2020-02-28, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja visst borde han det.Han var redan gift.Det är upp till var och en att vara otrogen.Jag dömer ingen.
Däremot blir jag inte ett dugg förvånad över att han/de slog slampan sönder och samman.Hon förstörde ju deras liv.Hon hade inte i hans liv att göra men kunde inte låta bli honom.De drogs ju till varandra.Hon som läst teologi och verkat som pärst och vigt dem till och med.
Hon får skylla sig själv dumhuvudet när hon bad om det.
Det hon sysslade med var ju något som inte ingick i deras plan från början.
Att det skulle bli nåt seriöst.Det var ju aldrig hans plan.En slampaktig sexgalning är väl inget att visa upp och ha nåt seriöst med.

Hade hon nöjt sig med att vara nr 2 i sänghalmen hade allt varit frid och fröjd.
Citera
2020-02-28, 13:03
Medlem
Jag har ju hakat upp mig lite på de här påstådda blödningarna och läst lite....

Angående trosorna i ryggsäcken aktbilaga 157 del a sida 158:

"Avsaknaden av synligt blod i kombination med spermaliknande besudling på insidan av trosorna och träningstightsens gren ger starkt stöd för att den person som haft trosorna och träningstightsen på sig när spermabesudlingen hamnade i kläderna inte har haft en pågående märkbar blödning."

DNA- undersökning av filten: Tve besudlingar med sperma från SD. Inget blod iaktogs på filten.
9 trosor i tvättkorgen var smutsiga i grenen av sekret och flytningar. Ingen av trosorna såg blodiga ut.
Av 14 trosskydd gav 13 reagens för sperma. Av dessa 14 trosskydd gav 3 reagens för blod.
En av dessa tre kommer från dottern.
En av dessa tre kunde DNA inte jämföras.
En av dessa tre talar starkt emot att det är LW.
(Om jag inte missminner mig så var blodet från en av bindorna äldste sonens flickvän?)
Och man har väl heller inte kunnat påvisat blod i några av trosorna?

Tycker mer och mer att uppgiften om att LW skulle blöda så det droppade vid samlag låter bananaz.
Citera
2020-02-28, 13:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lite saxat från NA rättegångens första dag
(mina fetningar):

"RÄTTEGÅNGEN DAG 1: Tre viktigaste punkterna ► Massivt intresse vid rätten ► Misstänkte 45-åringen ► Blodspåren

[...]
"Rätten består av: Björn Lindén och tingsfiskalen Robert Ingemarsson samt nämndemännen Manfred Barenfeld, Inga-Lill Eriksson, Ewa Leitzler och Leif Sundström."
[...]
Den misstänkte 45-åringen fördes in i rättssalen iförd handfängsel. Han var klädd i privata kläder och uppgavs av NA:s utsände ha tittat nyfiket mot åskådarna. Efter att åklagaren gått igenom stämningsansökan lät advokat Ingvar Backman rätten veta att hans klient förnekar "gärningspåståendet och ansvar för mord".
[...]
Stämningen blir dock allvarlig när rätten får lyssna till det första larmsamtalet som ringdes efter att Lena Wesström försvann. 45-åringen stirrar ned i bordet.
[...]

Åklagarens första dag:
Åklagaren menar att Lena Wessström dog efter minst 17 slag i huvudet och i ansiktet. Under förmiddagen av den här första rättegångsdagen berättade hon om hur Wesström hittades och hur det såg ut vid brottsplatsen. Hon ska ha knuffats eller sparkats ner på marken bakom ett bullerplank och liggande försökt skydda sig genom att hålla händerna runt huvudet.
[...]

Under eftermiddagen gick åklagaren igenom blod- och DNA-spår. Bland annat har blod från både 45-åringen och Wesström hittats på hans skor. Hans blod finns också på en ring hon bar och hans DNA finns på kjolen hon hade på sig när hon dödades. Blod från Wesström har även hittats på en tvättmaskin i den misstänktes bostad.

När skadorna på kroppen skulle beskrivas i detalj utrymdes rättssalen. Inga åhörare fick vara med.

Åklagaren kommer att fortsätta presentera sin bevisning under ytterligare fem rättegångsdagar."

https://www.na.se/artikel/rattegangen-dag-1-tre-viktigaste-punkterna-massivt-intresse-vid-ratten-misstankte-45-aringen-blodspa ren

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan du rota rätt på det i NFC rapport? För jag hittar det verkligen inte.

Nej det stod inte någonstans. Det var därför det var nytt för mig också. Kommer från rättegången. Kolla notknapparens rapportering
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Inte konstigt att SD:s blod hamnat under LW:s ring?
Ha ha.. inte konstigt så som hon måst ha klöst honom när de hade eldig sex ha ha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Avtork. På ring, v. långfinger, Lena Wesström
Forums materia/nr: 201801008114
På topsen påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för att
blodet/DNA:! kommer från Wesström (Grad +4), om man
bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

-----
En tops. Ring G65
Forums materia/nr: 201801008138
Blod påvisades. Resultaten talar extremt starkt för att
blodet/DNA:t kommer från Wesström (Grad +4), om man
bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

-----------
En tops. Ring G63
Forums materia/nr: 201801008136
Blod påvisades. Analysen visar en blandning av DNA från minst
två personer. Resultaten talar extremt starkt för att huvuddelen
av DNA:t kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man
bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting,
Den mindre delen av DNA:t kan inte utvärderas för jämförelse
mot person.
Nationellt forensiskt

-------
Jag hittar inte var det skulle vara UNDER ringen i och för sig.

Första ringen står att det är LW:s, men dom två andra, G63 och G65, är det LW:s med eller är det SD:s?
Citera
2020-02-28, 13:05
Medlem
Citat:
Det hon sysslade med var ju något som inte ingick i deras plan från början.
Att det skulle bli nåt seriöst.Det var ju aldrig hans plan.En slampaktig sexgalning är väl inget att visa upp och ha nåt seriöst med.

Hade hon nöjt sig med att vara nr 2 i sänghalmen hade allt varit frid och fröjd.
Många som går in i relation som "den andra kvinnan" vet vad de ger sig in på. Tills känslorna tar över. Det är då det blir jobbigt för älskarinnan. Detta drabbade LW, samt med den ingrediensen att hon inte klarade att vara nr 2, hon behövde trygghet, närhet, vara nr 1 för någon. Det fick hon inte. SD har inga känslor alls - och det var det som blev LWs fall. Han har noll empati och är otroligt manipulativ som människa. Både HD och hans egna barn är små månar som kretsar kring den store solen. Inget mer. Rekvisita.
Citera
2020-02-28, 13:07
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ja visst borde han det.Han var redan gift.Det är upp till var och en att vara otrogen.Jag dömer ingen.
Däremot blir jag inte ett dugg förvånad över att han/de slog slampan sönder och samman.Hon förstörde ju deras liv.Hon hade inte i hans liv att göra men kunde inte låta bli honom.De drogs ju till varandra.Hon som läst teologi och verkat som pärst och vigt dem till och med.
Hon får skylla sig själv dumhuvudet när hon bad om det.

Du dömer ingen? Lägg ägg.

Ska man tolka ditt resonemang och ordval som att du tror att paret D mördade LW men inte borde få något straff för att det finns förmildrande omständigheter?
Citera
2020-02-28, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Första ringen står att det är LW:s, men dom två andra, G63 och G65, är det LW:s med eller är det SD:s?
Det står inte nånstans faktiskt så vitt jag kan läsa.
Citera
2020-02-28, 13:12
Medlem
Citat:
Vem är den 3:e personen som dom hittade sperma från? Kan inte riktigt knyta honom till vittnen eller någon som nämnts tidigare. JH och då SD är klara. men *T?

I samtal med en väninna nämner Lena skidåkaren T*mm*.
På annat ställe nämns namnet T*mm* Th*or*n (o,y,e).

Ringer det i några klockor för dig?

Tillägg: Vet givetvis inte om TT är den tredje mannen vars
sperma hittats. Dock att han funnits i Lenas vänkrets av män.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-02-28 kl. 13:29. Anledning: Tillägg
Citera
2020-02-28, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag har inte gått in i diskussionen rörande LW:s trosor m m.
Mitt inlägg handlade om att belysa att proportionerna 13--3 gällande trosskydden är svårt att extrahera kunskap ur när vi inte vet vem av LW:s sexpartners som skapade de blodiga trosskydden.
Bara det!
Och jag höll med. Gav bara lite extra information, och försökte släta över att jag gett lite missvisande statistik. 🙂
Citera
2020-02-28, 13:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Var det inte ringen som skickades till Holland? Kanske för att få fram vems den mindre mängden DNA tillhör. NFC här har inte kunnat göra det enligt denna rapport.

Finns det kanske en separat rapport från Holland någonstans som vi missat? Jag tror inte åklagaren skulle ljuga under rättegången om att SD:s blod fanns på Lenas ring.
Citera
2020-02-28, 13:15
Medlem
Jag har väldigt svårt att ta ett sånt beteende som SD uppvisar. Det är så omoget och barnsligt att inte ens som tonåring när hormonerna har vulkanutbrott så kommer man inte nära dessa svängningar.
Värst tycker jag det han uppvisar mot sina barn, oförlåtligt!

Man kan se SD:s beteende lite som han kastar i fisken och sen håvar in den, gång på gång. Verkar vara
åklagarens linje.

Men det som bekymrar mig är slasken, där den varma goa SD kommer fram, som LW mellan raderna beskriver till sina väninnor. Där kommer försvaret bygga upp SD:s karaktär. Skulle inte förvåna mig om försvaret förklarar hans "elakhet" som ett sätt att få bort LW, som envisas att vilja ha honom.
Konversationen som tidigare presenterades, hur LW försöker tvinga till sig en träff, medan SD gång på gång säger nej, tror jag blir
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in