2020-02-28, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Har du prövat cipralex? Det hjälpe mig mot ångest. Det tog ett tag innan dom kickade in och jag ville hellre ha benzo, men nu känns det okej

Ja jag sattes in på cipralex men det förvärrade muskelrycken så in i helvete så slutade direkt efter ett par dagar.
Citera
2020-02-28, 02:51
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenshy
Epilepsi? Tror du verkligen det? Är rädd det är något neurologiskt eller hjärnskada. Får fortsätta söka vård genom en annan vårdcentral eller gå privat. Har varit så illa däran att jag åkt ambulans flera ggr till akuten och även träffat neurolog men jag tas inte på allvar.

Kanske kan bryta den onda cirkeln om det är stressutlöst.

Själv fick jag hjälp av neurolog eftersom jag fick epileptiska grand mall anfall.
De röntgade även hjärnan på mig.
Tog 3 månader innan de tog bort hjärntumören.
Ingenting jag vill att du ska uppleva.
Saken är den bara att det är viktigt att inte underskatta att man faktiskt är sjuk och inte bara är lat.
När jag såg på röntgen var någonstans min hjärntumör satt så fattade jag varför mitt liv vart så svårt och hur jag måste förhålla mig till det faktum att jag troligtvis haft odiagnostiserad epilepsi, afasi, dåligt korttidsminne plus en massa andra saker.
Tex så förklarar det varför jag alltid haft så lätt för matematik men svårt för att skaffa jobb.
Jag kan läsa bra men hör inte riktigt vad folk säger.
Trodde innan att jag bara var lat men nu när jag vet att det beror på ett hjärnfel så vet jag att hur mycket jag än försöker att förstå en föreläsning så kommer jag inte att fatta.
Jag måste undvika sådana situationer så mycket jag kan om jag ska komma fram i livet.

Vad var det för mediciner du tog när du var ung ?
Citera
2020-02-28, 02:53
Medlem
maxatdunders avatar
så du har slutat träna och börjat kolla på porr igen? Inte så konstigt att du mår dåligt isolerad hemma? Ta tag i ditt liv
Citera
2020-02-28, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Inte så konstigt att du mår dåligt isolerad hemma? Ta tag i ditt liv

Det ju just det TS säger att han inte mäktar med på egen hand.
Han behöver stöd och hjälp. Dom flesta av oss hamnar förr eller senare i en situation då man inte fixar att ”ta tag i sitt liv”.
Citera
2020-02-28, 04:49
Medlem
Citat:
Ska försöka göra en lång historia kort. Har levt med psykisk ohälsa hela mitt liv. Fick alla möjliga piller redan från barn upp till 27-årsåldern. Ett av pillrena utlöste en kronisk insomnia som jag kämpat med sedan dess.

På något lustigt vänster lyckades jag träffa en fantastisk flickvän och vi hade tuffa men bra år. Jag kämpade mig medicinfri, slutade med mitt porrberoende, levde renlevnadsliv och började bli friskare och friskare. Började arbeta igen och kunde för första gången bli naturligt trött och sova djupt. Hade byggt upp mig rejält på gymmet och var starkare än någonsin.

Sedan lämnade tjejen mig och jag blev ett vrak. Djupt deprimerad och fick ångest av minsta lilla. Sov dåligt igen och fick för mig att prova ett jävla järntillskott. Vet inte ens varför jag tänkte jag kunde ha brist. Jag tänkte inte klart den tiden. Mådde bättre ett tag tills jag började få massor av ångest och ryckningar i benen.
Sedan fick jag även ryckningar under sömnen som har knappt fått sömn alls de senaste veckorna. Vill döda mig själv varje dag pga att jag inte får sömn alls. Så fort jag somnar vaknar jag av att en arm eller ett ben rycker kraftigt.
Antingen har jag fått någon typ v neurologisk skada av järntillskottet som är neurotoxiskt eller så är det stressen och ångesten eller en kombination.
Jag har inget liv längre. Det enda som fungerar lite grann är bensodiazepiner jag lyckats fått tillfälligt äntligen från psykiatrin.
Jag har tappat alla muskler jag jobbat för, jag vill dö varje dag och tänker på självmord hela tiden. Jag har varit mycket nära flera ggr hittills.
Vad ska jag ta mig till ens? Känns som jag nästan är ensam om denna skit som händer mig.

https://themanwhocannotsleep.wordpress.com/
Här är några fler som lider av denna tortyr.

Jag orkar fan inte länge till. Jag har förlorat precis allt. Min stora kärlek och hela min hälsa.

Sluta med järnet omgående med det har du väl redan gjort. Överskott av Järn brukar ge trötthet, misstänker det är hela din situation i sig just nu.

Köp en bra Vitamin B12 och prova ett tag, brist på det kan ge neurologiska symptom.
Holistic B-12 är ett bra märke.

(Du kan om du vill komplettera med D-Vitamin, Selen, Magnesium, Zink, Vitamin B1, B3 & B6.)

Ta en dag i taget allt kommer bli bra!
Citera
2020-02-28, 05:08
Medlem
Ta inga kurrecept på nätforum! Vården borde kunna ge dig någon hjälp så att du får sova, det låter som att du är helt slutkörd pga sömnbristen. Anders Hansen sade i sitt sommarprat att på psykavdelningar är det absolut viktigast att stabilisera sömnen initialt innan man kan börja med någon annan behandling. Tag hjälp av vården, de kommer att hjälpa dig.
Citera
2020-02-28, 05:12
Medlem
Citat:
Ska försöka göra en lång historia kort. Har levt med psykisk ohälsa hela mitt liv. Fick alla möjliga piller redan från barn upp till 27-årsåldern. Ett av pillrena utlöste en kronisk insomnia som jag kämpat med sedan dess.

På något lustigt vänster lyckades jag träffa en fantastisk flickvän och vi hade tuffa men bra år. Jag kämpade mig medicinfri, slutade med mitt porrberoende, levde renlevnadsliv och började bli friskare och friskare. Började arbeta igen och kunde för första gången bli naturligt trött och sova djupt. Hade byggt upp mig rejält på gymmet och var starkare än någonsin.

Sedan lämnade tjejen mig och jag blev ett vrak. Djupt deprimerad och fick ångest av minsta lilla. Sov dåligt igen och fick för mig att prova ett jävla järntillskott. Vet inte ens varför jag tänkte jag kunde ha brist. Jag tänkte inte klart den tiden. Mådde bättre ett tag tills jag började få massor av ångest och ryckningar i benen.
Sedan fick jag även ryckningar under sömnen som har knappt fått sömn alls de senaste veckorna. Vill döda mig själv varje dag pga att jag inte får sömn alls. Så fort jag somnar vaknar jag av att en arm eller ett ben rycker kraftigt.
Antingen har jag fått någon typ v neurologisk skada av järntillskottet som är neurotoxiskt eller så är det stressen och ångesten eller en kombination.
Jag har inget liv längre. Det enda som fungerar lite grann är bensodiazepiner jag lyckats fått tillfälligt äntligen från psykiatrin.
Jag har tappat alla muskler jag jobbat för, jag vill dö varje dag och tänker på självmord hela tiden. Jag har varit mycket nära flera ggr hittills.
Vad ska jag ta mig till ens? Känns som jag nästan är ensam om denna skit som händer mig.

Jag orkar fan inte länge till. Jag har förlorat precis allt. Min stora kärlek och hela min hälsa.

Sluta med järntillskott.. om du inte gjort det.

Ät en varierad kost. Lägg till ägg.

Träna. Saken är biff.

..Kan man tycka, men psyk kan hjälpa dig med de psykiska svårigheterna.
Ge inte upp.

Har det gått en gång så kan det gå igen.
Citera
2020-02-28, 09:00
Medlem
BenDaviss avatar
Du sket i dig själv tills en tjej dök upp och började tycka om dig. Sen när hon drog skiter du i dig själv igen.

Lär dig älska dig själv. Jag vet inte hur, men så länge du bara kan älska dig själv via andra så kommer det gå åt helvete. Det blir en ojämn belastning i förhållandet och du kommer jaga iväg alla som försöker älska dig.
Citera
2020-02-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Du sket i dig själv tills en tjej dök upp och började tycka om dig. Sen när hon drog skiter du i dig själv igen.

Lär dig älska dig själv. Jag vet inte hur, men så länge du bara kan älska dig själv via andra så kommer det gå åt helvete. Det blir en ojämn belastning i förhållandet och du kommer jaga iväg alla som försöker älska dig.

Såhär är det. Du behöver inte fråga mig hur jag vet TS, men så är det. Finns ingen på flashback som kan hjälpa dig med det här, det kan jag garantera.
Citera
2020-02-28, 09:47
Citat:

Ditt problem är att du är mentalt instabil. Psykiskt sjuk, på ren svenska. Inte fan får du nervskador av ett kosttillskott. Du är psykiskt svag och bör komma under vård för detta innan du ställer till det ännu mer för dig.

Gissningsvis var det även därför flickvännen lämnade. Hon kunde lukta sig till din galenskap och du var helt enkelt inte material för hennes avkomma eftersom sinnessjukdom är ärftligt.

Ring doktorn och berätta om dina tvångstankar. Det är en start.
Citera
2020-02-28, 10:27
Medlem
PappaTribes avatar
Hur många av er som säger "ta tag i livet, börja träna" har lidit av grav insomnia?
Man tänker inte direkt klart efter 7 dagar med 5 min sömn per dag och man pallar inte göra ett skit.

OT: Ta kontakt med vården omgående och ge dig inte ifall du känner att du inte får den hjälp du behöver, var på dem som en dryg fluga, lovar att så fort du har fått sova en natt kommer allt kännas mycket lättare. Även om det är svårt så försök inte tänk på sömnen (lättare sagt än gjort).

Byt sängkläder, dra ihop täcket runt dig hårt när du ska sova, tänk inte på att sova utan stäng bara ögonen och försök tänk på någonting annat oavsett vad det kan vara så är det mycket bättre än att tänka på att sova.
Citera
2020-02-28, 10:37
Medlem
ta med dom bra vanorna du fick när du mådde bra och arbeta vidare med dom.

försök lägga till några nya.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in