2020-02-28, 12:17
Medlem
notknapparens avatar
NA:Forts rättegång dag 1:

"Första dagen i rätten – skakande larmsamtalet: ”Hon är borta”"
[...]
"Ytterdörren står öppen. Det är tända lampor. Men hon är borta", sade Lena Wesströms ex-man i samtalet.
[...]
Åklagare Åsa Hiding har under större delen av utredningen varit förundersökningsledare. Under rättegången har hon hjälp av åklagaren Therese Johansson.
[...]
När polisen genomförde en husrannsakan i 45-åringens bostad hittades bland annat blodspår på en tvättmaskin. En analys visade att blodet kom från Lena.

De första samtalen med polisen där Lena Wesströms ex-man anmäler att hon försvunnit spelades upp. Mannen berättar i samtalet nästan genast att han misstänker att 45-åringen kan ligga bakom hennes försvinnande.

"Det är en person som vi känner igen. Alla. Både jag och barnen", säger han.

När åklagaren Åsa Hiding berättar för rätten att sju personer genomförde en storstädning av 45-åringens hus tio dagar efter mordet – rörde den misstänkte mannen inte en min.
[...]
Domaren Björn Lindén beslutade vid 15-tiden om stängda dörrar eftersom åklagarna skulle gå igenom känsliga delar av utredningen. Det handlade bland annat om obduktionsrapporten som visar de omfattande skallskador som Lena Wesström dog av.
"

https://www.na.se/artikel/forsta-dagen-i-ratten-skakande-larmsamtalet-hon-ar-borta
Citera
2020-02-28, 12:17
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är en av flera i denna tråd som bör be om ursäkt över att ni kallat både mig och Schazz lögnare, smutskastare, och svartmålare nu när det punkt efter punkt visar i FUP att vi haft rätt och NI fel i er ohederliga bild av LW.

1.Händelsekod: Bråk 112 larm ej utryckning/återkallat Byslagsgatan 4 A 2016-04- 20 kl 17:06 onsdag.
2.Händelsekod: Misshandel anmälan tel. Promemoria Byslagsgatan 4 A 1017-01-10 kl 00:23 tisdag
3.Händelsekod: Skadegörelse målsäganden gör anmälan 2017-01-10 kl 00:23 tisdag
4.Händelsekod: Skadegörelse anmälan målsägande ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2014-03-07 kl 03:28 onsdag.
5.Händelsekod: Bråk ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2016-04-20 kl 1 7:06
6.Händelsekod: Fylleri Omhändertagandeblad anmälan Byalagsgatan 4 A 2008-12-22 kl 23:22 måndag
7. 7 st Kontroll personfordon Byalagsgatan 4 A allmänt larm promemoria 2015- 2017

------------
Alla kan ha eller göra fel men det är svårare att överse med att man inte är hederlig nog att medge det.

Vidhåller du att LW inte blev anmäld till polis och socialtjänst för att slagit och slagits med barnen?

Du är ett as och ett kräk som från dag 1 hävt ur dig hat mot LW och ljugit om allt du kan komma på.
Som alla kan se har SD uttalat tiotals dödshot mot LW.
Citera
2020-02-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
”Nattis” är det jag har sett, som jag minns.

Nu har jag kollat igenom de flesta konversationerna och till Lena skriver han aldrig sov gott
Citera
2020-02-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Studera vid högskolor är inte ovanigt idag som det var förr.Det krävs inte speciellt mycket intelligens för att studera till sjuksköterska.Du ska ha läst matte b svenska b samhällskunskap b engelska b med godkänt resultat vill jag minnas.och har läst gymnasiet Att komma in via Högskoleprovet är inte svårt det heller.Det krävs inte nåt högt meritvärde.Mkt är bara flum(omvårdnad)
Man ska nog inte sätta ett likhetstecken mellan att vara akademiker och att det per automatik skulle innebära en god etik och moral.Att bli sjuksköterska kan i stort sett vem som vill bli.
Tror det var exakt det jag skrev. Jag har träffat läkare som överhuvudtaget inte borde ha med patienter att göra. De gör mer skada än nytta i mötet med patienten. Men kursettor kan de mycket väl ha varit.
Med vass hippocampus menar jag med ett bra minne och god inlärningsförmåga. Från det till att vara en relationsmästare är steget väldigt långt. Många kan ha både och - men inte HD. Hon verkar väldigt enkelspårig i sitt sätt att vara. "Blundar jag så finns det inte", typ.
Citera
2020-02-28, 12:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan inte säga om det var just de skorna. Man tog flera par skor i beslag. Men det är dessa skor som han brukade ha på sig har jag förstått.

Det fetade, jag förstår hur du menar, jag gör så själv. Men hur hamnade hennes blod där då?

Svårt att svara på men om jag var Backman så skulle jag hävda att BO och MGM haft sex någonstans och BO blödde och paltade som vanligt, MGM fick lite blod på fingrarna som han inte märkte och lyckades få det avsatt på plösen när han tog på sig skon.

Hade blodet varit på ovansidan av skon så hade det nog varit en annan femma.
Citera
2020-02-28, 12:23
Medlem
Citat:
Det är en av flera i denna tråd som bör be om ursäkt över att ni kallat både mig och Schazz lögnare, smutskastare, och svartmålare nu när det punkt efter punkt visar i FUP att vi haft rätt och NI fel i er ohederliga bild av LW.

1.Händelsekod: Bråk 112 larm ej utryckning/återkallat Byslagsgatan 4 A 2016-04- 20 kl 17:06 onsdag.
2.Händelsekod: Misshandel anmälan tel. Promemoria Byslagsgatan 4 A 1017-01-10 kl 00:23 tisdag
4.Händelsekod: Skadegörelse anmälan målsägande ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2014-03-07 kl 03:28 onsdag.
5.Händelsekod: Bråk ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2016-04-20 kl 1 7:06
6.Händelsekod: Fylleri Omhändertagandeblad anmälan Byalagsgatan 4 A 2008-12-22 kl 23:22 måndag
7. 7 st Kontroll personfordon Byalagsgatan 4 A allmänt larm promemoria 2015- 2017

------------
Alla kan ha eller göra fel men det är svårare att överse med att man inte är hederlig nog att medge det.

Vidhåller du att LW inte blev anmäld till polis och socialtjänst för att slagit och slagits med barnen?

Jag har lite dåligt minne. Skulle du kunna plocka fram inlägget där jag anklagar Schazz för att ljuga? Annars är du väl just det du hävdade att jag kallat dig.
Citera
2020-02-28, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leitbild
förhören med SD sker under vecka 11. jag håller på att förbereda för ljudupptagning under någon av dagarna (då jag har ett normalt kontorsjobb som även behöver skötas).

Är alla förhören "öppna" för allmänheten? Efter att ha följt detta fall i snart 2 år är man ju grymt lockad av att få en skymt av denna SD och höra hans förklaringar...
Citera
2020-02-28, 12:25
Medlem
Vem är den 3:e personen som dom hittade sperma från? Kan inte riktigt knyta honom till vittnen eller någon som nämnts tidigare. JH och då SD är klara. men *T?
Citera
2020-02-28, 12:28
Medlem
leitbilds avatar
Citat:
Jag försökte få ett dagsschema, men fick endast namn på vittnen samt hur länge dessa förhör skall pågå för var och en. Men maila orebro.tingsratt@dom.se. Ärende: Målnr B2705-18 och be att få dagsschemat så långt de har.

M*rie som brukar vara handläggare på mina mail är nog trött på mig, så du får gärna försöka

Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Är alla förhören "öppna" för allmänheten? Efter att ha följt detta fall i snart 2 år är man ju grymt lockad av att få en skymt av denna SD och höra hans förklaringar...

så länge inte tingsrätten beslutar om lyckta dörrar så är det öppet för allmänheten. ljudupptagning får ske, men inte via mobiltelefon.

SD kommer att höras under tre dagar, 10-12 mars.
Citera
2020-02-28, 12:28
Medlem
Citat:

------------

Jag och de kan även börja med att be mig om ursäkt också.
Lena bidrog själv till mordet genom medvetna val.
Stefan ville aldrig veta av henne rent seriöst.Det har jag försökt påtala redan från början.Detta faktum kunde inte Lena hantera.Hon ville ha honom för sig själv och helt enklet bräda Hanna.
Hon bidrog själv genom sina medvetna handlingar och val.
Hur urblåst var hon inte när hon pallrade sig iväg till Stefans fru och beklagade sig?
Jösses vilken jubelidiot.Hon trodde Hanna skulle kasta ut honom när hon tydligt deklarerade det för henne.Hon ville ju ha honom själv.Trippelpucko.

Man kan välja att lägga sig ner på gatan, gapa och säga:Jag hade i alla fall rätt! även om det bidrar
till min död.
Citera
2020-02-28, 12:29
Medlem
Citat:
Tror det var exakt det jag skrev. Jag har träffat läkare som överhuvudtaget inte borde ha med patienter att göra. De gör mer skada än nytta i mötet med patienten. Men kursettor kan de mycket väl ha varit.
Med vass hippocampus menar jag med ett bra minne och god inlärningsförmåga. Från det till att vara en relationsmästare är steget väldigt långt. Många kan ha både och - men inte HD. Hon verkar väldigt enkelspårig i sitt sätt att vara. "Blundar jag så finns det inte", typ.
Enig med dig!
Citera
2020-02-28, 12:29
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Svårt att svara på men om jag var Backman så skulle jag hävda att BO och MGM haft sex någonstans och BO blödde och paltade som vanligt, MGM fick lite blod på fingrarna som han inte märkte och lyckades få det avsatt på plösen när han tog på sig skon.

Hade blodet varit på ovansidan av skon så hade det nog varit en annan femma.

"Lite blod på fingrarna " ?
De skriver att det varit ansenlig mängd. Du verkar bara sitta här och tycka saker du inte har någon aning om.

Du kan starta en ny tråd för "vi som vill låta smarta men som inte fattar någonting "

Nyss hävdade du att detta var ett svagt indicie mål, har du lust att utveckla dina tankar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in