2020-03-01, 14:22
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Den här tråden handlar mest om alarmister och domedagsprofeters budskap. Vetenskapliga underlag som går emot dessa budskap sopas under mattan. Om man inte hittar några evidens för sjuka barn eller barn i smittspårningar så måste man redovisa detta, inte sopa under mattan. Allt annat är oseriöst.
Men vad tror du ditt muttrande gör för skillnad i tråden? Du behöver vara på Facebook och lugna alla Aftonbladetläsare som gått i taket av total panik, inte sitta här och fortsätta leka skolpolis när ingen jävel ens bryr sig om dina ordningsfrågor.

En trådsanning här gör INGEN skillnad ute i samhället, varför lägger du bara inte ner ditt gnällande och drar någonstans där det kanske gör mer nytta? Bara att du håller tråddeltagare ansvariga för Expressens rubriksättning visar ju att du inte vet vad som är fram eller bak. Jag har sagt det förr och säger igen: suck...
Citera
2020-03-01, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Ja men då får de väl agera då? Tycker du på allvar att skolor borde hållas stängda i hela landet nu för att 13 personer är sjuka?

Ja det tycker jag, i synnerhet med tanke på att det nu kommer hem så många sportlovsfirare. Man borde i vilket fall som helst inte utesluta en sådan åtgärd, men det har politikerna redan gjort.
De tror på något sätt att de kan lura verkligheten genom att låtsas att den inte finns. Men detta kommer man inte runt. Jag antar dock att våra politiker aldrig kommer att vidta några effektiva åtgärder. Man kommer hellre låta halva folket dö. Då blir FN glada och det är bra för miljön.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Förbered oss på det värsta och hoppas på det bästa. Om det visar sig att vi hade fel och reaktionen var överdriven så kan vi alla vara glada. Det blir visserligen en ekonomisk förlust, men det är något som går att återhämta sig från. Fungerar tyvärr inte åt andra hållet om vi låtsas som att det regnar och det visar sig att folk börjar dö och blir svårt sjuka.

Jag tror absolut inte att detta är ett dödsvirus, men inte ens att några få procent av befolkningen dör är acceptabelt enligt mig. Vi har/hade chansen att skrida till handling och försöka stoppa viruset.

Behöver inte bli en så stor förlust, bara att konsumera maten man köper
Citera
Medlem
Ni som arbetar i matbutiker i Sverige, har ni märkt att folk bunkrar på sig mer i dagsläget?

Jag var och handlade lite mat att ha med till arbetet, i en större Willys-butik i Göteborg, nu på morgonen och roade mig med att kolla butikshyllorna. Där det var flest tomma hyllor var bland pastan, följt av riset. Konserver var till viss del utplockat men jag kollade inte så noga på dem. Billig pasta- och köttfärssås på glasburk var helt slut, fanns kvar av de dyrare.

Är det normalt att det är så utplockat p.g.a. det är söndag och att det fylls på imorgon igen eller beror det på annat?
Citera
Medlem
Twitter-rapport från Iran. Mycket oroande om det är så illa. Vi måste screena flyg från Iran!

https://twitter.com/aliostad/status/1233668766124400640?s=12
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Idag möjligen +1 för det är söndag och då jobbar man inte i Sverige

Jag var i en mataffär nyss och såg ett gäng jobba där. Finns faktiskt folk som jobbar på helgen med. Med det sagt kanske det inte förekommer något fall idag, vilket är positivt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Herregud vad de underdriver situationen.

Tror ni ärligt talat att Kina hade begärt massiva karantäner för vanlig influensa?

Karantänerna handlar om att begränsa smittspridning. Det är ett nytt virus där hela befolkningen står utan immunitet och som är väldigt smittsamt. Det Kina avser skydda är sitt lands produktivitet. Med andra ord ekonomin är i centrum inte ev. dödsfall hos äldre eller multisjuka.
Citera
2020-03-01, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Men vad tror du ditt muttrande gör för skillnad i tråden? Du behöver vara på Facebook och lugna alla Aftonbladetläsare som gått i taket av total panik, inte sitta här och fortsätta leka skolpolis när ingen jävel ens bryr sig om dina ordningsfrågor.

En trådsanning här gör INGEN skillnad ute i samhället, varför lägger du bara inte ner ditt gnällande och drar någonstans där det kanske gör mer nytta? Bara att du håller tråddeltagare ansvariga för Expressens rubriksättning visar ju att du inte vet vad som är fram eller bak. Jag har sagt det förr och säger igen: suck...
Men snälla det är fakta att ni, bland annat du, är skitnödiga dramatiker som vill förstora det överdrivet mycket. Samma skit med svininfluensan. Vad hände? Ingenting nämnvärt.

Fan sluta överdriva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Skulle gärna höra vad du och andra coronaförnekare anser om Kinas hantering av utbrottet i Wuhan.

Tycker ni att Kina har agerat för kraftigt för att stoppa spridningen och att deras åtgärder är omotiverade?
Ja, det är inte så ofta dom nämner Kinas "dumhet" med hanteringen av detta, inte heller Japan eller Sydkoreas. Hur det kan gå om man inte är på tå visar ju Italien nu även om dom nu hade lite kontroll av flygplatser i början, för att inte tala om Iran. Även dumheten i Norge och sjukhuset där bör väl kommenteras.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta

Men snälla det är fakta att ni, bland annat du, är skitnödiga dramatiker som vill förstora det överdrivet mycket. Samma skit med svininfluensan. Vad hände? Ingenting nämnvärt.

Fan sluta överdriva.

Kolla din signatur där du lägger länkar för att dramatisera ännu mer.
Citera
2020-03-01, 14:28
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Perfekt att du utan omsvep köper en användares uppgifter utan källa.
Vad säger att jag gör det?

H*n skriver ju själv att det här är ett anonymt forum och att uppgiften därför inte kan bekräftas. Det är ju inget jag behöver upprepa då jag citerar inlägget.

Hade det varit information som hade kunnat bekräftas/styrkas med källor så hade detta efterfrågats, men givet att så inte är fallet så kan man väl ställa följdfrågor och låta andra värdera informationen utifrån de förutsättningar som gives?
Citera
2020-03-01, 14:28
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasarely
Twitter-rapport från Iran. Mycket oroande om det är så illa. Vi måste screena flyg från Iran!

https://twitter.com/aliostad/status/1233668766124400640?s=12

I sosse Sverige tar vi det lungnt.
https://www.friatider.se/12-plan-fran-italien-och-iran-landar-idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in