Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
JG kommer säkert inte ljuga i vittnesbåset. Han kommer dock nog tycka det är obehagligt att lämna ut SD. Jag gillar JD. Han var lojal. Lojalitet uppskattar jag. Men inte in absurdum. Det är dags att ta bladet från mun nu.
Nu tror jag i vissa konversationer i mobilen, vet de att de kan vara avlyssnade. SD verkar ju ha bett JG att installera Telegram.
Och kanske är det därför SD talar lugnande till JG när JG verkar helt utom sig för att utredarna har inte bara upptäckt att han har raderat, utan också att har avslöjat (säkert för att han blev tagen på sängen och blev nervös) att det är SD som uppmanat honom att installera Telegram för att undgå avlyssning. Detta berättar han hackande till SD.
Och det JG nu är jätterädd för är att han ska åka dit för "skyddande av brottsling". Han svettas, han stammar. Tankar far runt på honom. Hur det kommer avslöjas, allt han har gjort på sin mobil kommer att stå på flashback (flashback snacket är beviset för att han mår pyton.) bli offentligt. Han tänker att han blir av med jobbet på universitetet; vad ska kollegorna tro.
Medan SD är cool som en filbunke.
Men ta det lugnt nu. Du kan väl inte bli åtalad för "skyddande av brottsling".
Det finns ju ingen brottsling.
Va? Nähä.. äh...
Den situationen är inte densamma nu.