2020-02-29, 21:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Runt om världen kommer miljoner av människor att ha dött. Kanske mer.

Naturligtvis. Det dör två i sekunden varje dygn året runt alltid, så det blir 10 miljoner på två månader. Var det något mer du ville ha bekräftat?
Citera
2020-02-29, 21:36
Medlem
Har det blivit något mer i Afrika?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dock är det inhumant, den politiska majoriteten i EU begår självmord om man helt plötsligt byter uppfattning. Man har investerat allt i humanistkortet, så det blir intressant att få höra Löfven försöka övertyga övriga EU länder att vi alla måste ta ett gemensamt ansvar för de coronasmittade MENA-flyktingarna, vi måste fördela de smittade jämnt, alla måste hjälpa till.

Kommer inte hända. Tror man kommer hålla gränsen stenhård, men Turkiet är ju Nato land 🤪 och Ryssland är ju mer på EUS sida 😅 men ett annat forum, dock extremt oroande om viruset tar fäste bland migrant lägrena, måste vara extremt Worse scenario har inte hört ngn medie tagit upp detta än, hur tusan ska man kunna hjälpa dom.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielGraslok
Månen till Jorden, kom. Har italienarna verkligen plockat in 822 personer som är så sjuka att de faktiskt behöver vård på klinik?

Hur som helst menade jag inget annat med mitt inlägg än att försöka peka på ungefär hur många lunginflammationer som behandlas ett normalår.

Nej men 64 är svåra eller kritiska. Det är alltså betydligt fler än du så oärligt insinuerade att Sverige har kapacitet för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
posta källa please 240 nya i Italien?
https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-02-29, 21:37
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Kina gjorde väl samma sak. Dom som blev testade som positiva räknades inte så länge dom inte blev sjuka.......

Hade gärna sett att alla haft samma mätmetod o redovisat allt. Positiva test, antal sjuka, antal respirator, syrgas mm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Javisst, och Teskedsgumman finns på riktig, det är jag som säger det.

En vicedirektör, alltså inte en forskare som har kontrollerade studier i bagaget, påstår något och du vidarebefordrar det som sanning.

Jo, du matar oss med fakenews med de påståenden du postade.
Det finns dock inget som säger emot det. Sedan även om blir frisk och möjligtvis blir sjuk igen så kommer ens lungor att ha tagit permanent skada och immunförsvaret det med. Så om man får det igen så finns det bara så mycket som ens lungor och immunförsvar klarar av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Haha ja för att programledaren är i självkarantän. Dock inga symtom, men POSTKODLOTTERIET tyckte var vettigt att göra så iochmed att han varit i Norra Italien.

Visste jag inte, medie lyfte fram det som att de var skraja att knacka dörr.
Citera
Medlem
Intressant att inte fler fall än ett enstaka konstaterats i Sverige idag.
Trodde verkligen det skulle blåsa på efter att de första fallen konstaterats.

Läget klart under kontroll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
Jovisst, men alla siffror ovan är ju under förutsättning att det kommer in en lugn och stadig ström med patienter under hela året och inte alla på en gång under några veckor. Klarar de 5000 pat. med lunginflammation på en gång med ett vårdbehov under en månad?

...

De där militära fältsjukhusen och bergrummen tror jag är en nutida myt och en kvarleva från 80-talet och som nu får agera snuttefilt för landets medborgare. Om skiten träffar fläkten, så kommer Försvaret och räddar oss. (Bor själv inte långt från ett gammalt militärt bergrum. Det sanerades och såldes kring 2000. Numera helt tomt, utkylt, mögligt och fuktigt).

Det har jag ingen aning om. Men till att börja med behövs det 50 svårt sjuka för att alla ska få två patienter var. Rimligen klarar de av det. Och vid det laget kan man ju hoppas att samhället i övrigt har klarat av att dra i bromsen lite mer än vad som är fallet just nu.

Haha, nej vad som än kommer att rädda oss i det här fallet så kommer det INTE att vara Försvarsmaktens vårdkapacitet.
Citera
2020-02-29, 21:38
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Visste jag inte, medie lyfte fram det som att de var skraja att knacka dörr.

Googla Rickard Sjöberg och karantän.
Citera
2020-02-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebSunshine
WHO säger att läget är allvarligt. EU säger att snus är farligt. Sverige säger Wellcome corona patients. Efter ett tag säger svetsarn att mängden av smittade från kontiminerade länder överraskade och att de inte hade någon aning om att det skulle bli så stor spridning av viruset.

De kommer inte nå Sverige, inte ens chans att deras folkvandring kommer lyckats denna gång.

Dock undrar jag hur man ska kunna förse migranterna med sjukvård och vem ska hantera det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in