2020-02-28, 14:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Borde inte en sådan ändring av utsago ligga honom i fatet? Då skulle man väl börja betvivla fler uppgifter från honom?

SD behöver inte ändra utsagan om att Lena blödde. Det finns redan i chattar mellan dem indikationer på att hon blödde, åtminstone ibland för något år sedan. Det är ju bara på sista tiden hennes menstruation upphört helt. Även det nämner Lena i chatten, att nu har hennes mens börjat helt upphöra.

Såvida inte åklagaren kan tidsbestämma blodet hos SD blir det nog svårt att bevisa att det hör ihop med morddagen tyvärr.

Försvaret kommer ta fram alla chattar som har med Lenas blödningar och gojs att göra. Det ska räcka mer än väl för att skapa rimligt tvivel.
Citera
2020-02-28, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Har någon läst något om ev nagelskrap från LW? Såvitt jag förstår har hon försökt försvara/värja sej.
Sådana (eventuella) fynd borde vara svåra att bortförklara.

Tyvärr hitta de inget där.
Citera
2020-02-28, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Har någon läst något om ev nagelskrap från LW? Såvitt jag förstår har hon försökt försvara/värja sej.
Sådana (eventuella) fynd borde vara svåra att bortförklara.

Det kom väl från henne själv?
Citera
2020-02-28, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
LW beskrev ju vänskapen som ren magi ( i alla fall i början ?)..
Sen när han vill avsluta det hela och hon vägrar vet han ingen annan utväg än att visa med hela handen.Ändå är hon trögfattad.Hur kan man vilja ha någon som inte vill veta av en?
Nu var det EGT jag välkomnade och frågade specifikt hur hen tänker ang min fråga.
Citera
2020-02-28, 14:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Tyvärr hitta de inget där.
Tack för svar.
Citera
2020-02-28, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
SD behöver inte ändra utsagan om att Lena blödde. Det finns redan i chattar mellan dem indikationer på att hon blödde, åtminstone ibland för något år sedan. Det är ju bara på sista tiden hennes menstruation upphört helt. Även det nämner Lena i chatten, att nu har hennes mens börjat helt upphöra.

Såvida inte åklagaren kan tidsbestämma blodet hos SD blir det nog svårt att bevisa att det hör ihop med morddagen tyvärr.

Försvaret kommer ta fram alla chattar som har med Lenas blödningar och gojs att göra. Det ska räcka mer än väl för att skapa rimligt tvivel.

Låter lite ungt att gå in i klimakteriet och få den sista mensen i hennes ålder, men för all del. Det händer.
Genomsnittsåldern ligger strax över 50, tror jag.
Citera
2020-02-28, 14:20
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Sannolikheten säger ju att det är MGM,s DNA som de hittat men jag har svårt att tro att de är i blodform, då hade de ju haft en +4 träff direkt utan någon djävla sannolikhetsberäkning.

DNA på en ring säger ju inte så mycket med tanke på vad den kan samla på sig, som en användare skrev, det finns skäl till att ringar är förbjudna på sjukhus.

Du skrev ju själv att detta var ett svagt indicie mål utan teknisk bevisning.
Kan du utveckla det eller ska du förbli tyst och låtsats att du inte skrivit så?
Citera
2020-02-28, 14:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Låter lite ungt att gå in i klimakteriet och få den sista mensen i hennes ålder, men för all del. Det händer.
Genomsnittsåldern ligger strax över 50, tror jag.

Ja om den inte upphört helt är det ju ännu värre. Då kan SD bara hävda att de hade sex under hennes mens. Trosorna polisen hittade hade inget blod för att det var inte den perioden i månaden helt enkelt.

Så vi får ändå hoppas att det stämmer att hon uppnått menopaus.
Citera
Medlem
Kära nån, nu är det trollbråk dessutom. När trollen börjar vända sig mot varandra då får man huka sig (Tyvärr är inläggen borta.... synd)

OnT: Lenas mobiltelefon har inte hittats efter mordet.
– Man har krattat och letat i terrängen utan resultat, säger Therese Johansson.

jag undrar om dom gått ner i brunnarna i närområdet. Hur lätt är det inte att släppa ner en mobiltelefon mellan gallren.

Ang mordverktyget så saknades ett armeringsjärn/rör på SDs arbetsplats. Denna är också lätt att släppa ner i en dagvattenbrunn. Jag tror inte han slängt det öppet nånstans.
Citera
Medlem
landbandys avatar
Att bli avspisad är väldigt svårt för en person med separationsångest.

Finns de personer som väljer att i ett avsked hellre ge sig iväg ifrån den de inte vill separera ifrån just när det tillfället uppstår ; att DE hellre stänger dörren(bildligt talat) -än att bli lämnad med att en dörr stängs framför dem och de blir lämnade kvar i sitt hem typ när avskedet sker ...

E Ni med ??
Senast redigerad av landbandy 2020-02-28 kl. 14:24.
Citera
2020-02-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Sannolikheten säger ju att det är MGM,s DNA som de hittat men jag har svårt att tro att de är i blodform, då hade de ju haft en +4 träff direkt utan någon djävla sannolikhetsberäkning.

DNA på en ring säger ju inte så mycket med tanke på vad den kan samla på sig, som en användare skrev, det finns skäl till att ringar är förbjudna på sjukhus.

Nje det kan vara oavsett var DNA:t kommer från. En en mix av 2 DNA och/eller ofullständig DNA sekvens kan ge detta resultatet oavsett var DNA kommer ifrån (blod, spermie, saliv, hud etc)

Vårt system med graderingskala -4-+4 baseras också på sannolikhetsberäkning.
Shl Intervallerna finns på sid 123 i 160.
Senast redigerad av viperstyle 2020-02-28 kl. 14:31.
Citera
2020-02-28, 14:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, men det STÅR inte att det är SD. Och går det inte att bevisa så är det svårt att ens ta upp det som bevis.

Nu hinner jag inte följa tråden och ert snack precis.

Flikar bara in snabbt om det handlar om ringen.
NFC skickade ju ringen till analys i Holland (deras NFC heter NFI) Protokollbilag NFC, sid 147-159).

Kolla, kanske det står något där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in