2020-02-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja om den inte upphört helt är det ju ännu värre. Då kan SD bara hävda att de hade sex under hennes mens. Trosorna polisen hittade hade inget blod för att det var inte den perioden i månaden helt enkelt.

Så vi får ändå hoppas att det stämmer att hon uppnått menopaus.

Tycker det ska bli intressant om gynekolog kallas in. Tyckte jag läste nåt om det?
Blödningar vid samlag kan ju orsakas av cellförändringar och muskelknutor i livmoder.
Citera
2020-02-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu hinner jag inte följa tråden och ert snack precis.

Flikar bara in snabbt om det handlar om ringen.
NFC skickade ju ringen till analys i Holland (deras NFC heter NFI) Protokollbilag NFC, sid 147-159).

Kolla, kanske det står något där!
Jag såg det. Kan inte hitta det där heller. Nu är jag inte jättevass på engelskans tekniska termer här, så jag kan ha missat något.
Citera
2020-02-28, 14:27
Medlem
notknapparens avatar
NA Live:
(min fetning)

"Polisen har inte hittat någon dator i Lenas bostad som inloggningen ska ha skett på.

Efter mordet sker det en inloggning i Lenas Google-konto 05.23, konstaterar IT-tekniker. Antingen har någon fysiskt använt datorn eller så har inloggningen skett från en annan enhet, enligt åklagaren.

Två kriminalvårdare finns hela tiden närvarande i säkerhetssalen. De sitter vid sidan av och bevakar 45-åringen.

Lenas mobiltelefon har inte hittats efter mordet.
– Man har krattat och letat i terrängen utan resultat, säger Therese Johansson.

Nej, jag såg inga reaktioner på det. Han skrattar inte högt så det hörs.

– Man har gjort ett försök för att se om det är möjligt att från brottsplatsen koppla upp en mobiltelfon till den mast som finns på Hjalmar bergmans väg. Det går inte, säger Therese Johansson.

Åklagaren förklarar att sista positionen med Lenas mobiltelefon visade att den befann sig i Baronbackarna. Klockan 01.41 på natten stängdes telefonen av.

Det är lite oklart än så länge. Åklagarna tror att deras sakframställan kommer pågå under sammanlagt sex dagar. Först någon gång efter det kommer förhören med vittnena och den misstänkte att komma igång.

45-åringen ser återigen samlad ut, och följer det som åklagaren visar upp på skärmen.

Det är mycket tekniskt prat från åklagaren nu. Hon förklarar hur positioneringar fungerar, och vilken data som Lenas google-konto har kunnat ge polisen.

När åklagaren går igenom hur wifi-positionering av mobiltelefoner fungerar skrattar 45-åringen. Han försöker dölja skrattet genom att hålla en hand framför munnen.

Som NA berättat tidigare ryckte aldrig polisen ut på larmsamtalet.

Polisen bekräftar – åkte aldrig på larm om skrik natten när Lena Wesström misstänks ha mördats
na.se
Det kom in ett larm om kvinnoskrik i området kring Hjärsta – samma kväll som Lena Wesström...

"Jag får be patrullerna att lyssna lite noggrannare om de befinner sig i grannområdet", säger larmoperatören mot slutet av samtalet.

"Det var ett riktigt gallskrik", säger personen i larmsamtalet.

Här kan ni läsa en artikel om skriksamtalet.

HJÄRSTAMORDET: Vittne vaknade av skrik på mordnatten – gav sig ut för att leta: ”Det var hjärtskärande”
na.se
Samma natt som Lena Wesström mördades hörde boende i närheten skrik. De gav sig ut för att leta...

Nu spelas larmsamtalet upp där en privatperson ringer till polisen och berättar om ett skrik som hördes i Nya Hjärsta. på mordkvällen.

Ja, alla förhör spelas in av tingsrätten. De kan sedan användas om det skulle bli en hovrättsförhandling.

Tingsfiskalen/Notarien sköter väl ljudanläggning så att allt finns på ljudupptagning genom hela rättegången?
-Läsare 1

Polisens kartläggning visar att Lena lämnade bostaden 23.22.
– Hon använder inte telefonen aktivt mer. Men den registrerar ändå var den befinner sig. Utifrån vittnesiakttagelserna sker mordet vid 23.33. säger Therese Johansson.

Vi har inga sådana planer just nu. Möjligen att vi tar upp ljud när vittnena ska höras.

Kommer ni använda er av ljud någon av dagarna framöver?
-Heja Åsa

– Polisen har genom google-data kunnat se att Lena hade 94 procent batteri kvar i telefonen vid 21.32. Det har betydelse för hur det har gått till, eller inte gått till, när telefonen senare tystnar på natten, säger Therese Johansson.

– Den här bilden skickar Lena 20.49 till den åtalade. Hon skriver också "Gjorde till dig och mig. Om du törs kanske vi kan äta". Sedan skickar hon en emoji i form av ett hjärta, säger åklagaren Therese Johansson.

Åklagaren visar nu den här bilden på Lena. Det är en av de sista bilderna som tas på henne. Den kommer från när hon vid tretiden på dagen 14 maj besökte polisstationen i Vivalla i ett privat ärende.

Polisen har kunnat följa Lenas dag väldigt tydligt, eftersom de bland annat fått tillgång till bland hennes google-kontot.

Vittnena kommer troligen att börja höras efter den sjätte förhandlingsdagen, om åklagarna lyckas hålla tidsschemat.

När börjar vittnen höras? Kan man hitta de här tiderna någonstans?
-Layla

Tidslinjen som åklagaren nu ska gå igenom är betydligt mer detaljerad – och innehåller precis alla de meddelanden som Lena och 45-åringen tog emot under dygnet. Den innehåller även alla mastuppkopplingar som gjorts med deras telefoner och en hel del annan information.

45-åringen antecknar för att sedan luta sig tillbaka med knäppta händer.

Här kan ni se en tydlig tidslinje jag skrivit för NA:s del, som publicerades för några dagar sedan.

NA KARTLÄGGER: Detta gjorde Lena Wesström och misstänkte 45-åringen på morddygnet – minut för minut
na.se
https://www.na.se/artikel/na-kartlagger-detta-gjorde-lena-wesstrom-och-misstankte-45-aringen-pa-morddygnet-minut-for-minut

Här är en unik tidslinje som visar vad Lena Wesström och den misstänkte mördaren gjorde under den...

Man ska visa en tidslinje för Lena Wesström 14-15 maj 2018 baserat på bl a mobiltrafik, messenger, facebook, förhörsuppgifter m m.. Men också en övervakningsfilm från Vivalla centrum och ett kvitto från en affär.

– Vi ska nu gå över till kartläggningen av Lena och (45-åringens) förehavande 14 till 15 maj 2018, säger Therese Johansson.

Hon bläddrar nu bland dokumenten på datorn. Det är tyst i rättssalen.

Nu uppger åklagaren Therese Johansson att hon är klar med den del av sakframställan som gäller relation och motiv.

– Tiden innan han anhölls på nytt i somras hade (45-åringen) och (hans ex-fru) en varm och försiktig kärleksrelation. Det visar meddelandena som tömningarna av deras telefoner gav, säger åklagare Therese Johansson.

Det har fyllts på med lite fler åhörare nu efter lunch. Men det är färre än igår och i onsdags. Det är ett femtontal här nu. Det är bara NA på plats från media.
Är det många åhörare där idag?

-Är det många åhörare där idag?

Det handlar bland annat om familjeangelägenheter och den förestående USA-resan.

Jag uppfattar det som ganska vanliga privata meddelanden dem emellan. Jag tror att åklagaren med meddelandena vill visa på vilken relation de hade under denna tid.

Vad handlar meddelandena om mellan 45-åringen och ex-frun?
-Lisa

Nu har vi kommit fram till en vecka före mordet. Konversationen mellan 45-åringen och hans ex-fru fortsätter.
"

https://www.na.se/artikel/just-nu-vill-just-nu-hellre-se-dig-dod-an-levande-folj-rapporteringen-fran-rattegangen-om-hjarstamor det
Citera
2020-02-28, 14:29
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Tycker det ska bli intressant om gynekolog kallas in. Tyckte jag läste nåt om det?
Blödningar vid samlag kan ju orsakas av cellförändringar och muskelknutor i livmoder.

Ja en barnmorska. Har inte gått igenom IB:s vittneslista men om han hittat en expert som kan vittna om att blödningar inte är ovanliga före och såväl efter menopaus då ligger Hiding ännu mera risigt till.
Citera
2020-02-28, 14:30
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Att bli avspisad är väldigt svårt för en person med separationsångest.

Finns de personer som väljer att i ett avsked hellre ge sig iväg ifrån den de inte vill separera ifrån just när det tillfället uppstår ; att DE hellre stänger dörren(bildligt talat) -än att bli lämnad med att en dörr stängs framför dem och de blir lämnade kvar i sitt hem typ när avskedet sker ...

E Ni med ??
Jag är med på vadsomhelst
Döden är väl det mest verksammaste adjö man kan komma.. det visste Stefan Davidsson.
Den dörr jag tror du pratar om har nog aldrig varit där på honom.
Ungefär som .. en del hus totalsaknar dörr. Speciellt de hus Stefan Davidsson bygger ihop med Hanna Davidsson.
Citera
2020-02-28, 14:35
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Jag är med på vadsomhelst
Döden är väl det mest verksammaste adjö man kan komma.. det visste Stefan Davidsson.
Den dörr jag tror du pratar om har nog aldrig varit där på honom.
Ungefär som .. en del hus totalsaknar dörr. Speciellt de hus Stefan Davidsson bygger ihop med Hanna Davidsson.

Jo, ligger mycket i det du skriver .....

Det är så jäkla osjysst att inte låta en persons barn få stå ut med sin "knasiga " mamma,oftast har ju barn ett annat sätt att se på kärlek,jämfört med sugna män ....

En utomstående sugen man kan ju helt plötsligt släppa all lojalitet mot både "ditten" och "datten" utifrån vad han känner för stunden mellan bxxxn...

En sådan man är inget att hänga i julgranen-är nog inte till någon större nytta ; ej heller någon att hålla i, när åskan går ....

Så hemskt att LW försökte snickra fram en egen dörr,där ....

Det sägs ju att "Den Goda Viljan" skall kunna öppna känslomässiga dörrar men ibland är det inte riktigt så ....
Senast redigerad av landbandy 2020-02-28 kl. 14:52.
Citera
2020-02-28, 14:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag såg det. Kan inte hitta det där heller. Nu är jag inte jättevass på engelskans tekniska termer här, så jag kan ha missat något.

Du är nog vassare än vad du tror men jag tittar också igenom det en gång för säkerhetsskull då.
Citera
2020-02-28, 14:38
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ja en barnmorska. Har inte gått igenom IB:s vittneslista men om han hittat en expert som kan vittna om att blödningar inte är ovanliga före och såväl efter menopaus då ligger Hiding ännu mera risigt till.

Hiding ligger inte risigt till, tvärtom faktiskt.
Det känns klappat och klart att SD åker in på livstid, och din käre JG får en betald semester på valfri anstalt.
Citera
2020-02-28, 14:38
Medlem
Citat:
Citerar ur NFCs rapport:

I ett undersökt område (del av område a) erhölls indikation på
blodförekomst. Analysen visar en blandning av DNA från minst
två personer. Resultaten talar extremt starkt för att huvuddelen
av DNA:t kommer från Davidsson (Grad +4),
om man bo11ser
från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

Den mindre delen av DNA:t utvärderades enligt laboratoriets
standardmetodik för LCN DNA-analys for ytterst små mängder DNA, varvid följande framkom:
Resultaten talar starkt för att den mindre delen av DNA:t
kommer från Wesström (Grad+ 3), om man bortser från
möjligheten att det kommer från en nära släkting.
I ett undersökt område (b) erhölls indikation på blodförekomst.
Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t kommer från
Davidsson ( Grad +4), om man bortser från möjligheten att det
kommer från en nära släkting.

Så det var inte några mängder från Wesström. Men tillräckligt. Det är svårt att få annans blod innanför en plös.

Jag tycker att våran mycket kloka och initierade ABok-s@Reimer har deklarerat detta på ett mycket trovärdigt sätt, det vill säga, L*ena Wesstr*m hade sin vana trogen tvingat St*fan Davidss*n till sex, den stackars utsatta och tvingade St*fan Davidss*n fick sedan använda sina fingrar för att penetrera L*na Wesstr*m:s vagina och precis som vanligt blödde hon kraftigt inom sitt underliv när vederbörande hade sexuell kontakt med St*fan Davidss*n.

Efter den avslutade sexuella kontakten med L*na Wesstr*m hade St*fan givet vis fått mycket blod från LW:s vagina på sina fingrar, St*fan hade givet vis sedan bråttom hem till sin familj och glömde helt enkelt bort att tvätta av sina blodiga fingrar.

När sedan slutligen St*fan Davidss*n hade fått på sig alla sina kläder och skulle knyta sina skor vek han upp plösen på sin vänstra sko innan han slutligen körde ner foten och sålunda råkade L*na Wesstr*m:s blod hamna under St*fan Davidss*n:s plös hos hans vänstra sko.

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-02-28 kl. 14:41.
Citera
2020-02-28, 14:40
Medlem
Citat:
Du är nog vassare än vad du tror men jag tittar också igenom det en gång för säkerhetsskull då.

Karl Stefan DAVIDSSON
The DNA profile af Karl Stefan DAVIDSSON AABP5736NL was compared ta the mixed
DNA profile and a statistical calculation af the weight af evidence was performed. The
findings are inconclusive. No statement can be made an the probability af the
evidence given presence ar absence af DNA af Karl Stefan DAVIDSSON in this
sample.

"Inte övertygande". Det är det enda jag hittar.
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är en av flera i denna tråd som bör be om ursäkt över att ni kallat både mig och Schazz lögnare, smutskastare, och svartmålare nu när det punkt efter punkt visar i FUP att vi haft rätt och NI fel i er ohederliga bild av LW.

1.Händelsekod: Bråk 112 larm ej utryckning/återkallat Byslagsgatan 4 A 2016-04- 20 kl 17:06 onsdag.
2.Händelsekod: Misshandel anmälan tel. Promemoria Byslagsgatan 4 A 1017-01-10 kl 00:23 tisdag
3.Händelsekod: Skadegörelse målsäganden gör anmälan 2017-01-10 kl 00:23 tisdag
4.Händelsekod: Skadegörelse anmälan målsägande ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2014-03-07 kl 03:28 onsdag.
5.Händelsekod: Bråk ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2016-04-20 kl 1 7:06
6.Händelsekod: Fylleri Omhändertagandeblad anmälan Byalagsgatan 4 A 2008-12-22 kl 23:22 måndag
7. 7 st Kontroll personfordon Byalagsgatan 4 A allmänt larm promemoria 2015- 2017

------------
Alla kan ha eller göra fel men det är svårare att överse med att man inte är hederlig nog att medge det.
Vidhåller du att LW inte blev anmäld till polis och socialtjänst för att slagit och slagits med barnen?

Du undviker svara på min fråga genom att försöka flytta focus till vilka ord du använt.

Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag har lite dåligt minne. Skulle du kunna plocka fram inlägget där jag anklagar Schazz för att ljuga? Annars är du väl just det du hävdade att jag kallat dig.

-Har du dåligt minne av att LW anmälts till polisen och socialtjänsten av UW och barnen?
En grundregel är att det är lättare att komma ihåg om man håller sig till sanningen.

-Du har anklagat mig att ljuga och du har systematiskt försökt vilseleda tråden med ifrågasätta sånt du VET är sant. Vad du inte räknade med var att du skulle avslöjas iom, FUP.

-Du har farit med osanning om att LW ville berätta för HD för att hon ville vara godhjärtad och ärlig för att lägga och inte att just detta var det hot som SD levt med i flera år.
Du och den andra pajasen Sh.hemsk har tillsammans hindrat tråden relevanta fakta om varför Lena Wesström mördades. Punkt,
Citera
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Tack. Det var S-O som gjorde rent spabadet under städningen. Men jag hittar inte vem som ägde det eller att varit på tapeten vare sig före eller efter. Men tror inte det är speciellt viktigt i sammanhanget.

Av en slump dök jag på uppgiften nu i ett förhör med SD:s dykar-/poliskompis P*ter W*ckström. Han säger att han hjälpt SD bära spabadet på plats ”sen höst 2017”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in