2020-02-28, 22:40
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Synd att inte någon ställde sig upp där på bröllopet och uttryckte att prästen strulat/strular med brudgummen så att HD hade kunnat tänkt sig för innan hon sa ja.
Verkar som att det fanns otroligt mycket trubbel där redan första dagen då giftermålet sattes igång ...

Det är ju bara det (och det hade du vetat om du hade läst på lite) att de vid den tidpunkten inte hade strulat. De var bara kompisar - alla tre.
Citera
2020-02-28, 22:45
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det är ju bara det (och det hade du vetat om du hade läst på lite) att de vid den tidpunkten inte hade strulat. De var bara kompisar - alla tre.

Okej ,då förstår jag .

Mycket tråkigt att någon utav LW eller SD senare inte kunde hålla band på sig ,eftersom de båda två var med på bröllopet och då insåg vad ett bröllop innebär ,särskilt den kvinnliga prästen kan man tycka ,...och att som man börja ett äktenskap med att vara otrogen verkar ju helcrazy ?

Men det finns ju berättelser om att så fort folk gifter sig så blir de otrogna ,så vad vet jag ?

Någon som vet hur lång tid SD och HD var gifta innan otroheten satte igång ?
Skyllde han på barngråt osv.?
Senast redigerad av landbandy 2020-02-28 kl. 22:54.
Citera
2020-02-28, 22:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Står det i aktbilagan att de identifierat SD nu i efterhand?
2 poliser borde enkelt kunna verifiera om det var SD i. Nema problema.

Ja. identifierad.
Sida 12 - 15 i huvudprotokollet.
Citera
2020-02-28, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, han måste ju ha märkt att poliserna blev otroligt misstänksamma mot honom. Särskilt när de bad honom visa sina händer för att sedan be honom gå hem. Ungefär som man behandlar ett psykfall eller ett fyllo. De tog honom inte på allvar.

Det var inte läge riktigt att utföra mord och få någon att tro att det var "hotfulla män" i skogen.

Men han trodde sig planterat tanken, när han snarast ökade deras misstänksamhet, MEN han såg att cache fungerade som "lockfågel" på LW, han fick testa en ev flyktväg och "naturlig DNA-spridning" i området.

Detta var en övning/test, tror jag. Inför MORDET.
Citera
2020-02-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Ja. identifierad.
Sida 12 - 15 i huvudprotokollet.
Tack för det! Tankade hem aktbilagan, men det var tydligen inte den du menade. Då behöver jag inte leta längre. Klockan är …...zzzzzzzzzzzz
Senast redigerad av brus-nilsson 2020-02-28 kl. 22:54.
Citera
2020-02-28, 22:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Neeeej för tusan !
Hon skulle ALDRIG ha fått blivit mördad!!Varför?? -den som gjort det är den mest elaka person jag varit med om förutom Hitler då ....

Finns ingen som skall behöva bli mördad ,finns ju lagar på att även om en persons nämaste blivit mördad utav någon -så säger lagen att denne person får inte ge igen ,att hämnas genom att mörda tillbaka,att mörda den som utfört mordet ,ej heller någon i dess närmaste släktskap ,ej heller mörda någon random bara för att man är helt utom sig för att en nära person i ens liv blivit dödad .Då blir det fängelse direkt ,finns inget försvar för sådant.
Tänk vad många som mördat varandra om inte lagar funnits ,det hade legat lik överallt ...

Att döda någon är helt fel ,spelar ingen roll vad den som dödat har för ursäkt,FINNS INGEN ursäkt för ett sådant beteende ,alla människor har rätt till sitt liv och om man inte kan tala med varandra omkring en händelse och genom kommunikation lösa problemet så gott det går ,då är det färdigt för fängelse .
Att vara en human människa är just förmågan att kunna hålla schack på sina beteenden så att ingen annan människa blir dödad.

Du vet vad jag menar.

Sen att maffior håller på och hotar familjemedlemmar hit och dit är inget som jag vill ta till mig .

Det där gäller väl t.ex inte vid självförsvar.
Citera
2020-02-28, 22:56
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det där gäller väl t.ex inte vid självförsvar.

Nej Du har rätt ,i självförsvar finns det ju en vettig anledning att skydda sitt liv...

Ja det skulle just vara snyggt om GM skyllt på att LW var ute efter att mörda honom framöver, så att han var tvungen att få henne bakom planket illa kvickt för att i självförsvar mörda henne...så allt blev lugnt ...

Orkar inte skriva mer om en vän som aldrig mer kommer finnas .
Varför polisanmälde inte SD hennes stalking ?
Han hade ju kunnat bett polisen sätta vakt på henne så att hon inte rörde sig omkring han och HD ,eller hur ?

Det var väl bra för honom att hon hittade ny man ?
Då slapp han ju hennes spring efter honom ?

Det verkar så konstigt alltihop ?
Senast redigerad av landbandy 2020-02-28 kl. 23:05.
Citera
2020-02-28, 23:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Sån märklig historia!

Jag har nu fortsatt att läsa Aktbilaga 145 (och inget annat...) och är inne på SD:s telefon/mobil/chatt/dator/ whatever.

LW kontaktar mycket riktigt SD med flera sms och övrigt strax vid 00.08 den 12/5
Det står "Hallå" flera gånger, dock ingenting om att hon är på Fågelbärsgatan, vilket framgår av hennes egen mobil/dator etc-lista.
Han svarar inte.

Vi ett av hennes försök står det att sms:et kommer från "mamma" - vilket ibland betyder LW och ibland kan betyda HD, så vitt jag kunnat utröna. På de andra inkommande sms:en, ej besvarade står det hennes namn.

För att få dit poliserna ringer han ett flertal (kan ju också vara att de redovisas som ett större antal än de är, för det går bara sekunder mellan dem) samtal både till 112 och 114 14. Detta sker ca 00.32

Han påstår ju att han varit "på krogen" när han träffar poliserna, men av historiken på chatt mm verkar så inte ha varit fallet.

Det finns i just denna del av SD:s och LW:s kontakter inte något som tyder på att de skulle ha bokat träff.
Men förmodligen kan det ha skett via något annat medium/forum/kanal.
Och att han inte svarar när hon flera gånger skickar sms verkar ju skumt - om han inte helt enkelt har lurat dit henne.

Något större sömnbehov verkar han inte ha, SD.

(Tror för övrigt att sidnumreringen skiljer om man kollar via Minfil eller Jottacloud. Eller nåt. Jag har nämligen polisrapporterna på sid 24-25. Och nu har jag tittat noga )

Hahaha, hur ofta är SD ute på krogen tro? Ensam?

Han ljuger för polisen.
Om vad som har hänt (inte hänt)
Om vem han är .
Om var han bor.
Om vad han har innanför jackan...

Och han ljuger för L*ena....

Önskar bara att hon visste.
Vad lurade han ut henne på?

Jag tänker att om jag hinner (och kan fokusera) så är det intressant att följa hennes spår den 11-12 maj. Det finns registrerat i Aktbilaga 166.

Tillägg:
Angående sidhänvisningar går jag efter den sidhänvisning som står på varje blad, längst upp till höger. De stämmer iö med åklagarens sidhänvisningar. Undrar om inte dina sidhänvisningar har med Pdf att göra? Snurrigt värre.
Senast redigerad av notknapparen 2020-02-28 kl. 23:13.
Citera
2020-02-28, 23:02
Medlem
PeterNosters avatar
Står åklagaren i rätten och pratar om LW-blod på en tvättmaskin hos SD?

Enligt NFC var det ju DNA.

Varför skulle det inte kunna finnas blod/DNA där?
Är det inte klarlagt att FP är BP?
Står det en tvättmaskin vid planket.?
Citera
2020-02-28, 23:08
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Antingen så hade Lena tröttnat på allt omkring henne , så hon till slut sa till den person som inte ville släppa henne , att om den fortsatte att bestämma över henne så skulle hon tala om för polisen vad hon visste om vem som utfört Linköpingsmordet ,eftersom mördaren antagligen (jag vet ju inte ...) hade biktat sig för henne när hon råkade vara pastor nere i Linköping ...en person som sagt sig höra röster , och kände sig tvungen att utföra detta , som då hände ...

Han hade berättat för henne (antar jag ,att det var hon?) att detta var en engångsföreteelse,och att ingen behövde vara rädd för honom framöver ,som nu ,om det är han ,i så fall inte stämde ...hmm !?
Det sägs att en person inne på Linköpingsmords-tråden kallade sig för Jordgubbsflickan ,och hon försvann lagom då mordet på Lena skedde ,denna jordgubbsflicka beteende sig lite mindre påfallande om vad som hade hänt i Linköping den sista tiden inne på tråden innan hon helt försvann .Typ hon backade en del som om hon kände sig hotad av någon omkring allt hon skrev inne på tråden ,aningens rättfram kan man tycka .

Aja vem vet ?
Mördaren i Linköping fick ju en handskada i och med mordet ,och därför pratar folk inne på Lenatråden om att checka upp hur handflatorna på händerna ser ut .

En annan sak som man kan tro ,som inte riktigt är riktat emot den gärningsman som nu anses vara skyldig ; är ju det att ofta brukar de som flyttat in i Sverige använda just syra när de skall straffa någon kvinna för att hon sagt för mycket eller betett sig fel enligt männen ...

Vet ju inte om han sysslar med syror på sitt Trädgårdsjobb?
I vilket fall hade mördaren i Linköping satt sig för att vila ,när mordet skedde ,bredvid Trädgårdsföreningen i Linköping .Var något sagt om att mördaren bodde hemma i Västerås hos sina föräldrar det året och skulle ner och träffa en tjej han blivit ihop med ,då denne bodde hemma hos sin mamma så följde han med henne mot skolan för att vänta under ´dagen på att hon slutade ....då hände det ...
...allt detta är ju typ spekulationer än så länge ...men detta är just omkring koll utav handflator ...tack för mig ,hej !

Ingen vet ju riktigt om detta bara är en trådsanning ,jag har läst det och själv funderat på det hela ,någon som har en aning om det ligger någon sanning i detta ?

Det är många olika bär i de här trådarna ,jordgubbar ,smultron osv.
Hur gick det med Linköping? Och Lenas hot om avslöjande?
Citera
2020-02-28, 23:13
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Hur gick det med Linköping? Och Lenas hot om avslöjande?

Jaa Du ,det där har jag undrat över hela tiden ?
Senast redigerad av landbandy 2020-02-28 kl. 23:17.
Citera
2020-02-28, 23:19
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Jaa Du ,det där har jag undrat över hela tiden ?
Men du verkar ha följt tråden om Linköpingsmordet - är det uppklarat? Någon fast? Eller länka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in