2020-02-28, 22:08
Medlem
K.Blomkvists avatar
Olika blodgrupper har en viss betydelse.
Blodgrupp 0 har vissa förmågor till att förhindra vissa sjukdomar.

https://illvet.se/manniskan/kroppen/cirkulation/blodgrupper-blodet-avgor-din-halsa

https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/det-har-sager-din-blodgrupp-om-din-halsa/

https://kurera.se/blodgrupp-0-jagaren/

Senaste från
Dr. John Campbell

https://www.youtube.com/watch?v=cmIRMHzBZdU
Citera
2020-02-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
What?! Han måste fått dåndimpen eller tagit droger...
Mässling smittar ju också via nysning men det är mycket kortare sjukdomsperiod, samt att nästan 99% av Sveriges befolkning är vaccinerad mot det så om ett ovaccinerat barn kommer till Sverige så smittas ju inte de andra barnen på dagis, förskola eller andra ställen som corona gör eftersom ingen är vaccinerad mot det!
Han har ticks och kropps-spasmer så nog kan det vara droger. Han är väl läkare i grunden så han har nog förskrivit sig själv en del smått och gått.
Citera
2020-02-28, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
2. Media försöker underdriva viruset för att inte skapa panik, och viktigaste av allt, inte drabba EKONOMIN av att folk slutar gå ut på stan och shoppa
Börserna i världen har rasat de senaste dagarna.
Det är dessa som styr världsekonomin.
Och det har pratats mycket om detta i media.
Citera
2020-02-28, 22:10
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamalakh
Jag är immun emot Corona....DU?
Vad bra, försvinn då ur tråden.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sargour
Så klart ska toklandet Sverige göra precis tvärtom

Sverige är ett mångkulturellt land med 100 tals nationaliteter som åker till sina hemländer som nu blivit drabbade.

https://www.expressen.se/nyheter/epidemiolog-sa-paverkas-barn-av-coronaviruset/
Tror Tegnell att barnen BOR på förskolan? Säger Tegnell att barn inte kan sprida smitta till andra barn och sedan i sin tur smitta sina föräldrar/far- och morförädrar?

Allvarligt talat, har han tappat det helt och varför har vi inga journalister som kan ställa frågor som dessa?
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamalakh
Jag behöver inte ha rätt....

Nej men du föreslog ju en teori av bla Madame Blavatsky.
Av en slump så dök hon upp i mina tankar häromdagen.

-Hoppas du har rätt.

Jag säger som Sandnegrerna " Lita på Gud, men bind din Kamel först."

Fridens Liljor.
Senast redigerad av Sinnersten 2020-02-28 kl. 22:17.
Citera
2020-02-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Konstigt att SJ plockar bort sin personal som jobbat på samma tåg som den smittade men bara väljer att smittspåra de som satt närmast den smittade? Smittspåra hela vagnen/tåget istället?

Endast 2 eller 3 personer pratade dom väl om från SJ’ s? De har väl kollar biljetter och kanske hen har handlat i kiosken.
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Jag kan bara hålla med, jag tror vår käre vän Björn Olsen hade tagit sig en liten wirre innan kvällens intervju, med all rätt givetvis.
Björn Olsen som statsepidemiolog PRONTO! Jag gillar den mannen skarpt
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Lite från den Afrikanska kontinenten Kenyas högsta domstol har beslutat om att sätta samtliga passagerare på ett flyg från Guangzhou i Kina till Nairobi i karantän. Det handlar om sammanlagt 239 resenärer som landade med flyget under onsdagen!

I domslutet finns INGEN gräns hur länge karantänen råder så dem som säger att länderna i Afrika inte agerar så är det fel, Kenya är ett av de mer framstående länderna med god ekonomi och sjukvården är till mångt och mycket privatiserad så resurserna finns där att agera!
Citera
2020-02-28, 22:12
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Jag kan bara hålla med, jag tror vår käre vän Björn Olsen hade tagit sig en liten wirre innan kvällens intervju, med all rätt givetvis.

Tyckte också han verkade lite slirig, men uttalandena var proffsiga likväl. Björn får gärna ersätta Tegnell så snart som möjligt
Citera
2020-02-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Hm.. Det var ju det jag tänkte att under varma temperaturer så minskar spridningen. Men forskare säger att detta bör man inte hoppas på? Vad skall man tro på? Kommer det att minska under sommaren under varmare temperaturer?

Det finns flera hypoteser som har stöd varför det ökar under vintertid.

1. Vi vistas mer inomhus och träffar folk. När det blir varmt, mer utomhus, mindre risk.
2. Kallare väderlek = torr luftfuktighet = nysningar och hostningar bildar mindre droppar som sprider sig längre avstånd. Högre luftfuktighet ledet till att dropparna blir tyngre och faller ner snabbt mot mark/golv.
3. Sol/UV-ljus är inte så väldigt bra för virus.

Så sannolikt har vi inte så mycket att detta virus framåt våren/sommaren. Italien har ju drabbats en del men det är i norra delen där det är lite kyligt nu. Lite kan man ju fundera på varför smittspridning inte påvisas så mycket i södra Italien.
Citera
2020-02-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det är som att vara ombord på en båt som tar in vatten och säga att allt är lugnt jag har bara vatten upp till knäskålarna så det finns ingen anledning till oro. Asså FHM kommer ju raderas när det här är över, regeringen också. Inget ont som inte för nått gott med sig
HAHAHAHA har du inte fattat att detta är Sveriges normala styrelseskick. Management by idiots. Det kommer inte bli bättre. Blev det bättre efter skogsbränderna, Gudrun, Tsunamin, Estonia, senaste ovädret, skjutningarna, våldtäkterna? Nä det har blivit mycket sämre för varje år som går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in