2020-03-01, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Säger han med 300 inlägg i tråden. Bristen på självinsikt verkar vara det som förbinder er doomers. Haha

Och här har vi ett typexempel på en sådan jag menar. Den här användaren kommer dock med särskilt efterblivna och okunniga argument och kommentarer och är därför självklart ingen stor fara då han/hon knappast lyckas övertyga särskilt många.
Citera
2020-03-01, 15:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Vad är din grund för att inta ta den inställning du har?

Är du rädd för det hela eller har du något mer substantiellt att gå på?

Rädd för vad?

Min inställning är att diskutera i olika trådar på Flashback, specifikt i trådar där det finns uppenbart vansinniga åsikter.
Citera
2020-03-01, 15:15
Medlem
Symptms avatar
Stall tvingas stänga. Nu har en häst i sverige fått coronavirus också...

https://www.nt.se/nyheter/norrkoping/stall-tvingas-stanga-pa-grund-av-coronavirus-om6525777.aspx
Citera
2020-03-01, 15:16
Medlem
Märkliga är att Sverige som alltid brukar vara så mycket emot "Survival of the fittest" helt plötsligt kör tvärtemot. Medans alla andra länder tar till åtgärder så är det nu lite "Tough luck" om man har bakom liggande sjukdomar eller är äldre och riskerar att dö av detta.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Räkna med minst 5 nya fall i Sverige idag, antigen importerade av vår kära regering eller som blivit exponerade av dom som redan är smittade. Imorgon kan ni räkna med de dubbla. Turkarna har stängt gränsen till Italien, kloka är dom iallafall, och vet ni vad ? Inte ett enda fall finns Turkiet, där har ni hur man stoppar en smittspridning.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acetal
Ni som arbetar i matbutiker i Sverige, har ni märkt att folk bunkrar på sig mer i dagsläget?

Jag var och handlade lite mat att ha med till arbetet, i en större Willys-butik i Göteborg, nu på morgonen och roade mig med att kolla butikshyllorna. Där det var flest tomma hyllor var bland pastan, följt av riset. Konserver var till viss del utplockat men jag kollade inte så noga på dem. Billig pasta- och köttfärssås på glasburk var helt slut, fanns kvar av de dyrare.

Är det normalt att det är så utplockat p.g.a. det är söndag och att det fylls på imorgon igen eller beror det på annat?

Det vore ju bra om så är fallet. Om folk t.ex. tar fram och bockar av MSB:s beredskapsbroschyr så är landet bättre rustat för en kommande kris eller andra samhällsstörningar. Pasta, ris och kodnerver är ju det man borde ha en del av hemma t.ex..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du hoppas väl det antar jag, för vad skulle du annars syssla med om du inte fick jaga upp dig själv och andra i den här tråden?

Jag hoppas naturligtvis inte det, men allt tyder på det. Vad skulle plötsligt ha fått stopp på spridningen, när man inte har vidtagit en enda åtgärd? Jag tror inte på mirakler.
Citera
2020-03-01, 15:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Ett barn på 45 dagar har dött i Sydkorea.

OK väldigt tråkigt, men det är då undantaget.
Citera
Medlem
messiasibids avatar
England rapporterade precis in 12 nya bekräftade fall. Och detta stod i en artikel på bbc.

"Out of the remaining eight cases, six had recently returned from Italy and two had been to Iran."

Och vi kör fortfarande öppna flyg till högriskområden och ingen screening. Uruselt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Och här har vi typexempel på en sådan jag menar. Den här användaren kommer dock med särskilt efterblivna argument och kommentarer och är därför självklart ingen stor fara då han/hon knappast lyckas övertyga särskilt många.
Det som avslöjar sånna som dig är att om du verkligen trodde på de lögner du sprider skulle du inte ha tid att sitta här och bomba tråden.

Om du verkligen trodde på det du skriver borde all din vakna tid läggas på att förbereda dig på kommande katastrof. Du är typexempel på en doomer! Bara snack, ingen verkstad.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Och här har vi ett typexempel på en sådan jag menar. Den här användaren kommer dock med särskilt efterblivna och okunniga argument och kommentarer och är därför självklart ingen stor fara då han/hon knappast lyckas övertyga särskilt många.

Men du, din superdåre, hade ju som primärt argument att de som postade många inlägg var inte att lita på.. du postar ju mest?
Citera
2020-03-01, 15:18
Medlem
Herregud,

Sverige har redan gått under.

Det går INTE att köpa munskydd, handsprit, bönor i konservburk någonstans längre!

Vad fasiken har hänt?

Vad är det mer jag glömt på min överlevadnadslista ???

Vad mer ska man köpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in