2020-03-01, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ska det räknas som madonna bör siffran vara 0-1. Helst noll. Kvinnor som haft mer än en anses av män som letar madonna som skadat gods vad gäller familjebildning.
Då lär ju de prostituerade gå en mycket ensam framtid till mötes med tanke på att de har sex med 5-6 olika män varje dag
Citera
2020-03-01, 12:55
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Då lär ju de prostituerade gå en mycket ensam framtid till mötes med tanke på att de har sex med 5-6 olika män varje dag

Ja jag tvivlar på att särskilt många prostituerade planerar att skaffa familj. Många av dem kan dock slå sig till ro efter karriären med miljontals kronor på banken, så jag antar att det väger över för dem. Alla gillar inte barn helt enkelt.

Men det finns säkert män som inte bryr sig. Nu pratade vi om män som endast söker madonnor för familjebildning. Dessa lär knappast skaffa familj med en prostituerad nej.
Citera
2020-03-01, 13:13
Medlem
Hydrodynamiks avatar
Citat:
Ja jag tvivlar på att särskilt många prostituerade planerar att skaffa familj. Många av dem kan dock slå sig till ro efter karriären med miljontals kronor på banken, så jag antar att det väger över för dem. Alla gillar inte barn helt enkelt.

Men det finns säkert män som inte bryr sig. Nu pratade vi om män som endast söker madonnor för familjebildning. Dessa lär knappast skaffa familj med en prostituerad nej.

Kvinnor som säljer sig själva blir inte direkt rika på vad de gör. De jobbar extremt sällan ensamma och har oftast en hallick som tar ungefär 80% av intäkterna. Många kvinnor har även blivit manipulerade till det livet. I Rumänien är tex vanligt att hallicken får en jätte ung tjej att bli hopplöst förälskad i honom, han gör henne gravid för att måla in henne i ett hörn och bli ekonomiskt beroende, han erbjuder sen henne att sälja sig själv så att hon får råd att köpa mat och han hanterar ekonomin. Sen gör han likadant på några fler unga tjejer och så har han skapat ett företag i princip. Pengarna brukar främst bara räcka till överlevnad då de vill behålla tjejerna i en desperat situation.
Citera
2020-03-01, 13:29
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Kvinnor som säljer sig själva blir inte direkt rika på vad de gör. De jobbar extremt sällan ensamma och har oftast en hallick som tar ungefär 80% av intäkterna. Många kvinnor har även blivit manipulerade till det livet. I Rumänien är tex vanligt att hallicken får en jätte ung tjej att bli hopplöst förälskad i honom, han gör henne gravid för att måla in henne i ett hörn och bli ekonomiskt beroende, han erbjuder sen henne att sälja sig själv så att hon får råd att köpa mat och han hanterar ekonomin. Sen gör han likadant på några fler unga tjejer och så har han skapat ett företag i princip. Pengarna brukar främst bara räcka till överlevnad då de vill behålla tjejerna i en desperat situation.

Du vet vad du pratar om märker jag. vanföreställningar deluxe

Rika är just vad många blir. Du minns kanske att det skedde ett tillslag mot en lägenhet i Stockholm för ett tag sedan. Det var en rumänsk och en polsk tjej som sålde sex där om jag inte missminner mig. Aftonbladet beskrev dessa kvinnor som "några av samhällets allra mest utsatta". Kvinnorna vägrade dock "erkänna" att de var tvingade eller utsatta och det visade sig att dessa kvinnor turnerar jorden runt, drar in 15k per dag på sitt sexsäljande och lever mer eller mindre i lyx. Några dagar efter tillslaget befann de sig i Las Vegas.

"En hallick som tar 80% av pengarna" lär dig skilja på film och verklighet.

Skrattretande.
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-03-01 kl. 13:36.
Citera
2020-03-01, 13:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Fast du kommer inte vara kär i mannen om han saknar pengar, resurser, social status eller våldskapital. Således en tanig, klen, snäll kille som jobbar på ICA eller är fattig student samt saknar vänner som har någon form av status skulle du inte vara kär i. Även om han samtidigt var hel, ren, fräsch, trevlig och t om snygg i ansiktet.

Bara för att kvinnor inte alltid säljer sex för pengar i dagens väst betyder inte att de inte säljer sex. Social status eller våldskapital är ännu större faktorer eftersom pengar mer eller mindre satts ur spel här. Eller ja, till viss del i alla fall.

Som man måste du ha något av följande:

Pengar/resurser
Social status
Våldskapital

Saknas alla tre faktorer vill ingen kvinna ha med dig att göra överhuvudtaget, utom möjligtvis några i det absoluta bottenskrapet.

Självklart finns det gott om trevliga, t om snygga killar/män som saknar alla tre faktorer ovan. Massor.

Och det spelar egentligen ingen roll om kvinnan får ta del av resurserna, statusen eller våldskapitalet eller inte. Det är ju önskvärt att få det men hennes reptilhjärna signalerar till henne att ha sex med män som besitter detta eftersom det varit evolutionärt framgångsrikt. Rent biologiskt så tror hon alltså att hon kommer få ta del av allt detta om hon har sex med mannen, även om hon rent logiskt kanske vet att det inte nödvändigtvis blir så.

Så basically kan du ta ovan nämnda taniga kille som jobbar på ICA och plantera i alla kvinnors hjärnor att han är en känd popstjärna, dvs högsta möjliga sociala status, typ Justin Bieber, och plötsligt kommer tusentals kvinnor stå på kö för att suga hans kuk. Exakt samma kille, men utan denna status, kommer dock dö oskuld.

Du kan även ta samma kille och göra honom till känd massmördare, och plötsligt kommer han ha fängelsecellen överfull av beundrarbrev.

Kanske inte så mycket i Sverige men sätt samma kille utomlands och berätta för alla kvinnor att han är mångmiljonär så kommer han snabbt bada i förfrågningar.

Vad jag vill säga med detta är att kvinnans attraktion gentemot män alltid är relativ omständigheter och omgivningen, varför man kan argumentera för att det ligger i kvinnans natur att sälja sex i utbyte mot annat än bara sex. Om det nu bara var sex kvinnan ville åt skulle inte män behöva kämpa så in i helvete för att få det. Män skulle inte behöva demonstrera sitt våldskapital, flasha sina pengar, eller klättra förbi andra män till toppen i statushierarkier för att ha en chans till sex.

Detta är egentligen så jävla grundläggande det bara kan bli, men de flesta som växt upp i Sverige har såpass snedvridna hjärnor att man ska behöva förklara det för dem.

Detta kokar ner till att människans dragningskraft till andra människor är beroende av vad de kan få ut av den andra personen.
Män vill ha kvinnor för att ha sex, rent krasst. Det är viktigt att hon är snygg, har snygg kropp e.t.c. Det är du den första att erkänna.
På vilket sätt skiljer det sig från att kvinnan har vissa preferenser hos mannen?

Du talar om social status, våldskapital, pengar. Allt detta påverkar givetvis mannens personlighet eftersom att en man som alltid fått vad han vill kommer att vara mer självsäker och framåt än någon som inte fått vad han vill. Precis som att en tjej med snygg kropp som alltid känt sig eftertraktad förmodligen kommer att ha ett bättre självförtroende än en tjej som har varit överviktig i hela sitt liv. Givetvis påverkar detta hur tjejen är till sättet också.

Jag är med på att människor använder varandra för olika syften. De flesta är egoistiska.
Du pratar dock ofta om kvinnors preferenser som att de är negativa, medans det är helt naturligt och självklart att män har de preferenser de har. Du har tidigare försvarat det genom att säga att kvinnans kropp är en del av henne, vilket jag skulle avskriva som bullshit. Hennes personlighet sitter inte i kroppen, även om kroppen påverkar självförtroendet. Liksom att mannens person inte sitter i pengar eller status, även om detta påverkar hans personlighet.

Du har tidigare velat ha det till att det är givet att kroppen är en del av kvinnan och det är inget konstigt att män vill ha snygga kroppar och väljer utifrån det. Samtidigt har du tyckt att status och pengar inte är en del av mannen som person och att kvinnan då utnyttjar mannen i fråga, enbart för dessa saker.
Jag ser inte någon skillnad här, båda utnyttjar varandra isåfall. Om man nu väljer att se på människor på det sättet.
Citera
2020-03-01, 13:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag känner inte dig och har inte läst tillräckligt mycket av det du skrivit för att kunna svara på det, men kvinnor i allmänhet påstår nästan alltid att de vill ha alla dessa PK/goda sidor hos en man men det överensstämmer sällan med vad de väljer i verkligheten. Oddsen är goda för att inte heller du har tillräcklig självkännedom för att veta vad du egentligen vill ha.

Att du söker sex på BC tyder visserligen en del på att du kanske är mer medveten än kvinnor i allmänhet om vad du söker. Få kvinnor är inte tillräckligt ärliga mot sig själva för att medge att de söker sex och inget annat.

På "seriösa" siter skriver kvinnor i profilerna en sak men när man börjar chatta med dem kan de ofta komma in på sex så steget är inte långt. Minns när jag först började nätdejta att jag noga undvek sexsnack eftersom jag trodde att man skulle vara körd då, men snabbt upptäckte jag att många tjejer kom in på det trots att jag inte närmade mig frågan. Har varit med om rena sexchatter, bildbyten och tjejer som berättar vilka sexdrömmar de haft om mig. Men i profilerna söker de alltid en seriös relation och är absolut inte ute efter sex. Jo tjena.

Menar du att det inte går att vara intresserad av sex OCH en seriös relation?
Citera
2020-03-01, 13:43
Medlem
staten har absolut ingen rätt att lägga sig i ifall två människor kommer överens om att ha sex tillsammans och mannen visar uppskattning efteråt i form av ekonomiskt gåva - bara om kvinnan anmäler våld då!
Citera
2020-03-01, 13:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Du vet vad du pratar om märker jag. vanföreställningar deluxe

Rika är just vad många blir. Du minns kanske att det skedde ett tillslag mot en lägenhet i Stockholm för ett tag sedan. Det var en rumänsk och en polsk tjej som sålde sex där om jag inte missminner mig. Aftonbladet beskrev dessa kvinnor som "några av samhällets allra mest utsatta". Kvinnorna vägrade dock "erkänna" att de var tvingade eller utsatta och det visade sig att dessa kvinnor turnerar jorden runt, drar in 15k per dag på sitt sexsäljande och lever mer eller mindre i lyx. Några dagar efter tillslaget befann de sig i Las Vegas.

"En hallick som tar 80% av pengarna" lär dig skilja på film och verklighet.

Skrattretande.

Du är ju rolig också. Lyfter fram små solskenshistorier och skriver ungefär som att majoriteten av prostituerade blir miljonärer och blabla.
Välkommen till verkligheten hörru!
Citera
2020-03-01, 13:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag är nöjd med den svenska lagstiftningen, den är inte 100%, men det bästa alternativet hittills.

Frågan var inte om du är nöjd med lagstiftningen vi har nu.

Du använde höga försäkringspremier som ett argumenet för ett förbud och min fråga var om du verkligen anser att det är kriterier för ett förbud.

Citat:
Detta diskuteras redan inom den katolska kyrkan, eller iallafall diskuteras att ta bort förbudet mot att få gifta sig och bilda familj.

Inom vissa kretsar visade det sig vara skadligt ja och tvånget att leva i celibat borde tagits bort för längesen, enligt mig.

Frågan gällde inte diskussioner inom den katolska kyrkan utan om det påståendet du gav, att celibat var skadligt och borde förbjudas.

Ett förbud mot celibat är detsamma som ett tvång att ha sex.

Rätt intressant både att du är för att tvinga människor att ha sex och att du anser att det är bra för samhället. Vad gör vi med dem som inte kan få sex utan betalning, de måste kunna köpa sex för att ditt förbud mot celibat ska kunna verkställas.

Citat:
Vad jag har kunnat se så är det skadligt för samhället ja, och att en avkriminalisering behöver regleras ganska kraftigt för att få önskad effekt.

Vissa individers välmående har jag inte diskuterat.

Du har också kunnat se att celibat är skadligt för samhället, så skadligt att det borde förbjudas. Dessa två åsikter du har går inte ihop med varandra då det finns män som inte får sex utan betalning.
Citera
2020-03-01, 13:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Menar du att det inte går att vara intresserad av sex OCH en seriös relation?

Prova att läsa det du citerade en gång till så får du svar på frågan.
Citera
2020-03-01, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag känner inte dig och har inte läst tillräckligt mycket av det du skrivit för att kunna svara på det, men kvinnor i allmänhet påstår nästan alltid att de vill ha alla dessa PK/goda sidor hos en man men det överensstämmer sällan med vad de väljer i verkligheten. Oddsen är goda för att inte heller du har tillräcklig självkännedom för att veta vad du egentligen vill ha.

Att du söker sex på BC tyder visserligen en del på att du kanske är mer medveten än kvinnor i allmänhet om vad du söker. Få kvinnor är inte tillräckligt ärliga mot sig själva för att medge att de söker sex och inget annat.

På "seriösa" siter skriver kvinnor i profilerna en sak men när man börjar chatta med dem kan de ofta komma in på sex så steget är inte långt. Minns när jag först började nätdejta att jag noga undvek sexsnack eftersom jag trodde att man skulle vara körd då, men snabbt upptäckte jag att många tjejer kom in på det trots att jag inte närmade mig frågan. Har varit med om rena sexchatter, bildbyten och tjejer som berättar vilka sexdrömmar de haft om mig. Men i profilerna söker de alltid en seriös relation och är absolut inte ute efter sex. Jo tjena.

Då kan jag upplysa om, att vad jag säger mig vilja ha stämmer rätt bra överens med vad jag sen väljer också

Nu får jag iofs backa några år för att tänka på tidigare relation, men han motsvarade rätt bra vad jag vill ha, så mina val hittills är ganska överensstämmande med vad jag önskar. En man i min ungdom var inte vad jag ville ha insåg jag efter några månader, så han avslutade jag relationen med, då han inte var kompatibel med mig helt enkelt. Men å andra sidan har man inte alltför stor erfarenhet då man är 15 år, så det anser jag vara förlåtligt att man tar fel i sin ungdom.

Vad gäller dejting på tex Tinder så gissar jag att både män och kvinnor antingen luras för att få det dom vill ha, eller så vet inte alla vad dom egentligen vill ha. Inte ovanligt att män antyder att dom "tar det som det kommer", det kanske låter mera seriöst än att skriva att det är en KK dom söker, och detsamma gäller förstås även kvinnor.
Citera
2020-03-01, 14:40
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ursäkta, jag måste fråga. Vem är det du refererar till som vuxen här? Och vad är det enda som räknas?
Dina och WWs alltid lika känslobaserade åsikter?
Jag vet att du gärna gör gällande att de skulle vara byggda på fakta, men det är nog mest önskedrömmar?
Ännu ett "du kan va"-argument?
Det är inte mycket variation på de här längre.

Här får du ett vittnesmål från en svenska som åkte till Berlin där det är lagligt att sälja och köpa sexuella tjänster och hon jämför det med att jobba på McDonalds.
https://nyheter24.se/noje/902612-hanna-widerstedt-eskortyrket-ar-som-vilket-serviceyrke-som-helst
Senast redigerad av GaylordYanker 2020-03-01 kl. 14:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in