Citat:
Ursprungligen postat av
Zenshy
Epilepsi? Tror du verkligen det? Är rädd det är något neurologiskt eller hjärnskada. Får fortsätta söka vård genom en annan vårdcentral eller gå privat. Har varit så illa däran att jag åkt ambulans flera ggr till akuten och även träffat neurolog men jag tas inte på allvar.
Kanske kan bryta den onda cirkeln om det är stressutlöst.
Själv fick jag hjälp av neurolog eftersom jag fick epileptiska grand mall anfall.
De röntgade även hjärnan på mig.
Tog 3 månader innan de tog bort hjärntumören.
Ingenting jag vill att du ska uppleva.
Saken är den bara att det är viktigt att inte underskatta att man faktiskt är sjuk och inte bara är lat.
När jag såg på röntgen var någonstans min hjärntumör satt så fattade jag varför mitt liv vart så svårt och hur jag måste förhålla mig till det faktum att jag troligtvis haft odiagnostiserad epilepsi, afasi, dåligt korttidsminne plus en massa andra saker.
Tex så förklarar det varför jag alltid haft så lätt för matematik men svårt för att skaffa jobb.
Jag kan läsa bra men hör inte riktigt vad folk säger.
Trodde innan att jag bara var lat men nu när jag vet att det beror på ett hjärnfel så vet jag att hur mycket jag än försöker att förstå en föreläsning så kommer jag inte att fatta.
Jag måste undvika sådana situationer så mycket jag kan om jag ska komma fram i livet.
Vad var det för mediciner du tog när du var ung ?