Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Ja, den förskrivningen tyder på att LW hade berättat om sina sömnsvårigheter för ordinatören. Men antagligen underdrev hon sin situation, d v s jag tror inte att hon detaljerat beskrev hur hennes dygn kunde se ut. Hon visste att hon var uppvarvad, men likt majoriteten (nåja), av maniker, så ville hon inte "tas ned". Det fick liksom räcka med att få sömnhjälp. Tyvärr var det inte tillräckligt för att kupera hennes 'over the top activity'.
Jag upprepar: Hade LW fått adekvat farmakastöd, hade hon sannolikt fortfarande varit i livet!
Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Efter läsning av FUP så lutar både livsstil och mående på bipolär sjukdom, inte borderline som hon själv var inne på och ville utredas för.
Jag har inte läst hela utredningen pga OMÖJLIGT!
Läser lite här och där och chansar på att andra kanske också gjort så och kommit över något avsnitt som eventuellt redogör rent kliniskt för hennes psykiska mående? Får man både Imovane och Mirtazapin utskrivna, så finns ju någon läkare som har grund för det? Och dessa kartor hittades ju i ryggsäcken utan förpackning. För jag hoppas att dessa mediciner är utskrivna till HENNE och att hon inte fått dom på annat vis genom annan person då Mirtazapin och dess biverkningar kan orsaka mani, oroskänslor, förvirring, sömnsvårigheter med mera.