2020-02-28, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Av en slump dök jag på uppgiften nu i ett förhör med SD:s dykar-/poliskompis P*ter W*ckström. Han säger att han hjälpt SD bära spabadet på plats ”sen höst 2017”.
Aktbilaga nr? Har du sida också vore det fint
Citera
2020-02-28, 14:45
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du undviker svara på min fråga genom att försöka flytta focus till vilka ord du använt.

-Har du dåligt minne av att LW anmälts till polisen och socialtjänsten av UW och barnen?
En grundregel är att det är lättare att komma ihåg om man håller sig till sanningen.

-Du har anklagat mig att ljuga och du har systematiskt försökt vilseleda tråden med ifrågasätta sånt du VET är sant. Vad du inte räknade med var att du skulle avslöjas iom, FUP.

-Du har farit med osanning om att LW ville berätta för HD för att hon ville vara godhjärtad och ärlig för att lägga och inte att just detta var det hot som SD levt med i flera år.
Du och den andra pajasen Sh.hemsk har tillsammans hindrat tråden relevanta fakta om varför Lena Wesström mördades. Punkt,

Var det inte du som beskrev SD som en helt normal och oskyldig familjefar?
Kan vi få se källa på dina påståenden att LW anmälts till polisen och soc av uw och barnen?
Citera
2020-02-28, 14:48
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Aktbilaga nr? Har du sida också vore det fint

Aktbilaga 151 sidan 135
Citera
2020-02-28, 14:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Karl Stefan DAVIDSSON
The DNA profile af Karl Stefan DAVIDSSON AABP5736NL was compared ta the mixed
DNA profile and a statistical calculation af the weight af evidence was performed. The
findings are inconclusive. No statement can be made an the probability af the
evidence given presence ar absence af DNA af Karl Stefan DAVIDSSON in this
sample.

"Inte övertygande". Det är det enda jag hittar.

Jo SD:s DNA finns på ringen.
Jag ska ange källa strax
Citera
2020-02-28, 14:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Nje det kan vara oavsett var DNA:t kommer från. En en mix av 2 DNA och/eller ofullständig DNA sekvens kan ge detta resultatet oavsett var DNA kommer ifrån (blod, spermie, saliv, hud etc)

Vårt system med graderingskala -4-+4 baseras också på sannolikhetsberäkning.
Shl Intervallerna finns på sid 123 i 160.

Hmm, BO kanske hade gett MGM en rejäl prostatamassage utan att ta av ringen därav allt gojs på den

Skämt åsido, den förklaringen kan ju faktiskt Backman komma med och med tanke på hur trosorna efter BO var beskaffade med sperma från tre män och så vidare så blir kanske den förklaringen inte helt orimlig.

Men som jag skrev, vore det rent blod så borde träffen ha blivit glasklar anser jag.
Citera
2020-02-28, 14:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo SD:s DNA finns på ringen.
Jag ska ange källa strax

NFC bilaga s. 153 under results och interpretation and conclusions.
Det står att på ringen finns Lenas DNA, inte Hannas och viss från SD också.

Två alternativ fanns
1. Att det var sammanblandling av Lenas och SD:s.
2. Att det var sammanblandning av Lenas och en annans (icke SD).

Det är 12 miljoner större chans och sannolikhet att alternativ 1 är korrekt än att alt 2 är det.

Jag kunde inte kopiera och klistra på mobilen så fick sammanfatta här.
Senast redigerad av Rosamund 2020-02-28 kl. 15:00.
Citera
2020-02-28, 14:57
Medlem
Peter kände till att Lena var pastor och när han hörde av
grannar i området, när han var där och arbetade, att de nämnde någon kvinna som
"Porrpastorn" så lade han ihop ett och ett och kopplade det till Lena. Det var inte någon som
uttryckligen sa att det var Lena som det syftades på utan det var Peters egna antagande.

Ur förhör med en vän till SD (it-tekniker hos polisen - W*ckström).

Det här målet är inte kul nånstans. Stackars Ls familj.
Citera
2020-02-28, 15:00
Medlem
landbandys avatar
Hur är det med PW egentligen ? Att vara kompis med en person som kanske utfört en bestialisk handling och som sen med manipulativ förmåga få denne polisiära PW att tänka helt i samma banor som MGM vill -hur blir det då med bevis osv.?
Var det inte tal om att det försvann en del bevis där i början ?

Och vem är det bäste att få hjälp utav när det skall flyttas på ett spa om ifall att (spekulation) något skulle vara typ nedgrävt på tomten,efter att mordet genomförts??

En kompis är ju alltid en kompis ...så jao !??

Oh no ,en IT-tekniker till råga på allt ,ja det gör ju att kompisen blir väääldigt mycket kompis ,kan man säga ...suck...
Citera
2020-02-28, 15:00
Medlem
Citat:
Karl Stefan DAVIDSSON
The DNA profile af Karl Stefan DAVIDSSON AABP5736NL was compared ta the mixed
DNA profile and a statistical calculation af the weight af evidence was performed. The
findings are inconclusive. No statement can be made an the probability af the
evidence given presence ar absence af DNA af Karl Stefan DAVIDSSON in this
sample.

"Inte övertygande". Det är det enda jag hittar.

Du kolla under sampel ”skirt”.
Kolla under sampel ”ring” lite högre upp så hittar du det.
Citera
2020-02-28, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, BO kanske hade gett MGM en rejäl prostatamassage utan att ta av ringen därav allt gojs på den

Skämt åsido, den förklaringen kan ju faktiskt Backman komma med och med tanke på hur trosorna efter BO var beskaffade med sperma från tre män och så vidare så blir kanske den förklaringen inte helt orimlig.

Men som jag skrev, vore det rent blod så borde träffen ha blivit glasklar anser jag.

Fast det är ändå helt upp till hur DNA strängen ser ut i det biologiska testet, om den är hel eller bruten.

Ja i princip kan varje individuell tekniskt bevis ifrågasättas var för sig.

Hade varit fint med vittne eller vapenet med DNA/avtryck.

Styrkan i detta fallet är att allt sammantaget pekar i samma riktning. Inte minst alla dessa sjuka omständigheter och förklaringar från MGM och HD.
Senast redigerad av viperstyle 2020-02-28 kl. 15:10.
Citera
2020-02-28, 15:03
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hur är det med PW egentligen ? Att vara kompis med en person som kanske utfört en bestialisk handling och som sen med manipulativ förmåga få denne polisiära PW att tänka helt i samma banor som MGM vill -hur blir det då med bevis osv.?
Var det inte tal om att det försvann en del bevis där i början ?

Och vem är det bäste att få hjälp utav när det skall flyttas på ett spa om ifall att (spekulation) något skulle vara typ nedgrävt på tomten,efter att mordet genomförts??

En kompis är ju alltid en kompis ...så jao !??

Reagerade på samma som du. Känns tveksamt och olyckligt att SD har sina tentakler även inne i polishuset. Utifrån vad vi tagit del av om SD så skulle det ju inte vara förvånande om han försökt manipulera även denne.
Citera
2020-02-28, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Reagerade på samma som du. Känns tveksamt och olyckligt att SD har sina tentakler även inne i polishuset. Utifrån vad vi tagit del av om SD så skulle det ju inte vara förvånande om han försökt manipulera även denne.
Klart han har försökt med sånt skit. Han försökte ju krama kvinnan som förhörde honom. Men jag tror att polisen är ganska vana att bli manipulerade, och de har för stor erfarenhet för att falla för sånt. Den här it-teknikern skrev ju ett PM om hela alltihop, så där är det ju grönt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in