Citat:
Nu var inte det frågan. Att de utför tester hemma hos folk är jättebra. Påståendet var att sjukhusen var fulla och därför utför de test hemma.
De flesta personer, som blir sjuka i Corona-viruset ska aldrig komma till ett sjukhus. Det är dåligt att komma dit. Det är bättre att testa hemma hos folk. Sjukhus är dåliga. Det är en smitthärd. Där ska bara de som måste vistas där vara. Speciellt när det är en epidemi.
Wuhan gjorde två stora fel. 1 De fick massor med "friska" människor rusa till sjukhusen för att testa sig. Jag är ganska säker på när man gör en djupare analys så kommer man se att smittan exploderade några dagar efter rusningen till sjukhusen. Nästa fel var när de blandade friska människor (De som väntade på att testas) med människor som redan var smittade på samma avdelningar.
Gå inte till sjukhuset/Akuten om ni inte måste. Kan man gå, äta och prata så kommer man troligen inte dö inom det närmaste dygnet. Då kan man ringa 1177 och vänta på deras svar. Tror man att man ska dö nu ring 112.
De flesta personer, som blir sjuka i Corona-viruset ska aldrig komma till ett sjukhus. Det är dåligt att komma dit. Det är bättre att testa hemma hos folk. Sjukhus är dåliga. Det är en smitthärd. Där ska bara de som måste vistas där vara. Speciellt när det är en epidemi.
Wuhan gjorde två stora fel. 1 De fick massor med "friska" människor rusa till sjukhusen för att testa sig. Jag är ganska säker på när man gör en djupare analys så kommer man se att smittan exploderade några dagar efter rusningen till sjukhusen. Nästa fel var när de blandade friska människor (De som väntade på att testas) med människor som redan var smittade på samma avdelningar.
Gå inte till sjukhuset/Akuten om ni inte måste. Kan man gå, äta och prata så kommer man troligen inte dö inom det närmaste dygnet. Då kan man ringa 1177 och vänta på deras svar. Tror man att man ska dö nu ring 112.
Fast hur bra tror du vår sjukvård sköter sig? Jag är också övertygad om att sjukhusen är en stor faktor i detta. Kolla på Norge där en läkare som kom tillbaka från Norditalien blev tillsagd att gå till jobbet och inte in i självkarantän. Han blev sen sjuk efter att dessförinnan ha kommit i kontakt med hundratals patienter. Det skulle lika gärna kunna ha varit Sverige där rutinerna för sjukvårdspersonalen om något är till och med sämre. Läkarstudenter får i princip inte ens vara borta från sin tjänstgöring, hoppar mellan avdelningar och bor ofta i korridorer med studenter från hela världen (korridorer - en ytterligare smitthärd). Sjukvården borde verkligen spotta upp sig! Då tror jag vi skulle klara en kommande epidemi mkt bättre.