2020-02-27, 19:24
Medlem
Så vanligt är det väl inte att ha gått in i klimakteriet redan vid 45?
Jag har skrivit detta tidigare men det är inte ovanligt att man får mellanblödningar och/eller blödningar vid samlag om man använder spiral. Dels för att vissa har den oturen rent hormonellt och att den kan sitta lite fel vilket gör att den stöts vid , under samlag.
Men oavsett så handlar det inte om såna mängder att det skvätter hit och dit - och enligt någon annan skribent och FUP så har 9 trosor undersökts innehållande sperma men inget blod så jag tänker att den där diskussionen kan nog avslutas nu, det är klassisk BS.

Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Oroväckande få som har koll på vaginalhälsa, låt mig förklara:

Mensblod rinner men är sällan i större mängd en ett par matskedar per tillfälle.

Lenas menstruation hade upphört enligt FUP, min gissning är via klimakteriet eller var avslutad på kemisk väg (tillexempel via hormonella preparat).

Om man efter avslutad menstruation får blödningar som är i närheten av en mensblödning inom normalvariationen så söker man hjälp för det. Omedelbart.

”Lätta blödningar vid samlag” innebär inte rinnande, rött blod ur vagina utan med största sannolikhet en rosaaktig flytning.

SD och framför allt HD vill göra gällande att Lena blödde utav bara helsike vid samlag vilket är direkt livsfarligt och något som är osannolikt vilket då borde betytt att Lena skulle behövt söka akut till en gynakut vid flera tillfällen de senaste åren alternativt pratat med MVC/VC om detta. Det finns ingen, INGEN, som går runt med rikliga blödningar från vagina efter samlag efter avslutad mens och inte söker för detta.
Citera
2020-02-27, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
St*fan Davidss*n : -- "Dom har ingenting på mig" ... följt av,

-- "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet"

Enligt ovan skrivet = St*fan Davidss*n:s egna ord.

Mvh/ @JokerMannen

Idiotiska uttalanden! Alldeles uppenbart att smartare än så var han inte. Nu sitter han där och får hela sig uppfläkt inför alla.
Citera
2020-02-27, 19:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ja, på något sätt är HD inblandad. Men ingenting tyder på att hon är med i planeringen innan mordet. Då hade hon väl gett SD alibi under de kritiska timmarna. Men att hon vet, att SD har gjort det, tyder blod-snacket på t.ex.

Om LW hade hittats tidigare och man hade kunnat kroppsinspektera SD och kunnat göra sök i hemmet tätare inpå mordet så hade man säkerligen funnit fler bevis såsom blod, skador etc. Kanske t.o.m. mordvapnet. Men det gick ett flertal dagar då säkert mycket bevisning försvann.

Absolut är MGK inblandad, retar mig så ända in i helvete på att Hiding friskrev henne så lätt, det känns som ett riktigt djävla misstag men samtidigt så förstår jag Hiding,s taktik, hon vill ha ett helt rent åtal endast mot MGM, tror nog att det var det enda sättet för henne att kunna tro på vinst i målet, MGK hade trasslat till spelet alldeles för mycket för vinst.
Citera
2020-02-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Men asså har ni aldrig haft sex eller? Han säger aldrig att "hon blöder utav bara helsike", han är istället ganska konsekvent i att det märks för att det blandas med andra kroppsvätskor. Allt annat har ni tolkat in helt och hållet själva.

jag tänkte inte på sexet dem emellan men påståenden om att blodet hamnat överallt i huset, utanför och i plösen, på grund av hennes blödande - det är väl det som låter orimligt.
Citera
2020-02-27, 19:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hon var singel, ja, men var inte relationen med JH under våren 2018 och den med SD var på upphällningen?
Hoppas också att föräldrarna slipper de värsta detaljerna i rättegången. De kan ju inte orka med.

Jag tyckte att relationen med JH verkade pågående, men det är inget jag vet något om egentligen.
Hon var ju i Sthlm och hälsade på och sedan skulle de ju åka till Norge.

Enligt S*llen 4/6 -18,
Aktbilaga 150, sid 547:
[...]
"Jimmy Holmkvist var även där och som Jonas har uppfattat det så har Lena och
Jimmy tät kontakt. Jonas har hört att de är tillsammans.
[...]

Jag räknar inte in SD på det sätt som man borde göra med otrohet, men det är mitt sätt att se det hela. SD är en förvriden människa som enligt min tro har knäckt L*ena så att hon inte är den hon brukar vara.

Hon hade sin ryggsäck med sig innan, men kunde leva ett normalt och bra liv. När hon träffade SD blev det en nedåtgående spiral, precis som man kan förvänta sig när man lever i ett förhållande med en psykopat.

Jag tror att hon skämdes (hon sa något till grannen/kompisen att hon skämdes när hon hade varit otrogen mot ML med SD).

Jag dömer inte henne.
Jag tycker synd om henne och önskar att hon hade kunnat få hjälp att komma ut det hela innan det gick på det här viset.

Hon verkar ju ha börjat få näsan ovanför vattenytan.
Men inte tillräckligt snabbt, eller det kanske är anledningen till att hon är död nu.
Citera
2020-02-27, 19:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I en undersökt besudling (på bakstycket) påvisades sperma, Analysen visar en blandning av DNA från minst två personer. Resultaten talar extremt starkt för att del av DNA:t kommer från Davidsson ( Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting. Resultaten talar starkt för att del av DNA:t kommer från Holmqvist (Grad+ 3), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

Allt hittades i en och samma trosa. Det kan också vara så att rester från en av männen sipprade ut dagen efter, då hon kanske haft sex med SD. Men nog verkar damen promiskuös. Men det får man väl vara - hon var singel och hon tog tydligen inte hem karlarna när barnen var hemma. Visar ju omsorg om barnen.

Att hon visade omsorg om barnen genom att undvika ta hem sina älskare är inte sant.

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag förutsätter att polis kontrollera alla i BOs omgivning. Inte enbart männen.

Mycket av informationen kommer faktiskt från BOs son som pratat med allt för många. Kompisar som pratat med föräldrar som nu pratar med bekanta. Med "flera förhållanden" så är min tolkning av situationen att hon utåt benämnt männen som "vän" eller "kompis" på sociala medier men dessa har sovit kvar i moderns säng. Med "löper parallellt" så handlar det om att dessa män funnits med i bilden när annan skribent säger att BO haft en relation med SD.

Jag har bara träffat BO flyktigt men däremot pratat mycket med personer i hennes närhet. Jag gör nog inget väsen av mig och lyssnar och iakttar mest. Min tolkning är att BO hade ett stort kontaktnät men att hon höll olika grupperingar åtskilda. Då jag finns med i ytterkant i alla dessa sammanslutningar så har jag länge tyckt att bilden inte stämmer.

Sonens konflikter med modern har han själv pratat om. Det ska ha varit polis inblandat en gång kanske flera. Det ska ha varit sonen som ringde polisen. Anmälan till socialförvaltning ska också ha gjorts vid flera tillfällen. Av vem vet jag inte men kan absolut kolla upp om det är viktigt.

Vet inte helt vad UW jobbar med men folk pratar om försvaret. Man är övertygad om att hans arbete fördröjde informationen till allmänheten.

Fleras sperma i trosorna mysigt. Undrar om det går att utröna vem som var nummer 2?
Vad det trosorna hon hade på dig när hon hittades ?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-27 kl. 19:41.
Citera
2020-02-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att hon visade omsorg om barnen gonom att ijte ta hem sina älskare är inte sant.

Fleras sperma i trosorna mysigt. Undrar om nummer 2 visste det?

Eftersom jag vet att du läst övriga efterkommande inlägg jag gjort, innan du svarat på just det inlägget, anser jag mina åsikter om dig vara bekräftade fullt ut. Du LETAR verkligen upp saker att haka upp dig på och dessutom kommentera det trots tillrättaläggande/förklarande inlägg lite senare. Du måste inte göra det. Scrolla gärna vidare när du ser mina inlägg, vilket jag kommer göra med dina, hos mig olästa inlägg, i fortsättningen.
Citera
2020-02-27, 19:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tyckte att relationen med JH verkade pågående, men det är inget jag vet något om egentligen.
Hon var ju i Sthlm och hälsade på och sedan skulle de ju åka till Norge.

Enligt S*llen 4/6 -18,
Aktbilaga 150, sid 547:
[...]
"Jimmy Holmkvist var även där och som Jonas har uppfattat det så har Lena och
Jimmy tät kontakt. Jonas har hört att de är tillsammans.
[...]

Jag räknar inte in SD på det sätt som man borde göra med otrohet, men det är mitt sätt att se det hela. SD är en förvriden människa som enligt min tro har knäckt L*ena så att hon inte är den hon brukar vara.

Hon hade sin ryggsäck med sig innan, men kunde leva ett normalt och bra liv. När hon träffade SD blev det en nedåtgående spiral, precis som man kan förvänta sig när man lever i ett förhållande med en psykopat.

Jag tror att hon skämdes (hon sa något till grannen/kompisen att hon skämdes när hon hade varit otrogen mot ML med SD).

Jag dömer inte henne.
Jag tycker synd om henne och önskar att hon hade kunnat få hjälp att komma ut det hela innan det gick på det här viset.

Hon verkar ju ha börjat få näsan ovanför vattenytan.
Men inte tillräckligt snabbt, eller det kanske är anledningen till att hon är död nu.

Dina "tror" att hon skämdes igen suck!
Skriv du önskar hon skämdes ty det är ärligare.
Du är förblindad i ditt försvar av LW. Den lilla värnlösa flickan du försvarar undrar man verkligen vem det är?
LW hade ihop det med en Roger som skulle med till Norge. Hon kände tyckte så bra om honom att man förstod dom smakat på varandra. Borde varit hans sperma i trosorna.
Citera
2020-02-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag ska inte dyka ner i ämnet som sådant, men det känns som att hon blev en olycklig kvinna.
Kanske hade hon flera karlar för att påverka SD - för att försöka väcka honom och få honom att SE henne och att hon är åtråvärd i andras ögon. Desperat i sin olycka slog hon knut på sig själv för att få honom att lämna HD. Hon gick nog aldrig vidare eller fick övertaget - hon försökte sig nog bara på en ny taktik.

Att hon ville berätta om deras relation för HD var knappast av omtänksamma skäl. Det var för att splitta på dom. Slå stora kilar.

Klandrar henne inte på så vis.. Kärleken kan vara underbar, men den kan också vara fruktansvärt smärtsam.
Men visst fan finns det gränser.......

OBS Sätt inte igång någon moralpredikan om att det är fel med otrohet osv, tack. Det är vi säkert mer eller mindre eniga om.

Enligt guddottern (extradottern) led hon i perioder av Hypomani (bipolär).
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bipol%C3%A4r_sjukdom#Hypomani

Utdrag

"Tecken på hypomani är att personen är upprymd, optimistisk och pratsam, ofta också skarpare med förbättrad koncentration och kognition, snabbare tankar och fler idéer. Många blir driftiga, målorienterade och produktiva. På samma gång framträder vanligtvis också negativa tecken på depression. De sjuka är retliga eller otåliga, känner sig kritiserade och motarbetade. Minskat sömnbehov är den pålitligaste indikatorn för sjuklig hypomani. I ett uppvarvat eller rastlöst tillstånd är det svårt för individen att koppla av och att vara stilla; kroppsrörelser kan vara ofrivilliga. Förmågan att fokusera försämras. I ett samtal kan det bli svårt att hålla tråden men även att inte prata för fort eller sluddra. Beteendet förändras.

Många blir ovanligt sociala och kärvänliga. De bryter ofta mot normer liksom sina egna regler och vanor, tar större risker - inte sällan också promiskuöst. En överdriven nöjeslust som till exempel kan uttrycka sig i impulshandlingar som ekonomiska och sexuella utsvävningar ökar risken avsevärt för obehagliga konsekvenser.
"

Ingen av hennes nära och kära samt vänner känner igen Lena. Inte ens hon själv gör det.

HD sägs lida av samma sjukdom. I så fall borde SD känt igen symtomen?

JG tycks också vara förvirrad och har samma minnesstörningar som HD
Citera
2020-02-27, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan du nämna aktbilaga och sida? Eller åtminstone aktbilaga.
Sökt fram nu aktbilaga 146 del 2 . Sök efter Liselotte H scrolla ner till S 26-27. När du ändå är där scrolla ner till sista förhöret med Kristin J, där finns mycket central info.
Citera
2020-02-27, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att hon visade omsorg om barnen genom att undvika ta hem sina älskare är inte sant.

Fleras sperma i trosorna mysigt. Undrar om det går att utröna vem som var nummer 2?
Vad det trosorna hon hade på dig när hon hittades ?

Ta nu ett rejält "bröstpass" och kola ner dig lite. Det är så otroligt uppenbart att St*fan Davidss*n är rätt person, det vill säga, den "normala familjefadern" som bringade livet om L*na Wesstr*m på grund av att vederbörande [SD] hade ett inneboende hat och en svår och tyngande svartsjuka.

-- "Dom har ingenting på mig"

-- "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet"

Bägge tidigare utsagor av St*fan Davidss*n är osannfärdiga, och det tillhör inte ovanligheten att "Kramkalas-Kungen Y*da" har förkärlek till att kontrollera andra människor tillika sin vana trogen att emanera lögner likt en vårflod.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ur FUP kan man läsa att det fanns 8 koder till dörren. Förutom Lenas barn och exman, så hade M*ats L*arsson och SD en egen kod (varsin). Tre personer delade på en och samma kod: J*örgen J*ohansson, K*arin Z*andén och A*nders L*indström.
Dessa koder är redovisade.
Det ska även ha funnits en gästkod och LW's föräldrar har haft en kod.

Totalt går 10 koder att användas till låset varav ett är en Masterkod som används för att programmera de övriga koderna. Vad denna kod är har ej framkommit.
Det ska även finnas tre brickor som kan öppna och låsa dörren.
Enligt exmannen så har SD hjälpt till att installerat låset under 2017.

I kontakt med tillverkaren framkommer att det inte finns någon egen logg för in och utpassering för just LW's lås eftersom det krävs en extra modul för detta, vilket hon inte hade.

Aktbilaga 157 Teknisk undersökning del A sid 106
Stort tack för din hjälpsamhet och vilja att försöka klargöra detta med kodlåset!

Utan att jag vill bli uppfattad om otacksam, så återkommer jag ändå till min ursprungsfråga:
Vad var själva orsaken till låsbytet?!

Jag vet att yngste sonen i första förhöret nämnde "borttappad nyckel" och att han tänkte sig att det kunde vara motivet till byte av lås.
Fast i min värld, den utan att behöva vända på slantarna, så hade jag inte slängt bort flera tusen kronor på ett kodlås bara för en försvunnen nyckels skull, utan bett en låssmed "omforma" mitt tillhållarlås resp låtit byta cylinder. Några hundralappar i st f tusenlappar.

Kan vi kanske avskriva att orsaken till låsbytet skulle vara att SD kunde haft en nyckel som han, trots LW:s begäran, han vägrade återlämna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in