2020-02-28, 22:13
Medlem
Är det ännu en kines som bär på viruset i Jönköping? Hur många kineser bör det i Jönköping?

Såg 2 kineser med munskydd på Arlanda tidigare idag.
Och en kines sitter framför mig nu på pendeln :/
Citera
2020-02-28, 22:14
Medlem
En utmärkt video som går igenom CFR efter de har undersökt cirka 70 000 patienter. Beskriver också när man ska åka till sjukhuset. (fr USA men stämmer bra på Sverige)

https://www.youtube.com/watch?v=quDYb_x54DM
Citera
2020-02-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Är enig med att Ryssland gjort ett bra jobb med att hindra en pandemi (något de gjort). Ganska obetydligt för mig om det är 2 eller 10 smittade. Det är inte hundratals smittade och vi har ingen pandemi där. Det går inte att dölja hundratals smittade i Ryssland. Om du tror det så har du aldrig besökt landet kan jag lova. Det går inte att jämföra dem med Kina eller Iran.

Nei nei, tror ikke at de har gjort det, drept folk med smitte. Jo, jeg har vært i Murmansk og St-Petersburg, kult land å besøke (mye stigma om hvor farlig det er som er BS).

Tror bare Russland har, tja si at de har 200-500 smittede totalt. Men ikke rapportert dem, istedenfor bare feiet det under teppet som vanlig influensa etc (200-500 er bare random eksempel-tall). Men at Russland dreper sine smittede? Nei, tviler, ikke før viruset muterer å får en 50% death-rate, tho, da begynner nok Norge å skyte oss her også, survival of the fittest.

Men ja, med tanke på alle landene Russland har grense med så har de gjort en jævla bra jobb faktisk, kan vel kanskje også ha noe med at ca 77% av Russlands befolkning (110 000 000) bor i den Europeiske delen av landet som er mindre enn 25% av arealet til Russland, mens resten av den russiske befolkningen bor i "Asia-delen" av Russland som ca dekker 75% av Russlands areal.

Store områder, mye ødemark, langt mellom byene i Øst-Russland, but still. Med Kina, Nord-Korea og Japan som naboer har de gjort det bedre enn man skulle tro.

EDIT

Source: https://en.wikipedia.org/wiki/European_Russia
Citera
Medlem
Okej, ett par till idag.
Men som jag skrev förut, hade ”väntat” mig ett större antal smittade i Sverige vid det här laget.
Det känns lite tafatt. Men det är väl bra.
Har man kontroll på det? Det känns så.
Det blir ett par till imorn. Några till.. osv.
Något femtiotal, max, om en vecka. (?)

Sedan rinner det mesta ut i sanden.
Senast redigerad av M.J.A 2020-02-28 kl. 22:18.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Eftersom du inte länkar så konstaterar jag att du sprider fake news. Det är oerhört allvarligt att säga att 60-80% av världens befolkning kommer att smittas och att 25% av dessa kommer at dö UTAN att kunna bygga upp detta påstående med minsta citat och källa.

Att påstå att CDC har sagt "att 60-80% av världens befolkning kommer att smittas och att 25% av dessa kommer at dö" är också oerhört allvarligt och jag kräver att du omgående plockar fram dina källor. Annars hoppas jag att moderatorerna tar tag i detta.

Du är farlig.

Här har du en länk som stödjer vad Lulu säger.
https://thehill.com/changing-america/well-being/prevention-cures/482794-officials-say-the-cdc-is-preparing-for

Kan du sluta tjata om att Lulu har fel nu?
Det är du som är ett troll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Björn Olsen som statsepidemiolog PRONTO! Jag gillar den mannen skarpt

Ja han och de gamla uvarna som framträtt på nyheterna känns trovärdiga och trygga! Kan inte namnen på alla.

Googlade nu, Britton och Giesecke heter de.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
CFR och Mortality rate är skillnaden, jag rekommenderar dig att kolla på Dr John Campbells videos, ska finnas för några dagar sedan där han går igenom skillnaden.

Nej det är du som blandar ihop begreppen. SeymoreHunter må vara ny i tråden men han är i huvudsak helt rätt ute i sina frågeställningar och påpekanden.
Citera
2020-02-28, 22:16
Medlem
pailins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Björn Olsen som statsepidemiolog PRONTO! Jag gillar den mannen skarpt

Han får ta sig hur många styrketårar han önskar. Allt som kommer från honom är det bästa och till största tröst för oss Man kan inte annat än älska honom! Puss bäste Björn.
Citera
2020-02-28, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Fan vad ni överdriver.

Kommer inte hända ett skit så länge man i normala fall är frisk.
Den har muterats och folk som blev friska är sjuka igen. 20% blir allvarligt sjuk
Citera
2020-02-28, 22:20
Medlem
Refunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halpmeplz
Nei nei, tror ikke at de har gjort det, drept folk med smitte. Jo, jeg har vært i Murmansk og St-Petersburg, kult land å besøke (mye stigma om hvor farlig det er som er BS).

Tror bare Russland har, tja si at de har 200-500 smittede totalt. Men ikke rapportert dem, istedenfor bare feiet det under teppet som vanlig influensa etc (200-500 er bare random eksempel-tall). Men at Russland dreper sine smittede?

Skrev döljer (undanhåller) skjuler på norsk. Inte dräper.

200-500 personer tror du är smittade i Ryssland alltså och att putin aktivt mörkar. Man slutar ju aldrig förundras alltså.

Kanske tänkt på att Ryssland har gränskontroll och visumkrav? Det är en effektiv nation och vinner ingenting på att försöla ljuga, mörka och dölja som Iran försöker med.
Citera
2020-02-28, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halpmeplz

Tror bare Russland har, tja si at de har 200-500 smittede totalt. Men ikke rapportert dem, istedenfor bare feiet det under teppet som vanlig influensa etc (200-500 er bare random eksempel-tall). Men at Russland dreper sine smittede? Nei, tviler, ikke før viruset muterer å får en 50% death-rate, tho, da begynner nok Norge å skyte oss her også, survival of the fittest.

Men ja, med tanke på alle landene Russland har grense med så har de gjort en jævla bra jobb faktisk, kan vel kanskje også ha noe med at ca 77% av Russlands befolkning (110 000 000) bor i den Europeiske delen av landet som er mindre enn 25% av arealet til Russland, mens resten av den russiske befolkningen bor i "Asia-delen" av Russland som ca dekker 75% av Russlands areal.

Store områder, mye ødemark, langt mellom byene i Øst-Russland, but still. Med Kina, Nord-Korea og Japan som naboer har de gjort det bedre enn man skulle tro.

USA, detta jätteland, har bara gjort 459 tester (ev. testat samma person i ett antal fall mer än en gång) sedan 21 januari t o m igår
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/cases-in-us.html
Citera
2020-02-28, 22:21
Medlem
Mattias71s avatar
Vi skulle behöva ett nytt Ellis Island.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ellis_Island
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto