2020-03-03, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tror du på riktigt att SD skulle ha använt
kondom?

När barnet blev till så använde tydligen
inte LW något preventivmedel.

SD kanske inte visste att han var far till
honom? Det kanske var det hon berättade
för honom den 14 maj 2018.
Något nytt hon hotade att avslöja om SD
åkte till USA med HD?

Jag tror att hennes vinnarskalle blev
hennes död.
Ha ha.. Nää tror nog inte han använde gummi.
Jag vill vara försiktig med konspirationsteorier.
Jag tror sanningen är enklare än man kan tro.
Tror inte de har nåt barn ihop.
När skulle hon ha fött det? och vem skrev på födelseattenten i så fall?
Jag tror inte att nåt barn var skäl till mordet utan hennes svek mot honom då hon berättade för frun.
De kan få "taggarna utåt då".
Citera
2020-03-03, 09:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Extradottern (som enligt LWs mamma blivit tillsammans med UW) har väl en hund om jag inte missminner mig.

Som ser ut som en räv...

Extradottern är också adopterad och har
kanske samma bekräftelsebehov som LW
hade?
Citera
2020-03-03, 09:02
Medlem
Citat:
kondom?

åkte till USA med HD?

hennes död.
Hon kunde inte med att bli avvisad och få ett nej för en gångs skull.
Citera
2020-03-03, 09:03
Medlem
Citat:
kondom?

åkte till USA med HD?

hennes död.
Om LW blivit gravid med SD så hade hon berättat det för honom?
Han hade då krävt att hon skulle göra en abort.
Citera
2020-03-03, 09:05
Medlem
Rosamunds avatar
God morgon

Vet inte om det här varit uppe för diskussion. Ligger 4 dagar efter i tråden men vad är det för fasoner av NFC att vägra utreda SD:s alibi. Det är väldigt viktigt kan jag tycka. Att slå hål på hans alibi måste vara av topprioritet.

https://www.na.se/artikel/09-00-aklagaren-om-vad-45-aringen-gjorde-dagen-efter-mordet-folj-rapporteringen-fran-rattegangen-om- hjarstamordet

Citat:
Polisen har sett att det skett händelser kring 45-åringens webbhistorik runt tidpunkten för mordet klockan 23.34.

– Det sker en rad olika okända kommunikationer på den misstänktes google-drive. Nationellt forensiskt center (NFC) har fått frågan om vad detta är för något, säger Therese Johansson.

NFC ska inte ha velat utreda vad kommunikationerna bestått av. Den lokala IT-avdelningen på polisen ska istället ha fått undersöka vad de kan betyda.

"Jag menar att osäkerheten i alla möjliga scenarion gör att det inte går att säga
att det som avsätter webbhistorik i datorn vid tiden 23 .34 sker på grund av en
aktiv handling av någon som sitter vid datorn, eller om det uppstår på grund av
en synkronisering till eller från Google Drive", skriver IT-forensikern i ett PM.
Citera
2020-03-03, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ja, i loggar jag läst från sms-konversationer mellan L och S, så diskuteras bl.a. försoningssex. Det kräver ju att man grälar, bråkar och är osams menar Lena. Stefan å sin sida tycker det går att ha försoningssex utan gräl. Jag uppfattar också att L aldrig skulle ha stannat hos S utan alla dessa slitningar. Dynamiken och laddningen verkar ligga i fullt utvecklat krig. Då blir det som mest intressant, när man är hatisk och kåt samtidigt. Åtminstone från Ls håll. Drama queen tendenserna syns mycket tydligt, allt förstoras upp och löper amok.

S gillar och reta och trigga henne genom att prata om familjens och fika på farsdag, då blir L vansinnig. Det är en aning patetiskt och pinsamt hur de interagerar. När L ska iväg med någon kille, flippar plötsligt Stefan och får ett vansinnesutbrott.

Jag börjar alltmer känna, allt eftersom jag läser, att om H vill ha S, så förtjänar hon inte bättre. Valet säger ännu mer om henne än om honom. Likadant med L, hon kunde inte leva med honom och inte vara utan honom.Hon ansträngde sig det yttersta för att provocera, och nu är hon död.

Kan bara instämma med dig.
Jag menar inte att de här är unika.Jag menar inte att svärta ner någon.Jag kan bara gå till mig själv.
Det är inte helt lätt om man är en sån som LW t ex. Att man dras till spänningen o farligheten.Titta själv på hur många kriminella på våra anstalter som får horder av kärleksbrev från ystra damer.
När ska vi lära oss att uppskatta de fria snälla männen?De som vill oss väl?
Jag tycker det är hög tid numera!

(Varför kan man inte ha försoningssex utan bråk?))..
Citera
2020-03-03, 09:10
Medlem
Citat:
Hon verkar ha behövt en man som hon
hela tiden var tvungen att kämpa för.
Varje dag var en tävling med HD.
Varje gång hon lyckades tvinga SD att
ha kontakt med henne så vann hon över
HD.
Digitalt, IRL, sex.
Hon låg in sitt revir i HDs och SDs hem.

Just så, det är tävlingsmoment som också är en viktig ingrediens i saken. En del kvinnor vill helst interagera med en upptagen man, de triggas av utmaningen i att utmanövrera mannens hustru. Lena verkar stundtals mer besatt av Hanna än av Stefan.
Citera
2020-03-03, 09:11
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Ähh.. De har inget gemensamt barn...

Nej, i nån av LW:s och SD:s chatter skriver Lena att hon fått sina barn men gärna fått ett till och han svarar att han vet det. Det tolkar jag som att de pratat om att hon velat ha hans barn men att nu blev det inte så.
Citera
2020-03-03, 09:16
Medlem
Citat:
Eftersom du inte vet om vilka yrkesprofessionella som finns i tråden, så kan du knappast utgå från att alla är amatörer inom de fält du anger. Själv anser jag det rätt tydligt att det finns just sådan spetskompetens i tråden.

Dessa personer var trasiga redan innan S. Sedan har relationen till honom gjort saken värre alla kategorier.

Trampade jag på en öm tå? Eftersom du tar dig friheten analysera LW, SD och hd kan jag ju äga rätten att analysera dina analyser och andras analyser. Dessutom om vederbörande säger sig besitta spetskompetens är jag mer redo för det. Allergisk mot falska påståenden helt enkelt.

Är ju ett känt internet fenomen att alla är välutbildade och med stor kunskap, vilket väldigt sällan stämmer. På flashback har vi den berömda flashback dasen som bästa exempel på överdrifter. De överdriver och skarvar helt enkelt.

Frågan är om exempelvis HD var trasig innan SD, svag möjligtvis. LW var svag och till viss del trasig. Men personer likt SD sniffar till sig offer, starka individer som genomskådar honom blir fiender som de antagligen flyr ifrån eller fryser ut i en konflikt.

Så nej jag tror inte på stor spetskompetens i tråden, glada och i vissa fall duktiga amatörer. I vissa fall otrevliga amatörer som inte vet vart linjen går mellan att granska eller karaktärsslakta någon. Ingen nämnd ingen glömd.
Citera
2020-03-03, 09:17
Medlem
Citat:
Ja, i loggar jag läst från sms-konversationer mellan L och S, så diskuteras bl.a. försoningssex. Det kräver ju att man grälar, bråkar och är osams menar Lena. Stefan å sin sida tycker det går att ha försoningssex utan gräl. Jag uppfattar också att L aldrig skulle ha stannat hos S utan alla dessa slitningar. Dynamiken och laddningen verkar ligga i fullt utvecklat krig. Då blir det som mest intressant, när man är hatisk och kåt samtidigt. Åtminstone från Ls håll. Drama queen tendenserna syns mycket tydligt, allt förstoras upp och löper amok.

S gillar och reta och trigga henne genom att prata om familjens och fika på farsdag, då blir L vansinnig. Det är en aning patetiskt och pinsamt hur de interagerar. När L ska iväg med någon kille, flippar plötsligt Stefan och får ett vansinnesutbrott.

Jag börjar alltmer känna, allt eftersom jag läser, att om H vill ha S, så förtjänar hon inte bättre. Valet säger ännu mer om henne än om honom. Likadant med L, hon kunde inte leva med honom och inte vara utan honom.Hon ansträngde sig det yttersta för att provocera, och nu är hon död.
Nej.HD förtjänar ingen bättre.Hon vill ju ha honom åter
Citera
2020-03-03, 09:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Om LW blivit gravid med SD så hade hon berättat det för honom?
Han hade då krävt att hon skulle göra en abort.

LW kanske inte visste vem som var far
till barnet? UW eller SD?
Citera
2020-03-03, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Just D E T här förhöret hade jag missat. Jag kan bara instämma i din frustration, alltså precis som med blodet så känns ju bara alltihopa (alla sexscenarion) som överdrivet, påhittat svammel?!?! Alltså att Lena skulle haft sex med en cykelsadel, blir ju bara värre & värre. Beskrev han inte deras relation som "mellanmjölk" i början? Tämligen simpel och v a n l i g?

Den "magiska vänskapen" som mest gick ut på att ha sex så ofta som möjligt och på så många ställen som möjligt. Helst _b a k i f r å n_. Hur kunde Lena, en fd PRÄST, tro att detta var Mr Rajt eller kärlek på riktigt?

Reagerade specifikt på en kommentar från Stefan i detta förhöret.

F: Var det sista ...
MT: Ehh ... F: Gången som ni hade sex?

MT: Vi kanske hade på lördagen också ehh, det vet jag inte men, hyfsat stor chans att vi hade det på lördagen, men för mej var inte det här ehh, fredagen några dar innan jag planerade att med upprepat grovt våld mörda henne, det var inte det, så jag minns inte den gången speciellt, jag minns inte vad hon hade för kläder gången innan heller

Ja, reagerade också på det. Skönt att han fick tala sanning iaf EN gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in