2020-02-28, 11:39
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kanske inte är över för HD? Vi får se vad som kommer fram i vittnesförhören. Hon kan råka försäga sig. Hon verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan. Har man så liten integritet att man lever med en man som är notoriskt otrogen i åratal med en och samma kvinna - och dessutom accepterar det - då har man inte mycket bakom pannbenet kan jag tycka. Personligen hade jag kunnat förlåta en gång. Men därefter hade personen åkt ut med huvudet före - med eller utan barn i relationen.

Ja det kan fort växla från vittne till anhållen
Citera
2020-02-28, 11:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Även om de båda skrivit om att de tror att de kan bli dödade så tror jag ändå inte att de trodde på det till fullo, eller åtminstone försökte att inte tro på det. Oavsett så är det fruktansvärt svårt att ta sig ifrån en psykopat. Har själv varit i en liknande sits för många år sedan. Något jag aldrig trott att jag skulle kunna hamna i. Har man inte varit där så kan man inte förstå. Kan fortfarande inte förstå det fullt ut trots alla år som gått. Man tänker inte som man annars gör när man är mitt uppe i det. Den dysfunktionella relationen blir normaliserad. Efter att jag börjat läsa mycket fupar och annat krim så har jag i efterhand insett att jag säkert hade kunnat bli dödad i den relationen jag var i. Tycker inte Lena har minsta skuld i sin död, helt sjukt att det ens ska behöva uttryckas. Hur kan vi undvika att människor (främst kvinnor) dödas i relationer? Se till att barn, såväl flickor som pojkar får en trygg, kärleksfull uppfostran så att de växer upp till trygga och starka individer som värderar sig själva. På samma sätt kan andelen psykopater och andra individer som skadar andra minimeras. När människor hamnar i sådana här destruktiva relationer tror jag omgivningens stöd är det allra viktigaste eftersom det är extremt svårt för personen som är mitt uppe i det att själv inse att den bör lämna, viktigt att andra runt omkring reagerar och visar det för personen. Sorgligt nog så räcker det inte alltid utan personen kan börja ljuga och smyga för närstående precis som Lena själv beskriver. Hon uttrycker också själv att hon hela livet sökt bekräftelse och alltid varit rädd att bli övergiven. Orsaken till detta ligger troligen i hennes allra tidigaste barndom.

Precis så är det. Många som inte kan förstå hur det fungerar. Framför allt då Glorious här i tråden. Hen säger att hen vill förstå, för att kunna rädda andra kvinnor. Istället är det skygglappar om hur det fungerar och nedsättande kommentarer och elakheter mot brottsoffret från denne. Ett vidrigt hån mot alla drabbade kvinnor därute.

Hoppas hen verkligen håller sig borta från att försöka "rädda" kvinnor.
Citera
2020-02-28, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Precis. Och blodet (LW’s) i plösen på SD’s sko var av större mängd än vad som kan anses som dropp/stänk. Troligtvis har skon blivit handtvättad enligt forensiker men dock var blodet synbart för ögat, det syns också rätt tydligt i bilderna i den tekniska delen i fupen

Citerar ur NFCs rapport:

I ett undersökt område (del av område a) erhölls indikation på
blodförekomst. Analysen visar en blandning av DNA från minst
två personer. Resultaten talar extremt starkt för att huvuddelen
av DNA:t kommer från Davidsson (Grad +4),
om man bo11ser
från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

Den mindre delen av DNA:t utvärderades enligt laboratoriets
standardmetodik för LCN DNA-analys for ytterst små mängder DNA, varvid följande framkom:
Resultaten talar starkt för att den mindre delen av DNA:t
kommer från Wesström (Grad+ 3), om man bortser från
möjligheten att det kommer från en nära släkting.
I ett undersökt område (b) erhölls indikation på blodförekomst.
Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t kommer från
Davidsson ( Grad +4), om man bortser från möjligheten att det
kommer från en nära släkting.

Så det var inte några mängder från Wesström. Men tillräckligt. Det är svårt att få annans blod innanför en plös.
Citera
2020-02-28, 11:44
Medlem
Förhandlingsdatum fortsättningsvis är:

Mars: 3, 4, 5, 6, 10, 11, 13, 23, 24, 25, 30 och 31
April: 1, 2, 7, 8 och 9

Enligt na.se:s liverapportering.
Citera
2020-02-28, 11:45
Medlem
Vilka datum ska Team Fusk (SD, HD och JG) höras?
Då är det värt att vara på plats och spela in.
Citera
2020-02-28, 11:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Nej, affären blev bara ännu hemligare.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Som jag förstått det drog han sig tillbaka efter HD fick reda på affären och han valde att återgå till sin hustru.

Ja ännu hemligare

Å
Akt 146 Sid 142

”Kristin berättar att de träffades oftast hemma hos Lena. Även under det här året 2018 så har dom träffats men kan inte komma ihåg tid. Lena säger att de inte får se. Stefan säger till från Hanna att han åker iväg och letar burkar geocashing. Han hämtar upp Lena och åker iväg. Han stannar sedan och släpper av henne för att ringa upp Hanna och facetima och vissa att han är själv på plasten och i bilen. De träffas hos Lena ofta och då drar de ner persiennerna.

Lena skriver fortsatt att Stefan fortsätter att låtsas, de låtsat att det har det bra, att de äskar varandra ... fortsatt längre ner i konversationen skriver Lena att Hanna har tvingat Stefan att unfienda och blocka och belagt med livstids kontaktforbud, alla kanaler. Lena skriver vidare att det chattar varje dag, massor, ses flera gånger till och med haft sex.

Kristin kommer inte ihåg hur Stefan kontakat Lena men berättar att det har en gemensam kod RS det betyder Radiosilence och det betyder att Lena inte får kontakat Stefan för att han fru Hanna är där då.
Stefan raderar han hel tiden allt han skickar eftersom han Frun tittar i telefonen. Men de har använt en annan chattapp som är dold, där allt förvinner och den kan heta telegram. ”
Citera
2020-02-28, 11:46
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad jag minns använder dottern inte ordet promiskuös.
Det är Carinahs egna tolkning av vad hon egentligen säger.

Aktbilaga 14u sid 243 förhör med A*nelie R*Ramstedt. Arbetskamrat till Lena.

Vilka relationer berättade Lena om?
-Jag kommer inte ihåg några namn men hon hade en relation med en kille som bodde i
Brickebacken som hade en liten son, tror att det var 2013. Det tog slut emellan dem med
buller och bong, det blev mycket bråk. Det var verbalt som de bråkade, hon började lägga sig
i hur han uppfostrade sin son och det blev ju inge bra. De var inte tillsammans så lång tid men
Lena var väldigt ledsen när det tog slut. Jag tror att hon blev sjukskriven efter det.

-Lena var också tillsammans med en kille som bodde i Hovsta som hade två barn, tror att han
hette Peter. Jag tror att den relationen var efter killen i Brickebacken men jag minns inte.
Deras relation var till och från under längre tid, kan ha varit i I år eller 1,5 år men jag vet inte.
Hon tyckte jättemycket om honom men de fick de aldrig att fungera. De hade båda barn och
hade olika syn på barnuppfostran och jag tror att det var det om gick snett även där.

-Efter den relationen så minns jag att hon började träffa en granne som heter Stefan. Jag har
träffat honom en gång när han cyklade till jobbet för att hämta Lena, de gjorde han ofta. Hon
pratade om honom som "min tokiga granne" och jag tror inte att hon ville ha någon relation
med honom till en början men sen blev det så. Han var ju gift och det blev ju också trassligt.
Den relationen var stormig, de fick smyga med relationen eftersom han var gift. De hade en
av och på relation men jag har ingen tidsuppfattning om hur lång tid relationen varade. Hon
berättade inte så mycket om det men jag vet att hon ofta var ledsen och att de gjorde slut men
sedan blev de tillsammans igen. Det var stormigt helt enkelt. Jag fick bara veta att det var
mycket tjafsigt och bråkigt men bara verbalt, ingen misshandel.

-Hon dejtade en kompis till Stefan också som höll på med geocaching, vet inte vad han heter.
De hade en sexuell relation enligt Lena och Lena berättade att Stefan var svmisjuk på det, hon
berättade inga detaijer om det och jag minns inget mer. Det här kan ha varit 2014 men jag
minns inte.

-Lena berättade också om en kille som bodde i Stockholm som hon hade känt jätte länge, han
var musiker men vet inte vad han heter. De hade en sexuell relation men de träffades kanske
bara två gånger om året, de hade ingen närmre relation.

-Hon hade en relation med vår arbetskamrat också, Daniel Björklund. De strulade runt lite
men det blev aldrig något allvarligt.

-Lena hade relationer med så många, jag lyssnade för stunden men har inte lagt på minnet vad
alla heter. Jag fanns mest där för att trösta Lena när hon var ledsen. Lena var hos mig i våras
för att låna ett par kryckor och då kom hon direkt från Sälen med en kille. Jag hejade bara på
honom så jag vet vad han heter och jag vet inte om de bara var kompisar.

Flera av Lenas kollegor har vittnat om att LW killar var så talrika att nog bara hon själv (och FUP) vet vilka dom var men aldrig tänkt på hur många dom var.

Att använda ordet promiskuös på Lena är det som ordet är avsett för.
Utan att moralisera över hennes liderliga behov så har LW en förbluffande brist på konsekvenstänk då hon bytte vätskor med flera män som var vänner med varandra.

Nåt annat som slår en är att antalet som ställt som krav (om dom ska orka lyssna på hennes oändliga problem med män) att lyssna på deras råd. Centrum för våld i nära relationer som avslutade sin behandling om henne då hon inte var beredd att lämna Stefan.
Har förstått som måste funnits och efterlyst dom sen Schazz informerade tråden om LW problem.

Det är många i denna tråd som ber beklaga över att dom kallat både mig och Schazz lögnare, smutskastare, och svartmålare.

På punkt efter punkt har FUP visat att vi haft rätt och belackarna fel alltigenom den falska bilden av LW.
Citera
2020-02-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Vilka datum ska Team Fusk (SD, HD och JG) höras?
Då är det värt att vara på plats och spela in.
Vet ej när. Men spelar du in och nån märker det så åker du ut ögonaböj. Det kallas domstolstrots, eftersom man sagt att alla mobiler skall vara avstängda förutom pressens.
Citera
2020-02-28, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kanske inte är över för HD? Vi får se vad som kommer fram i vittnesförhören. Hon kan råka försäga sig. Hon verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan. Har man så liten integritet att man lever med en man som är notoriskt otrogen i åratal med en och samma kvinna - och dessutom accepterar det - då har man inte mycket bakom pannbenet kan jag tycka. Personligen hade jag kunnat förlåta en gång. Men därefter hade personen åkt ut med huvudet före - med eller utan barn i relationen.
Så kan man tycka.
Säger inte att HD:s sätt att leva sitt liv är begripligt, men hon har tillräckligt bakom pannbenet för en 3-årig högskoleutbildning och för att under åraral kunnat arbeta som sjuksköterska och inte vara IVO-anmäld för oskicklighet eller felhantering/-bedömning.

Hon kan känna djup tacksamhet för den man som under åratal stod vid hennes sida när hon mådde dåligt (även om hans beteende inte var alls ok).
Citera
2020-02-28, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Så kan man tycka.
Säger inte att HD:s sätt att leva sitt liv är begripligt, men hon har tillräckligt bakom pannbenet för en 3-årig högskoleutbildning och för att under åraral kunnat arbeta som sjuksköterska och inte vara IVO-anmäld för oskicklighet eller felhantering/-bedömning.

Hon kan känna djup tacksamhet för den man som under åratal stod vid hennes sida när hon mådde dåligt (även om hans beteende inte var alls ok).
Att ha en vass hippocampus innebär inte att hon har en vass intelligens när det gäller relationer. Framförallt inte när man blandar in integritet.
Citera
2020-02-28, 11:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hot and cold är inte applicerbart i detta fall för bl a nedanstående anledning:

"All of a sudden, he pulls away, he is indifferent, and his communication skills are minimal. He even disappears, and you can’t make sense of anything. Everything seemed great. You haven’t had an argument. You were convinced that he was relationship material because nothing was off. And here you are, staring at the last text message he completely ignored or the one in which he broke a date at the last minute."

Eller du menar att allt var perfekt när SD drog sig tillbaka från LW? Knappast eller hur?
Som jag förstått det drog han sig tillbaka efter HD fick reda på affären och han valde att återgå till sin hustru.

Lena kunde inte acceptera detta och SD fortsatte utnyttja henne sexuellt. Lena hotade och stalkade också om vartannat. I hot and cold relationer beter sig inte offret riktigt så. Däremot är de väldigt klängiga och desperata dock inte på Lenas nivå. De hämnas och sårar i regel heller inte andra människor, som LW gjorde mot HD.

Nej, det här var ingen hot and cold relation.

Jodå, ett klassiskt fall av trauma bonding, där hot ad cold-behandling ingår.

Akt 146 Sid 142

”Kristin berättar att Stefan kränker henne sen målar han upp allt igen. Han ger henne förhoppningar så som med deras resa till Kilimanjaro (bild 71) Han pratar om vilken färg hon vill ha i källaren m.m.”

”Lena skriver vidare att det är sjukt, sjukt hur mycket de har träffats, vilka risker de tog, sjukt hur hon har kunnat ungerskast sigförnedring så länge ... Hon skriver längre ned att et är sjukt destruktivt mellan oss, bindningar, tvång och press. Det är ändå någon sort sjuk kärlek. Stark. Omöjligt att stänga av. kunde inte. Fattade precis att jag var tvungen. Kunde inte ändå. Som knark. Måste ha. ”
Citera
2020-02-28, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja ännu hemligare

Å
Akt 146 Sid 142

”Kristin berättar att de träffades oftast hemma hos Lena. Även under det här året 2018 så har dom träffats men kan inte komma ihåg tid. Lena säger att de inte får se. Stefan säger till från Hanna att han åker iväg och letar burkar geocashing. Han hämtar upp Lena och åker iväg. Han stannar sedan och släpper av henne för att ringa upp Hanna och facetima och vissa att han är själv på plasten och i bilen. De träffas hos Lena ofta och då drar de ner persiennerna.

Lena skriver fortsatt att Stefan fortsätter att låtsas, de låtsat att det har det bra, att de äskar varandra ... fortsatt längre ner i konversationen skriver Lena att Hanna har tvingat Stefan att unfienda och blocka och belagt med livstids kontaktforbud, alla kanaler. Lena skriver vidare att det chattar varje dag, massor, ses flera gånger till och med haft sex.

Kristin kommer inte ihåg hur Stefan kontakat Lena men berättar att det har en gemensam kod RS det betyder Radiosilence och det betyder att Lena inte får kontakat Stefan för att han fru Hanna är där då.
Stefan raderar han hel tiden allt han skickar eftersom han Frun tittar i telefonen. Men de har använt en annan chattapp som är dold, där allt förvinner och den kan heta telegram. ”

Ja det var SD som styrde upp allt detta efter att HD lagt honom med förbud. Han lyckades inte bara lura HD och JG utan en knippe skribenter här inne också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in