2020-12-14, 14:34
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Jepp, delar den tesen, som vi diskuterade innan. När kursen plötsligt står närmare hundringen blir det ju en psykologisk fråga och känslan av rabatt och billig som du är inne på försvinner.

Jag tror också det kommer bli utfallet. Åtminstone stor sannolikhet om det inte skulle komma väldigt goda nyheter tex att rekonstruktionen blir lyckad och eller att norska staten återupptar stöttningen igen. Ingen av oss har facit i hand men jag tror tåget är missat för de som inte gick in lågt och sålde av förra veckan innan nuvarande dipp.

Går SAS ner under kronan igen tror jag dock det kan vara ett bra swing alternativ. Även Scandic börjar se intressant ut med semilångsiktig horisont.
Senast redigerad av Nordoxen 2020-12-14 kl. 14:38.
Citera
2020-12-14, 17:37
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Nu kan man hitta "halsen med ringar" i princip i vilken tråd som helst med allmänt hållna kommentar om vad som helst.
Så ospecifik att det inte går att avgöra vilket aktieinnehav Ringhalsen har?

Kanske ringarnas hals behagar svara på sin investerarfilosofi som enligt egen utsago inbringat sagenhaftiga 1.8 miljoner i vinst.

Beskattas medelst K4, ISK eller kanske KF.
Eller Ringhals3 har eget personligt beskattningsalternativ att delge oss andra?

Vinst är väl att ta i men värdeökningen är 1,8 miljoner. Sålde mina Norwegian med förlust på 55 öre. Vågar i alla fall stå för att jag förlorat pengar när jag gör det!

Nya placeringar har jag på ISK, långliggarna i vanlig aktiedepå.
Citera
2020-12-14, 17:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Jag tror också det kommer bli utfallet. Åtminstone stor sannolikhet om det inte skulle komma väldigt goda nyheter tex att rekonstruktionen blir lyckad och eller att norska staten återupptar stöttningen igen. Ingen av oss har facit i hand men jag tror tåget är missat för de som inte gick in lågt och sålde av förra veckan innan nuvarande dipp.

Går SAS ner under kronan igen tror jag dock det kan vara ett bra swing alternativ. Även Scandic börjar se intressant ut med semilångsiktig horisont.

SAS ägare har väl mer pengar att slänga in i SAS än vad Norwegians ägare har till Norwegian.

Så står det mellan dessa två lottsedlar så är väl SAS förstahandsvalet vid rätt kurs.
Citera
2020-12-14, 17:48
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Tror vi på +10 % senare idag vid stängning?

Nä det trodde väl ingen, Minus 17,43% blev dagens facit.
Citera
2020-12-14, 19:30
Medlem
Sålde mina idag vid öppning 0.795 . Köpte för 0.45 . Tog beslut då jag tycker att kursen verkar gå ner stadigt ocv inte riktigt vet vad rekonstruktionen kommer att innebära . Om det kommer att ske emission igen. Är ny på detta med aktier men magkänsla och kursutvecklingen samt min lilla lekmanna analys fick mig att sälja. Men kursen kan nog sticka upp igen om något positivt sker framledes. Kan nog finnas en liten chans till överlevnad trots allt .
Citera
2020-12-14, 20:02
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrdrax
Sålde mina idag vid öppning 0.795 . Köpte för 0.45 . Tog beslut då jag tycker att kursen verkar gå ner stadigt ocv inte riktigt vet vad rekonstruktionen kommer att innebära . Om det kommer att ske emission igen. Är ny på detta med aktier men magkänsla och kursutvecklingen samt min lilla lekmanna analys fick mig att sälja. Men kursen kan nog sticka upp igen om något positivt sker framledes. Kan nog finnas en liten chans till överlevnad trots allt .

Att kursen kommer sticka upp kan vi nog vara rätt säkra på iom omvänd split 21:a december.

Fin procentuell ökning du fick i.a.f., grattis, även om det bästa hade varit att sälja förra veckan när pumpen hade sin klimax.
Citera
2020-12-14, 20:14
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
SAS ägare har väl mer pengar att slänga in i SAS än vad Norwegians ägare har till Norwegian.

Så står det mellan dessa två lottsedlar så är väl SAS förstahandsvalet vid rätt kurs.

SAS är ingen bra långsiktig investering. Jag har pratat med två internanställda på arlanda varav en chefsposition (i samband med referenstagning) och de uppskattade att de kunde ta upp till 6 år innan de var tillbaka på samma nivå som i våras innan coronan tog fart... Och då gick det inte ens bra för dom då.

Nej såna här bolag swing tradar man bara i. Även om man har 20 år sparhorisont finns det säkrare alternativ.
Citera
2020-12-14, 20:37
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
SAS är ingen bra långsiktig investering. Jag har pratat med två internanställda på arlanda varav en chefsposition (i samband med referenstagning) och de uppskattade att de kunde ta upp till 6 år innan de var tillbaka på samma nivå som i våras innan coronan tog fart... Och då gick det inte ens bra för dom då.

Nej såna här bolag swing tradar man bara i. Även om man har 20 år sparhorisont finns det säkrare alternativ.

Instämmer till 100%.
Citera
2020-12-15, 11:49
Medlem
Ringhals3s avatar
Nu kan ni som missade sista chansen att köpa för en krona passa på och ta sista chansen att köpa för 50 öre!

Hallåååå alla haussare! Vart tog ni vägen?
Citera
2020-12-15, 11:57
Medlem
Skulle vänta å se va som händer på covid fronten. Väninnan jobbar som placerare å av råder från det mesta i flyg å turist svängen f n.
Citera
2020-12-15, 13:10
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustMickan
Skulle vänta å se va som händer på covid fronten. Väninnan jobbar som placerare å av råder från det mesta i flyg å turist svängen f n.

Vad gäller tex Norwegian så är det primära problemet inte att folk inte flyger utan att de har gigantisks kostnader men blygsamma inkomster. Bolaget genomlider en katastrofal finansiell kris.

Småspararna ser bara den låga kursen och tänker att den bara beror på coronaviruset.

De ägnar tex inte en tanke på att Norwegian hade stora ekonomiska problem redan 2019 som inte var lösta när coronan slog till.

Vidare verkar småspararna inte förstå vad det innebär att aktien är utspädd 20 gånger.

JAG har självklart koll på allt det ovanstående!
Citera
2020-12-15, 16:55
Medlem
Ringhals3s avatar
Facit för tisdagen:

-19,75% stängningskurs 52 öre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem