2020-03-01, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer

I den här tråden finns några extremt aktiva users som tar det ett steg längre och bokstavligen idiotförklarar de som vill vara försiktiga och som försöker garderas sig och kika lite på vad de kan göra.

Inte utan att jag blir nyfiken på deras syften.... Man lägger liksom inte ner så mkt tid på att stämpla oroliga själar som dårar om man inte har en agenda.

Detta. Är ett antal användare här inne som lagt ner oproportionerligt mycket tid på att med alla möjliga medel förminska situationens allvar. De har varit aktiva så gott som dygnet runt i flera veckor nu och gör inte annat än att håna alla som ser det här som en allvarlig situation.

Deras påståenden och argument har blivit krossade och motbevisade gång på gång, detta verkar dock inte stoppa dem öht utan de fortsätter greppa efter varje halmstrå.

Potentiellt farliga individer med en förmodad bakomliggande agenda, absolut.
Citera
2020-03-01, 15:10
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det finns inte mycket att ta bilder på. Det intressanta är nog att 99% av alla bär mask.

Bär du själv mask?
Citera
2020-03-01, 15:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Känner du till honom? Vad gör att du avfärdar det han skriver eller för den skull beskriver honom som helt vriden?

Därför att jag läst det han skriver och det är en persons egen uppfattning.
Citera
2020-03-01, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Ändå bra att ingen testats positivt idag, det kan ju bli så att vi har tur

Det kan man inte säga säkert. På helgen är det ganska lugnt. Men I morgon tror jag det kommer fler coronafall både i Sverige och Norge. Sportlovet bidrar så klart.
Citera
2020-03-01, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Vänta tills imorgon.

Vad är det som säger att just morgondagen ska ge en massa utbrott?

Igår en person.
Idag noll.
Hittills.

Det är väl bra?
Tycker du inte det?
Citera
2020-03-01, 15:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det kan man inte säga säkert. På helgen är det ganska lugnt. Men I morgon tror jag det kommer fler coronafall både i Sverige och Norge. Sportlovet bidrar så klart.

Du hoppas väl det antar jag, för vad skulle du annars syssla med om du inte fick jaga upp dig själv och andra i den här tråden?
Citera
2020-03-01, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
I artikeln på The Guardian som ska vara skriven av någon kines från Wuhan som varit smittad och tillfrisknat nämns ingenting om såna saker, det var mer "jag gick till läkaren, fick diagnos, fick medicin, osv."

To hell and back’: my three weeks suffering from coronavirus
Coronavirus outbreak
Tiger Ye, 21, lives in Wuhan and started showing symptoms in mid-January. Here he tells the story of his illness and recovery

https://www.theguardian.com/world/2020/feb/29/to-hell-and-back-my-three-weeks-suffering-from-coronavirus

Luktar som kinesisk statspropaganda

Givetvis finns det sånna fall också. Men det värsta är väl att kinesiska myndigheter struntade i varningarna i början och försökte tysta ner det hela. Hade man agerat tidigare hade man sannolikt sluppit kaoset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentastenmur
en jävla massa skräpinlägg.om alla slutar skriva så vore det bra.låt riktiga experter göra uttalanden, ni kan inte ett skit mer än vad som går att googla på..
Och där kom ett till, tack för bidraget.

SVT-play, något för dig och experten Anders Tegnell att se.
Coronaviruset
Australiensisk film från 2020
https://www.svtplay.se/video/25762164/coronaviruset?info=visa

Hur det kan gå då myndigheter försöker tona ner faror.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Därför att jag läst det han skriver och det är en persons egen uppfattning.

Vad är din grund för att inta ta den inställning du har?

Är du rädd för det hela eller har du något mer substantiellt att gå på?
Citera
2020-03-01, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Vad är det som säger att just morgondagen ska ge en massa utbrott?

Igår en person.
Idag noll.
Hittills.

Det är väl bra?
Tycker du inte det?

Håller med. Jag hoppas vår tur håller i sig. Turen kommer vara viktig nu i början. Håller alla tummar att vi ska klara oss utan exponentiell spridning så länge som möjligt
Citera
Medlem
Ok. 1 meter ska man ha i avstånd till andra. Ett tips som enbart fungerar för bilister eller folk med eget flygplan eller isolerade jobb.

Men, om man inte har längre kontakt med någon inom 1 meter så är det ingen fara. Vad är längre kontakt? 15 minuter?

Tågresor är tydligen inte ok.

Man får hoppas på att bli smittspårad i sämsta fall.
Citera
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Ett riktigt ekonomiskt nedställ väntar. Pratat med de som har hotell och konferenser i Sverige. Avbokningarna har tagit rejäl fart. Så det blir knapert på många arb platser framöver.

På matvaruaffärerna är det dock lugn handel m chips o ölkorv i fokus va jag kan se. Inte tomt på hyllorna.
Det enda som jag har märkt i mataffärerna är att konserverna börjar ta slut nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in