2020-02-27, 11:30
Medlem
morkfromorks avatar
Norskarna sitter i en rävsax med massor av olösta problem, problemen började långt innan corona, de har tex. inte mindre än 118(?) Boeing MAX beställda! Plan som inte får flyga. SAS valde att inte köpa ett enda av dem.
Jag har tankat lite SAS, känns mörkt nu men inte lika mörkt som NAS.
Citera
2020-02-27, 14:01
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Köpte på mig en chans post.
Citera
2020-02-27, 20:03
Medlem
KlingoKlang50s avatar
Eftersom SAS är till största delen stadsägt så kommer dom aldrig att konka, dom har funnits i 100år, Norwegian i nuvarande form 10år . Har man tålamod som en gammal seg åsna så kommer på sikt SAS bli en fin affär, speciellt efter att Norwegian har gått i konkurs. Värdet på bolaget är snart inte mer än 3st 737r banken kommer snart att knacka på dörren. Pyramid-korthuset kolapsar när som helst.
Citera
2020-02-27, 20:21
Medlem
Ja, den enes död , den andres bröd..
Det vore väl själve FN om inte sas skulle lyfta rejält om NAS kånkade..
Citera
2020-02-28, 10:04
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Går bra idag. Hoppas det fortsätter så.
Citera
2020-02-28, 18:52
Avstängd
Glossuss avatar
[quote=JustinTrudeau|70455005]Går bra idag. Hoppas det fortsätter så. [/QUOTE

Snygg timing.. Har koll på både NAS och SAS. Framförallt den sistnämnda går nog att tjäna en hacka på för en bottenfiskare.
Citera
2020-02-28, 19:48
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Går bra idag. Hoppas det fortsätter så.

Snygg timing.. Har koll på både NAS och SAS. Framförallt den sistnämnda går nog att tjäna en hacka på för en bottenfiskare.

Stor risk att skiten konkar men ofta blir man belönad rikligt om man chansar. Jag noterade att det var någon stor kapitalstark köpare som dammsög marknaden på aktier under en viss nivå och jag valde hänga på.
Citera
2020-03-03, 12:48
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Negativa nyheter om uteblivet uppköp. Nu blir det slakt av kursen om det inte redan är inprisat.
Citera
2020-03-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Stor risk att skiten konkar men ofta blir man belönad rikligt om man chansar. Jag noterade att det var någon stor kapitalstark köpare som dammsög marknaden på aktier under en viss nivå och jag valde hänga på.

Berätta hur mycket du ligger back..
Citera
2020-03-05, 16:54
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Berätta hur mycket du ligger back..

33 tusen. Inte så mycket.

Mer kommer det säkert bli.
Citera
2020-03-05, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
33 tusen. Inte så mycket.

Mer kommer det säkert bli.

Sa till dig klumpfot att om du redan skulle gå in skulle du gå in i SAS - nu försökte du liksom jag (lightair), jaga snabba pengar...

Helvete vad det straffat mig
Citera
2020-03-05, 17:02
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Sa till dig klumpfot att om du redan skulle gå in skulle du gå in i SAS - nu försökte du liksom jag (lightair), jaga snabba pengar...

Helvete vad det straffat mig

Denna hade jag dock tänkt ha åtminstone ett år eller mer. De kommer nog kunna gå lägre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in