Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Vad jag minns använder dottern inte ordet promiskuös.
Det är Carinahs egna tolkning av vad hon egentligen säger.
Aktbilaga 14u sid 243 förhör med A*nelie R*Ramstedt. Arbetskamrat till Lena.
Vilka relationer berättade Lena om?
-Jag kommer inte ihåg några namn men hon hade en relation med en kille som bodde i
Brickebacken som hade en liten son, tror att det var 2013. Det tog slut emellan dem med
buller och bong, det blev mycket bråk. Det var verbalt som de bråkade, hon började lägga sig
i hur han uppfostrade sin son och det blev ju inge bra. De var inte tillsammans så lång tid men
Lena var väldigt ledsen när det tog slut. Jag tror att hon blev sjukskriven efter det.
-Lena var också tillsammans med en kille som bodde i Hovsta som hade två barn, tror att han
hette Peter. Jag tror att den relationen var efter killen i Brickebacken men jag minns inte.
Deras relation var till och från under längre tid, kan ha varit i I år eller 1,5 år men jag vet inte.
Hon tyckte jättemycket om honom men de fick de aldrig att fungera. De hade båda barn och
hade olika syn på barnuppfostran och jag tror att det var det om gick snett även där.
-Efter den relationen så minns jag att hon började träffa en granne som heter Stefan. Jag har
träffat honom en gång när han cyklade till jobbet för att hämta Lena, de gjorde han ofta. Hon
pratade om honom som "min tokiga granne" och jag tror inte att hon ville ha någon relation
med honom till en början men sen blev det så. Han var ju gift och det blev ju också trassligt.
Den relationen var stormig, de fick smyga med relationen eftersom han var gift. De hade en
av och på relation men jag har ingen tidsuppfattning om hur lång tid relationen varade. Hon
berättade inte så mycket om det men jag vet att hon ofta var ledsen och att de gjorde slut men
sedan blev de tillsammans igen. Det var stormigt helt enkelt. Jag fick bara veta att det var
mycket tjafsigt och bråkigt men bara verbalt, ingen misshandel.
-Hon dejtade en kompis till Stefan också som höll på med geocaching, vet inte vad han heter.
De hade en sexuell relation enligt Lena och Lena berättade att Stefan var svmisjuk på det, hon
berättade inga detaijer om det och jag minns inget mer. Det här kan ha varit 2014 men jag
minns inte.
-Lena berättade också om en kille som bodde i Stockholm som hon hade känt jätte länge, han
var musiker men vet inte vad han heter. De hade en sexuell relation men de träffades kanske
bara två gånger om året, de hade ingen närmre relation.
-Hon hade en relation med vår arbetskamrat också, Daniel Björklund. De strulade runt lite
men det blev aldrig något allvarligt.
-Lena hade relationer med så många, jag lyssnade för stunden men har inte lagt på minnet vad
alla heter. Jag fanns mest där för att trösta Lena när hon var ledsen. Lena var hos mig i våras
för att låna ett par kryckor och då kom hon direkt från Sälen med en kille. Jag hejade bara på
honom så jag vet vad han heter och jag vet inte om de bara var kompisar.
Flera av Lenas kollegor har vittnat om att LW killar var så talrika att nog bara hon själv (och FUP) vet
vilka dom var men aldrig tänkt på hur
många dom var.
Att använda ordet promiskuös på Lena är det som ordet är avsett för.
Utan att moralisera över hennes liderliga behov så har LW en förbluffande brist på konsekvenstänk då hon bytte vätskor med flera män som var vänner med varandra.
Nåt annat som slår en är att antalet som ställt som krav (om dom ska orka lyssna på hennes oändliga problem med män) att lyssna på deras råd. Centrum för våld i nära relationer som avslutade sin behandling om henne då hon inte var beredd att lämna Stefan.
Har förstått som måste funnits och efterlyst dom sen Schazz informerade tråden om LW problem.
Det är många i denna tråd som ber beklaga över att dom kallat både mig och Schazz lögnare, smutskastare, och svartmålare.
På punkt efter punkt har FUP visat att vi haft rätt och belackarna fel alltigenom den falska bilden av LW.