2020-02-29, 00:01
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, de tog ju ingen identifikation.
Men som de minns de när de slog på honom bodde personen på annat ställe än Vivalla ( ).

Aktbil 145, sid 14:
[...]"Jag minns att jag frågar honom vart han bor, han svarar att han bor i Vi valla men kan inte
riktigt redogöra för vart, vi får ingen adress av honom. Oavsett vad jag frågar honom så får
jag inga tillfredställande svar, det är hela tiden någonting som känns fel. Jag tror att vi
efterfrågar hans personnummer och att vi gör en registerslagning i mobilen, , jag vill också minnas att jag och kollega reagerade för att han var skriven någonstans i Östenärke, kanske
Sköllersta. Jag minns inte om vi konfronterade honom med det eller om det var något jag och
kollegan diskuterade eftersom. Han uppgav endast sitt personnummer, vi tog inget ID.
"[...]

sid 12:
[...]"Jag har efter mordet på Lena W vaktar misstänktes hem och då sett foto på misstänkte. Den
misstänkte är mycket väl överensstämmande i utseende med den person jag såg vid den
aktuella platsen och tillfället.
"

Fast vänta nu, om polisen slog på hans personnummer så får polisen upp på sin telefon den fakta som står på ett körtkord/id-kort och även bild. Jag blev stoppad en gång och hade glömt körkort hemma, polisen bad då om personnummer. Jag stod bredvid så jag kunde snegla när en av poliserna slog på mig och där kom min bild upp, namn os osv. Eller vad syftar ni med att det är synd att dom inte tog legitimation på SD?
Senast redigerad av DenSomSoker 2020-02-29 kl. 00:29.
Citera
2020-02-29, 00:11
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Du har ju alltid i dina inlägg talat så gott om Lena, många positiva
saker och berättat att du har mycket att tacka henne för, att hon
lärt dig mycket inom geocaching-världen.

Du var en riktigt god vän till Lena, och din fru också, så självklart
skall du fortsätta att skriva här, fattas bara annat!

Tack Ozzie-Ugglan .

Ja för oss har hon alltid varit en glad trevlig hjälpsam person som fick oss att vilja geocacha och med det få ta del utav naturens alla fina vyer.
Hon såg aldrig ner på våran klumpighet som nybörjare inom sporten utan gav goda råd som underlättade när det gällde hur man finner gömmor på kartan och vad man skall leta efter ?

För oss; en helt rekorderlig tjej.

Klart man blir ledsen när sådant här skall bykas och strykas dag efter dag när det gäller en person man gillar/gillade.
Men vi har bestämt oss, att för oss; lär hon vara en ängel uppe i himlen med sitt glada skratt och positiva attityd.
Vem vet -hon kanske lägger upp en geo-runda med sina änglar däruppe ?
Senast redigerad av landbandy 2020-02-29 kl. 00:19.
Citera
2020-02-29, 00:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Haha... Läste också det där och började fnissa.

På tal om den avlyssningen (2018-11-19), så säger ju Stefan:
Nu har ju jag bubbelbad i trädgården, det är Hannas men det står hos mig.

Var några som undrade när den kom dit. Ja, i november fanns den där iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det tycker jag tyder på att hon vill visa honom att hon tänker komma tillbaka och flytta in hos honom igen.
Varför skulle hon annars betala ett bubbelbad i hans trädgård?
Om SD skriver att ett bubbelbad i hans trädgård är HD:s så tar jag för givet att det är hon som har betalat det.
Det kanske var ett felaktigt antagande.
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tja, en orsak skulle ju kunna vara att döttrararna skulle kunna få ha det lite trevligt när de hos sin pappa, vad tror du om det som orsak?
Vi som tänker hela varvet runt har ju noterat att pappa SD inte strösslar med alltför mycket av strössel -eller kärlek.
Men inte du?
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har han tidigare ansträngt sig för att döttrarna skulle få det lite trevligare?
Citat:
Poolen kom väl som gåva från HD?!
Åtminstone var det väl så du skrev i det inlägg jag citerade?
Var skrev jag det?
Hur kan en gåva från HD vara hennes egen?
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var framkommer det att HD ens betalat? Det är troligtvis en present från SD till henne. Svårt att ha bubbelbad på HD:s lilla gräsplätt.
Det enda som framkommer är att poolen är HD:s. Sedan drar vi olika slutsatser om vem som har betalat.
Citat:
Tyckte att hoppsann skrev det i inlägget jag citerade.
Tycka kan man alltid men det var inte jag som skrev ursprungsinlägget.
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, hen gjorde det men jag har inte sett att det framkommer någonstans att HD betalat.
Förstår därför inte hur hen drog slutsatsen att HD betalade för den. Mer sannolikt att det är en present från SD till henne. Lena blev ju galen när SD köpte dyra presenter till sin fru så badet var väl ytterligare ett sådant, tänker jag
Det enda vi vet är att poolen är HD:s.
Din slutsats är nog mer rätt än min.
SD köpte den som present till HD men ställde den i sin egen trädgård.
Stämmer rätt bra med den person han har visat sig vara.
Citera
2020-02-29, 00:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vet ej när. Men spelar du in och nån märker det så åker du ut ögonaböj. Det kallas domstolstrots, eftersom man sagt att alla mobiler skall vara avstängda förutom pressens.
Man kan spela in på annan än mobiler.
Inspelningsutrustning är inte förbjudet vad jag vet.

Tillägg: Förhören med SD, HD och JG är någonting jag gärna vill höra på.
Senast redigerad av hoppsann 2020-02-29 kl. 00:31. Anledning: Tillägg
Citera
2020-02-29, 00:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Peter kände till att Lena var pastor och när han hörde av
grannar i området, när han var där och arbetade, att de nämnde någon kvinna som
"Porrpastorn" så lade han ihop ett och ett och kopplade det till Lena. Det var inte någon som
uttryckligen sa att det var Lena som det syftades på utan det var Peters egna antagande.

Ur förhör med en vän till SD (it-tekniker hos polisen - W*ckström).

Det här målet är inte kul nånstans. Stackars Ls familj.
Finns det någon annan som har använt den benämningen på LW eller håller SD:s kompis bara på och försöker förtala LW?
Bara en fundering jag hade.
Innan jag hann skriva något kom det ett svar.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nämen vad spännande jag tror rent av att år Snoriga Johan är synsk!

Hur kan kan han redan innan FUP släpps använda detta ord som SDs dykkompis och polisbekat använda detta uttryck har bara nämts 1 gång i tråden)

PORRPASTORN

Cita t
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det var en del relationsvinglande av henne så det kanske fanns fler snubbar i filmerna. Antingen spelade porr-pastorn in dom själv...
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Vi får hoppas att SD:s polisvän inte är inblandad i fallet eller har påverkat kollegor på något vis.
Citera
2020-02-29, 00:38
Medlem
landbandys avatar
Nej det här målet är verkligen inte kul .
Varför skall det mobbas och snackas skit hela tiden omkring L*ena ?
Vad hon nu gjorde på nätterna och med vem så har vi ju egentligen inte med det att göra ....
Hon var ju fri som en fågel...
Om sen en man var otrogen mot sin fru genom att vara med L*ena ,då måste ju frun säga till honom att så vill hon inte att han gör för då vill hon inte vara gift mer .
L*enas privatliv är ju hennes ensak (finns ju folk som badar nakenbad hela dagarna utan att få på moppo.så )
Det är tråkigt att hon la sig ilag med en gift man ,det kan jag hålla med om ,men även den mannen hade ju chans att avstå sexet genom att tacka nej .
Och då hade ingen otrohet uppstått .
Citera
2020-02-29, 00:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nej, han verkar sannerligen inte ha några problem med att ljuga - men fan ta den som påstår att han har fel, då blir han galen. Tror att det ligger en del av hans personlighetsdrag/störning i just detta. Att ljuga är en sak, för då är han Master Of det han säger. Om han anklagas för att ha fel, då blir han rasande, för då krymper han till en liten obetydlig lort. Tror jag.

Ah - så är det givetvis, jag kollar pdf-sidornas nummer. Ska gå på det som finns på "pappret" så klart. Tack!

Jag har hittat två aktiviteter som L*ena har gjort den 11-12 maj-18:

Aktbilaga 166, sid 16-17:

"Fredagen den 11 maj 2018 finns två aktiviteter från kvällen som inkluderas. Den första
sker mellan klockan 22:44 och 23:09 och den andra in på natten den 12 maj mellan
klockan 00:01 och 00: 17, se Figur 4-7. Mellan dessa två tider fortsätter registreringar att
göras vid Byalagsgatan 4a. Dessa två aktiviteter är inkluderade som exempel på hur
aktivitet kan se ut, båda i bostadsområde och omkringliggande områden.
"

Den ena är över båda gång/cykelbroarna mot Vivallahållet kl 22:44 till 23:09:

https://forumbilder.com/i/roX1

Den andra är mot Fågelbärsgatan kl 00:01 till 00:17

https://forumbilder.com/i/roXd
Citera
2020-02-29, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ja, och då borde han ha haft en lämplig förklaring till händelsen. Det hade trots allt inte gått tio år så att minnet skulle ha bleknat. (Visst ja, hans minne verkar uruselt vid förhör.)

Hans minne kommer att vara kristallklart när han hörs i rätten är jag rädd.
Citera
2020-02-29, 00:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Men du verkar ha följt tråden om Linköpingsmordet - är det uppklarat? Någon fast? Eller länka...

Jordgubbsflickan kom tillbaka i den
tråden så det verkar inte ha haft något
samband.

Och polisen måste väl ha kollat SDs DNA
mot andra olösta fall?
Citera
2020-02-29, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Ber om ursäkt om jag lägger in en fundering som kanske visar sig ha klargjorts på följande sidor (läser i kapp).

Kan dokumentet USA2018 vara delat med medresenären H*nna? Så att båda kan öppna, redigera och spara? Om hon hanterat dokumentet på sitt håll, skulle det i så fall kunna göras utan att något registreras i mgm:s synklogg? (Det här går ju enkelt att undersöka, så jag antar egentligen att det också har gjorts?!)

Verkligen intressant.

Skulle man kunna gå in på förväg och lägga in en automatisk synk för uppdatering av doc som ligger i share moln typ?

Ja man får hoppas teknikerna kontrollerat allt.

Men all aktivitet lämnar spår någonstans..
Citera
2020-02-29, 00:53
Medlem
landbandys avatar
Ozzie the Owl ,det kan inte vara lätt att vara domare och jury i en rättssal .Tror att det är genomgående kämpigt att lyssna på allt som sägs....?

Oj med det menade jag inte att du arbetar med sådant utan jag ville bara höra vad du tror om att jobba inom rättsväsendet?
Senast redigerad av landbandy 2020-02-29 kl. 00:59.
Citera
2020-02-29, 00:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Nu läser jag i Huvudprotokollet SD:s digitala historik kvälleen den 14/5 -18

22.55.14 "Telegram" från LW: är du hemma nu?
22.55.46 mail från någon "Petter" om bygglov
23.00.21 SD svarar på Petters mail från mobilen - det synkas till datorn
23.00.55 Telegram till LW: kom precis. Svarar på jobbmail
23.01.02 Telegram till LW: Har lite måsten
23.01.13 Telegram från LW: bild på "cache-log"
23.04.07 Petter svarar på SD:s mail
23.32.06 Någon Tobias svarar på ett mail SD skickat tidigare under kvällen
Sedan står det "Okänd typ av kommunikation med Google Drive" fram till 00.00.00

Sista aktiva som SD gör är alltså 23.01.02

00.00.00 öppnas en PDF-fil
00.02.58 Telegram till LW: Fint
00.03.08 Telegram till LW: Blir för sent
00.03.14 Telegram till LW: Avslutar strax
00.23.07 SD svarar på mailet från Tobias
00.24.01 Tobias svarar på SD:s mail
00.29.36 Telegram till LW: Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn

Sen är det i princip inget som händer förrän
05.51.04 Telegram till LW: Morrn. Vad händer? Somnade ifrån igen (? lite som fattas från scanning)

Så atteh - ja, tid att utföra mordet fanns. Åtminstone satt han inte med jobbmail hela natten - och framför allt inte under tiden för mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in