframställan. Den kommer att göras imorgon istället. Imorgon kommer troligen även ett första målsägarförhör att spelas upp.”

Min källa:

Försvaret har inte lämnat in handlingar och det betyder att då åklagaren måste ha dessa så kan inte förhandlingarna fortsätta mer idag. Åklagaren måste nu lämna in ett tilläggsprotokoll pga att försvaret ställt till det med uppgifter som inte dem tidigare kläckt ur sig - trots dom fått såååååååå lång tid på sig”.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-04 kl. 15:41.
Citera
2020-03-04, 15:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där är intressant. Han hade väl henne inlagd som "mamma" i mobilen väl? För att inte HD skulle kunna se vem som messade och/eller ringde? Eller har jag tolkat fel? KALLADE han henne mamma också när han pratade om henne eller till henne?

Hade henne inlagd som kontakt ”Mamma”.
Han verkar inte ha haft överdriven kontakt med sin biologiska mamma, så det verkar inte rimligt att tro att han skulle kunna lura HD med det.
Att HD var inlagd som ”Mamma” är väl rimligt - men LW?
Nej, jag blir inte klok på det.
Citera
2020-03-04, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej, du.
Najstraj.
Men läs förhöret med polismannen. Snor-Johan var vänlig nog att lägga upp det för nån timme sedan.
Drivor av skor och jackor i hallen indikerar inte förberedelse inför Norge-resa!

Vad vill du förmedla med det? Dog hon pga det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in