• 1
  • 2
2020-02-28, 01:27
Medlem
Ska försöka göra en lång historia kort. Har levt med psykisk ohälsa hela mitt liv. Fick alla möjliga piller redan från barn upp till 27-årsåldern. Ett av pillrena utlöste en kronisk insomnia som jag kämpat med sedan dess.

På något lustigt vänster lyckades jag träffa en fantastisk flickvän och vi hade tuffa men bra år. Jag kämpade mig medicinfri, slutade med mitt porrberoende, levde renlevnadsliv och började bli friskare och friskare. Började arbeta igen och kunde för första gången bli naturligt trött och sova djupt. Hade byggt upp mig rejält på gymmet och var starkare än någonsin.

Sedan lämnade tjejen mig och jag blev ett vrak. Djupt deprimerad och fick ångest av minsta lilla. Sov dåligt igen och fick för mig att prova ett jävla järntillskott. Vet inte ens varför jag tänkte jag kunde ha brist. Jag tänkte inte klart den tiden. Mådde bättre ett tag tills jag började få massor av ångest och ryckningar i benen.
Sedan fick jag även ryckningar under sömnen som har knappt fått sömn alls de senaste veckorna. Vill döda mig själv varje dag pga att jag inte får sömn alls. Så fort jag somnar vaknar jag av att en arm eller ett ben rycker kraftigt.
Antingen har jag fått någon typ v neurologisk skada av järntillskottet som är neurotoxiskt eller så är det stressen och ångesten eller en kombination.
Jag har inget liv längre. Det enda som fungerar lite grann är bensodiazepiner jag lyckats fått tillfälligt äntligen från psykiatrin.
Jag har tappat alla muskler jag jobbat för, jag vill dö varje dag och tänker på självmord hela tiden. Jag har varit mycket nära flera ggr hittills.
Vad ska jag ta mig till ens? Känns som jag nästan är ensam om denna skit som händer mig.

https://themanwhocannotsleep.wordpress.com/
Här är några fler som lider av denna tortyr.

Jag orkar fan inte länge till. Jag har förlorat precis allt. Min stora kärlek och hela min hälsa.
Citera
2020-02-28, 01:45
Medlem
STORVITHAJs avatar
Om du inte jobbar nu så sov ut och börja träna igen kan vara ett första steg.
Ta hand om det grundläggande, kost, träning och vila.
Överkonsumera inte nikotin, koffein, alkohol och övrigt.
Säger jag som dricker pilsner och vin torsdags natt
Citera
2020-02-28, 01:46
Medlem
STORVITHAJs avatar
Får ryckningar och domningar och sånt av stress och ångest.
Citera
2020-02-28, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STORVITHAJ
Om du inte jobbar nu så sov ut och börja träna igen kan vara ett första steg.
Ta hand om det grundläggande, kost, träning och vila.
Överkonsumera inte nikotin, koffein, alkohol och övrigt.
Säger jag som dricker pilsner och vin torsdags natt

Problemet är ju att jag inte kan sova ut Jag dricker en mugg kaffe mitt på dagen för att ens orka med att handla mat. Har provat utan kaffe/koffein förövrigt och det har noll inverkan på rycken eller sömn. Var lika illa innan.
Drar mig för att använda benzo för att sova pga beroendeutvecklingen och vad det gör med kroppen. Blir skit oavsett.
Citera
2020-02-28, 01:51
Medlem
Citat:
Får ryckningar och domningar och sånt av stress och ångest.

Jo det är vanligt. Men jag har tagit det till en helt annan nivå som jag inte ens trodde var möjligt. Får ingen hjälp av vården med neurologisk utredning.
Att somna 30-40 ggr per natt och vakna av ryck är inte normalt. Har även som elstötar ibland i vaket tillstånd. Precis som att det är avbrutna muskelryckningar.
Citera
2020-02-28, 02:00
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenshy
Ska försöka göra en lång historia kort. Har levt med psykisk ohälsa hela mitt liv. Fick alla möjliga piller redan från barn upp till 27-årsåldern. Ett av pillrena utlöste en kronisk insomnia som jag kämpat med sedan dess.

På något lustigt vänster lyckades jag träffa en fantastisk flickvän och vi hade tuffa men bra år. Jag kämpade mig medicinfri, slutade med mitt porrberoende, levde renlevnadsliv och började bli friskare och friskare. Började arbeta igen och kunde för första gången bli naturligt trött och sova djupt. Hade byggt upp mig rejält på gymmet och var starkare än någonsin.

Sedan lämnade tjejen mig och jag blev ett vrak. Djupt deprimerad och fick ångest av minsta lilla. Sov dåligt igen och fick för mig att prova ett jävla järntillskott. Vet inte ens varför jag tänkte jag kunde ha brist. Jag tänkte inte klart den tiden. Mådde bättre ett tag tills jag började få massor av ångest och ryckningar i benen.
Sedan fick jag även ryckningar under sömnen som har knappt fått sömn alls de senaste veckorna. Vill döda mig själv varje dag pga att jag inte får sömn alls. Så fort jag somnar vaknar jag av att en arm eller ett ben rycker kraftigt.
Antingen har jag fått någon typ v neurologisk skada av järntillskottet som är neurotoxiskt eller så är det stressen och ångesten eller en kombination.
Jag har inget liv längre. Det enda som fungerar lite grann är bensodiazepiner jag lyckats fått tillfälligt äntligen från psykiatrin.
Jag har tappat alla muskler jag jobbat för, jag vill dö varje dag och tänker på självmord hela tiden. Jag har varit mycket nära flera ggr hittills.
Vad ska jag ta mig till ens? Känns som jag nästan är ensam om denna skit som händer mig.

https://themanwhocannotsleep.wordpress.com/
Här är några fler som lider av denna tortyr.

Jag orkar fan inte länge till. Jag har förlorat precis allt. Min stora kärlek och hela min hälsa.

Du måste gå till en neurolog och kolla om du har epilepsi.
Det finns ett test där man sover med elektroder på huvudet. Då kollar man upp det elektriska flödet i hjärnan.
Jag har hört att en bra kost för epileptiker är ketogen diet.
Den är dessutom effektiv mot cancer.
Jag känner igen mig i vad du går igenom.
Läkarvården i det här landet är inte den bästa heller.
Du får gärna skicka pm till mig om du vill.
Citera
2020-02-28, 02:00
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Jo det är vanligt. Men jag har tagit det till en helt annan nivå som jag inte ens trodde var möjligt. Får ingen hjälp av vården med neurologisk utredning.
Att somna 30-40 ggr per natt och vakna av ryck är inte normalt. Har även som elstötar ibland i vaket tillstånd. Precis som att det är avbrutna muskelryckningar.
Stoppa i dig benso och slappna av med något du gillar.
Du måste bryta stressen på något sätt.
Citera
2020-02-28, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Du måste gå till en neurolog och kolla om du har epilepsi.
Det finns ett test där man sover med elektroder på huvudet. Då kollar man upp det elektriska flödet i hjärnan.
Jag har hört att en bra kost för epileptiker är ketogen diet.
Den är dessutom effektiv mot cancer.
Jag känner igen mig i vad du går igenom.
Läkarvården i det här landet är inte den bästa heller.
Du får gärna skicka pm till mig om du vill.
Epilepsi? Tror du verkligen det? Är rädd det är något neurologiskt eller hjärnskada. Får fortsätta söka vård genom en annan vårdcentral eller gå privat. Har varit så illa däran att jag åkt ambulans flera ggr till akuten och även träffat neurolog men jag tas inte på allvar.

Citat:
Stoppa i dig benso och slappna av med något du gillar.
Du måste bryta stressen på något sätt.

Kanske kan bryta den onda cirkeln om det är stressutlöst.
Citera
2020-02-28, 02:09
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Epilepsi? Tror du verkligen det? Är rädd det är något neurologiskt eller hjärnskada. Får fortsätta söka vård genom en annan vårdcentral eller gå privat. Har varit så illa däran att jag åkt ambulans flera ggr till akuten och även träffat neurolog men jag tas inte på allvar.

Kanske kan bryta den onda cirkeln om det är stressutlöst.
Om du inte är torsk sen tidigare så kan du sluta oroa dig över att stoppa i dig några få piller.
Du blir inte beroende direkt bara för att saker är vanebildande.
Citera
2020-02-28, 02:17
Medlem
Citat:
Om du inte är torsk sen tidigare så kan du sluta oroa dig över att stoppa i dig några få piller.
Du blir inte beroende direkt bara för att saker är vanebildande.

Nej jag vet det krävs väl en lite längre tid i högre doser.
Har fått en medicin som heter mirtazapin också. Den verkar kunna ge ryckningar vilket jag börjat märka nu. Det har blivit värre. Har tidigare av psyk även fått alla möjliga mediciner som sägs öka ryckningar. Inte konstigt jag inte blir av med detta.
Måste sluta direkt med denna och satsa på att dämpa ångesten och ta benson istället.

Det är riktigt jävla illa nu. Känns som jag har avbrutna ryck hela tiden även i vaket tillstånd. Blir som stötvågor ner i kroppen.
Citera
2020-02-28, 02:20
Medlem
STORVITHAJs avatar
Citat:
Nej jag vet det krävs väl en lite längre tid i högre doser.
Har fått en medicin som heter mirtazapin också. Den verkar kunna ge ryckningar vilket jag börjat märka nu. Det har blivit värre. Har tidigare av psyk även fått alla möjliga mediciner som sägs öka ryckningar. Inte konstigt jag inte blir av med detta.
Måste sluta direkt med denna och satsa på att dämpa ångesten och ta benson istället.
Ja, om det blir värre så sluta med skiten.
Funkar inte den medicinen för dig så funkar det inte, du har provat.
Citera
2020-02-28, 02:30
Medlem
WSEs avatar
Citat:

Har du prövat cipralex? Det hjälpe mig mot ångest. Det tog ett tag innan dom kickade in och jag ville hellre ha benzo, men nu känns det okej
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in